Формувальне оцінювання досягнень учнів в 5-6 класах НУШ.
Метою модуля є ознайомлення учасників курсу із нормативно-правовими документами та методичними рекомендаціями, що врегульовують питання актуальності впровадження та практичного застосування формувального оцінювання в 5-6 класах НУШ. Важливо! У разі, коли після підтвердження заявки не приходить лист-підтвердження на вказану Вами електронну пошту, перейдіть за покликанням: https://kursy.centrosvity-kolomyia.org.ua (ім'я входу - ваша електронна пошта, пароль - був Вами створений при першій реєстрації на цій платформі).
Subject of advanced training:
Центр професійного розвитку педагогічних працівників Коломийської міської радиDevelopers / Program Developments:
в.о. директора Центру професійного розвитку - Ірина Грицюк, консультанти Центру: Інна Саламіна, Віталій Дем'янчук, Мирослава Калин, Уляна Семенюк.Person (s) executing the program:
Main train directions:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- цифрова компетентність
Qualification form:
- інституційна (дистанційна)
Qualification types:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- практикуми (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Вчитель
List of common competencies:
- Вільне володіння державною мовою
- Громадянські та соціальні компетентності
- Емоційно-етична компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Навчання впродовж життя
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
List of professional competencies:
- Біологія і екологія
- Географія
- Економіка
- Зарубіжна література
- Іноземна мова (англійська)
- Іноземна мова (німецька мова)
- Іноземна мова (французька)
- Інформатика
- Історія
- Математика
- Мистецтво
- Початкова школа
- Правознавство
- Технології
- Трудове навчання
- Українська література
- Українська мова
- Фізика і астрономія
- Хімія
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- Б1. Психологічна компетентність
- Б2. Емоційно-етична компетентність
Важливо! Перед тим, як подавати заявку на курс, необхідно заповнити профіль користувача в кабінеті EdWay.
Модуль 1. Поняття про формувальне оцінювання
Мета: розглянути особливості формувального оцінювання, його особливості та відмінності від традиційного.
Завдання:
- розкрити основні поняття "оцінювання", "формувальне оцінювання", "традиційне оцінювання";
- розглянути модель підготовки для формувального оцінювання;
- ознайомитись із 7 ознаками класу, де реалізується «оцінювання для навчання».
Очікувані результати:
Учасники вебінару поглиблять знання щодо формувального оцінювання, отримують поради щодо формулювання конкретних навчальних цілей.
Модуль 2. Нормативно-правове регулювання формувального оцінювання
Мета: ознайомлення учасників курсу з нормативно-правовими документами та методичними рекомендаціями, що врегульовують питання актуальності впровадження та практичного застосування формувального оцінювання в 5-6 класах НУШ.
Завданням модуля є формування та розвиток наступних професійних компетентностей:
- здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики навчання;
- здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів;
- здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів.
Модуль курсу містить огляд нормативно-правових документів та методичних рекомендацій щодо реалізації концептуальних засад Державного стандарту базової середньої освіти, зокрема у напрямку використання формувального оцінювання в 5-6 класах НУШ:
- Концепції НУШ (2016р.);
- Закону України "Про повну загальну середню освіту" (2020р.);
- Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти (Наказ МОН № 17 від 09.01.2019р.);
- Абетки для директора (2021р.);
- Методичних рекомендації щодо особливостей організації освітнього процесу у першому (адаптивному) циклі / 5 класах закладів загальної середньої освіти за Державним стандартом базової середньої освіти в умовах реалізації концепції «Нова українська школа» (Лист МОН №4.5/2303-21 від 06.08.21 року).
Очікувані результати:
Проходження модуля допоможе вчителям знайти відповіді на питання:
- Якими документами регламентується впровадження та використання формульного оцінювання?
- За якими індикаторами під час інституційного аудиту здійснюється моніторинг застосування різних видів оцінювання в закладі освіти?
- Який алгоритм діяльності учителя під час організації формувального оцінювання?
- Які інструменти формувального оцінювання можуть використовувати учителі під час освітнього процесу?
Модуль 3. Ефективні онлайн-інструменти для формувального оцінювання
Модуль пропонує освітянам добірку вебресурсів, які допоможуть здійснювати формувальне оцінювання.
Метою освітньої програми є навчання розробки плану формувального оцінювання, а також створення інструментарію формувального оцінювання з допомогою онлайнових ресурсів.
Завдання: ознайомити освітян з найдієвішими онлайн-інструментами, які допоможуть здійснювати формувальне оцінювання.
Очікувані результати навчання:
- розуміння шляхів впровадження формувального оцінювання;
- поняття методів та інструментів формувального оцінювання;
- вміння підбирати інструменти в залежності від стратегії та цілей оцінювання;
- вміння розробляти план формувального оцінювання;
- створювати інструменти формувального оцінювання з допомогою сервісів;
- знаходити готові матеріали, опубліковані іншими вчителями, і швидко змінювати їх під потреби конкретного учня чи класу;
- цінність особистості;
- готовність до змін, гнучкість, постійний професійний розвиток.
Модуль 4. Прийоми зворотного зв'язку
Найважливішим у формувальному оцінюванні є зворотний зв'язок, який учні отримують від учителя та однокласників. Якісний фідбек спрямовує учнів і показує їм напрямок, необхідний для досягнення цілі або мети діяльності.
Мета модуля – розглянути особливості якісного зворотного зв’язку, його принципи, стадії та прийоми.
Завдання модуля:
- окреслити принципи формувального оцінювання;
- подати алгоритм розробки критеріїв оцінювання;
- продемонструвати методичні прийоми, які можна використати на всіх етапах формувального оцінювання;
- запропонувати форми опитувальників для учнів для здійснення самооцінювання та взаємооцінювання.
Очікувані результати:
- знання алгоритму розробки критеріїв оцінювання;
- знання принципів формувального оцінювання;
- вміння використовувати різні методичні прийоми для якісної рефлексії;
- навички використання опитувальників для учнів.
Модуль 5. Роль батьків у процесі формувального оцінювання
Формувальне оцінювання передбачає активну включеність батьків у навчальний процес. Організація якісного зворотного зв’язку має значний вплив на ефективність рівня досягнень здобувачів освіти.
Мета модуля – допомогти педагогові в організації якісного зворотного зв’язку та залученні батьків до процесу формувального оцінювання.
Завдання модуля:
- розкрити стратегії формувального оцінювання;
- окреслити значення оцінювальних суджень для батьків та адміністрації закладу освіти;
- охарактеризувати види портфоліо;
- подати варіанти оформлення чеклиста результатів учня;
- запропонувати форми опитування для батьків та дітей.
Очікувані результати:
- знання стратегій формувального оцінювання;
- вміння розробити види портфоліо (робоче, учителя й учня);
- навички зі створення чеклистів;
- уміння створювати форми самооцінювання учнів, обговорення питань оцінювання батьками, вчителем та учнем, опитування для батьків.
Модуль 6. Рівні оцінювання осіб з ООП
Мета: донести інформацію про порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої та дошкільної освіти:
- рівні підтримки осіб з особливими освітніми потребами;
- категорії освітніх труднощів;
- алгоритм визначення категорій освітніх труднощів у здобувачів освіти з особливими освітніми потребами та порядок забезпечення їх підтримки в закладі загальної середньої освіти.
Проходження курсу допоможе вчителям знайти відповіді на питання:
- Якими документами регламентується впровадження та використання формульного оцінювання?
- За якими індикаторами, під час інституційного аудиту, здійснюється моніторинг застосування різних видів оцінювання в закладі освіти?
- Який алгоритм діяльності учителя під час організації формувального оцінювання?
- Які інструменти формувального оцінювання можуть використовувати учителі під час освітнього процесу?