Освіта задля успіху українців. Освітня політика та освітні технології для післявоєнної України
Метою програми є дослідження та обговорення викликів, потенціалу освітньої політики для відновлення і розвитку загальної шкільної освіти в Україні. Освітні управлінці сформують стратегічні компетентності з метою ефективної активізації реформи Нової Української Школи та розглянуть виклики національної системи освіти в деокупованих громадах.
Subject of advanced training:
ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ «КИЇВСЬКА ШКОЛА ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ІМЕНІ СЕРГІЯ НИЖНОГО»Developers / Program Developments:
Громадська організація "Київська школа державного управління імені Сергія Нижного". Автор та ментор курсу - Лілія Гриневич, перший проректор Київського університету ім. Бориса Грінченка, міністр освіти і науки 2016-2019 рр., голова Комітету з питань науки і освіти Верховної ради України 2012-2016 рр.Person (s) executing the program:
Main train directions:
- розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
Qualification form:
- очна/денна
Qualification types:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Директор
- Завідувач
- Заступник директора
- Заступник завідувача
- Заступник керівника
- Керівник
- Начальник
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями прав людини
- Емоційно-етична компетентність
- Інноваційна компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Лідерська компетентність
- Організаційна компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Проєктувальна компетентність
- Розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
- Other: Управлінська
Кожен учасник курсу розробить проєкт реалізації освітніх змін, які будуть впроваджені на рівні закладу освіти, місцевої громади, або своєї організації в залежності від інтересів учасників курсу.
Буде здійснюватися подальша супервізійна підтримка учасників
На курсі буде обговорено освітню політику для відновлення і розвитку загальної шкільної освіти в Україні.
Освітні управлінці сформують стратегічні компетентності з метою ефективної активізації реформи Нової Української Школи та розглянуть виклики національної системи освіти в деокупованих громадах.
Програма складається із 3-х очних модулів і представлена наступною тематикою:
- Післявоєнна трансформація Нової української школи. Формування освітньої політики під час війни і в післявоєнний період. Екосистемні рішення задля підвищення якості освіти.
- Новий зміст освіти – ключові компетентності та наскрізні вміння для майбутнього.
- Нові тверді м’які навички, або чому зіграє ставка на соціально-емоційне навчання в новій українській школі.
- Освітні втрати: чи можливо виміряти, як зменшити?
- Ефективні комунікації – навіщо вони потрібні освітнім управлінцям.
- Цифровізація: тренди в освітніх технологіях та розбір працюючих кейсів.
- Втома війни. Як не втратити рівновагу та віднайти сили для плідної праці.
- Сучасний дизайн онлайн-уроку: ефективний цифровий контент».
- Доброчесність та школа: чи можуть освітні інституції стати місцем трансформації суспільства?
- Забезпечення якості шкільної освіти.
- Формування ефективної мережі закладів освіти у місцевих громадах.
- 3D-підхід у професійному розвитку педагогів: індивідуальна і командна траєкторії.
- Проєктний менеджмент у реалізації освітніх проєктів на прикладах.
- Освітня політика на місцевому та інституційному рівні: стратегія розвитку. Адаптація освітнього процесу до умов воєнного та післявоєнного періодів.
- Забезпечення прав учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні.
Викладачі програми:
- Сергій Горбачов, освітній омбудсмен України
- Роман Шиян, заступник директора з питань Нової української школи Команди підтримки реформ МОН
- Олександр Елькін, Голова Ради ГО «ЕдКемп Україна», член Консультативної ради з питань сприяння розвитку системи загальної середньої освіти при Президентові України
- Олег Марущенко, віцеголова Ради ГО «ЕдКемп Україна»
- Тетяна Вакуленко, директор Українського центру оцінювання якості освіти
- Іванна Коберник, консультантка зі стратегічних комунікацій, співзасновниця ГО «Смарт освіта»
- Ілля Філіпов, співзасновник та СЕО EdEra
- Катерина Гольцберг, дитяча та сімейна психологиня, президентка Професійної асоціації дитячих аналітичних психологів
- Юрій Гайдученко, експерт Проєкту «Навчаємося разом», методист, викладач української мови і літератури Новопечерської школи м. Києва, тренер-експерт ГС «Освіторія»
- Вікторія Козаченко, експертка з публічної політики та управління, керівниця Офісу доброчесності НАЗК (2020-2023)
- Руслан Гурак, Голова Державної служби якості освіти
- Олег Фасоля, керівник компоненту підтримки освіти на місцевому та регіональному рівні Шведсько-українського проєкту «Підтримка децентралізації в Україні»
- Олена Масалітіна, віцеголова Ради ГО «ЕдКемп Україна»
- Олена Лінник, експертка ініціативи «Система забезпечення якості освіти» проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe)
Сформовані/удосконалені стратегічні компетентності освітніх управлінців.
Розроблені цільові проєкти учасників курсу для їхнього впровадження на різних рівнях (національному / місцевому).
Програма складається із 3-х очних модулів у місті Києві (у Київській школі державного управління імені Сергія Нижного);
- 1 - 3 березня
- 8 - 10 березня
- 29 - 30 березня 2024 року.
Між очними модулями проводиться консультативна та самостійна робота.