Eng

Формувальне оцінювання досягнень учнів в 5-6 класах НУШ.

Привабливість:

Метою модуля є ознайомлення учасників курсу із нормативно-правовими документами та методичними рекомендаціями, що врегульовують питання актуальності впровадження та практичного застосування формувального оцінювання в 5-6 класах НУШ.

Подати заявку
Формувальне оцінювання досягнень учнів в 5-6 класах НУШ.
Розробники / розробниці програми: Директор Центру професійного розвитку - Наталія Трефяк, консультанти Центру: Інна Саламіна, Віталій Дем'янчук, Ірина Грицюк, Мирослава Калин, Уляна Семенюк, Назар Волощук
Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • цифрова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
  • інституційна (дистанційна)
Види підвищення кваліфікації:
  • практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
  • вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
  • практикуми (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
  • Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
  • Вільне володіння державною мовою
  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Емоційно-етична компетентність
  • Інформаційно-комунікаційна компетентність
  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Навчання впродовж життя
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
  • Біологія і екологія
  • Географія
  • Економіка
  • Зарубіжна література
  • Іноземна мова (англійська)
  • Іноземна мова (німецька мова)
  • Іноземна мова (французька)
  • Інформатика
  • Історія
  • Математика
  • Мистецтво
  • Початкова школа
  • Правознавство
  • Технології
  • Трудове навчання
  • Українська література
  • Українська мова
  • Фізика і астрономія
  • Хімія
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б2. Емоційно-етична компетентність

Важливо! Перед тим, як подавати заявку на курс, необхідно заповнити профіль користувача в кабінеті EdWay.  

 

Модуль 1. Поняття про формувальне оцінювання 

Мета: розглянути особливості формувального оцінювання, його особливості та відмінності від традиційного.

Завдання:

  • розкрити основні поняття "оцінювання", "формувальне оцінювання", "традиційне оцінювання";
  • розглянути модель підготовки для формувального оцінювання;
  • ознайомитись  із 7 ознаками класу, де реалізується «оцінювання для навчання».

Очікувані результати: 

Учасники вебінару поглиблять знання щодо формувального оцінювання, отримують поради щодо формулювання конкретних навчальних цілей.

Модуль 2. Нормативно-правове регулювання формувального оцінювання 

Мета: ознайомлення учасників курсу з нормативно-правовими документами та методичними рекомендаціями, що врегульовують питання актуальності впровадження та практичного застосування формувального оцінювання в 5-6 класах НУШ.

Завданням модуля є формування та розвиток наступних професійних компетентностей:

  • здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики навчання;
  • здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів;
  • здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів.

Модуль курсу містить огляд нормативно-правових документів та методичних рекомендацій щодо реалізації концептуальних засад Державного стандарту базової середньої освіти, зокрема у напрямку використання формувального оцінювання в 5-6 класах НУШ:

  • Концепції НУШ (2016р.);
  • Закону України  "Про повну загальну середню освіту" (2020р.);
  • Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти (Наказ МОН № 17 від 09.01.2019р.);
  • Абетки для директора (2021р.);
  • Методичних рекомендації щодо особливостей організації освітнього процесу у першому (адаптивному) циклі / 5 класах закладів загальної середньої освіти за Державним стандартом базової середньої освіти в умовах реалізації концепції «Нова українська школа» (Лист МОН №4.5/2303-21 від 06.08.21 року).

Очікувані результати:

Проходження модуля допоможе вчителям знайти відповіді на питання:

  • Якими документами регламентується впровадження та використання формульного оцінювання?
  • За якими індикаторами під час інституційного аудиту здійснюється моніторинг застосування різних видів оцінювання в закладі освіти?
  • Який алгоритм діяльності учителя під час організації формувального оцінювання?
  • Які інструменти формувального оцінювання можуть використовувати учителі під час освітнього процесу?

Модуль 3. Ефективні онлайн-інструменти для формувального оцінювання 

Модуль пропонує освітянам добірку вебресурсів, які допоможуть здійснювати формувальне оцінювання.

Метою освітньої програми є навчання розробки плану формувального оцінювання, а також створення інструментарію формувального оцінювання з допомогою онлайнових ресурсів.

Завдання: ознайомити освітян з найдієвішими онлайн-інструментами, які допоможуть здійснювати формувальне оцінювання.

Очікувані результати навчання:

- розуміння шляхів впровадження формувального оцінювання; 

- поняття методів та інструментів формувального оцінювання; 

- вміння підбирати інструменти в залежності від стратегії та цілей оцінювання; 

- вміння розробляти план формувального оцінювання; 

- створювати інструменти формувального оцінювання з допомогою сервісів;

- знаходити готові матеріали, опубліковані іншими вчителями, і швидко змінювати їх під потреби конкретного учня чи класу;

- цінність особистості;

- готовність до змін, гнучкість, постійний професійний розвиток.

Модуль 4. Прийоми зворотного зв'язку 

Найважливішим у формувальному оцінюванні є зворотний зв'язок, який учні отримують від учителя та однокласників. Якісний фідбек спрямовує учнів і показує їм напрямок, необхідний для досягнення цілі або мети діяльності.

Мета модуля – розглянути особливості якісного зворотного зв’язку, його принципи, стадії та прийоми. 

Завдання модуля:

  • окреслити принципи формувального оцінювання;
  • подати алгоритм розробки критеріїв оцінювання;
  • продемонструвати методичні прийоми, які можна використати на всіх етапах формувального оцінювання;
  • запропонувати форми опитувальників для учнів для здійснення самооцінювання та взаємооцінювання.

Очікувані результати:

  • знання алгоритму розробки критеріїв оцінювання;
  • знання принципів формувального оцінювання;
  • вміння використовувати різні методичні прийоми для якісної рефлексії;
  • навички використання опитувальників для учнів.

Модуль 5. Роль батьків у процесі формувального оцінювання 

Формувальне оцінювання передбачає активну включеність батьків у навчальний процес. Організація якісного зворотного зв’язку має значний вплив на ефективність рівня досягнень здобувачів освіти.

Мета модуля – допомогти педагогові в організації якісного зворотного зв’язку та залученні батьків до процесу формувального оцінювання.

Завдання модуля:

  • розкрити стратегії формувального оцінювання;
  • окреслити значення оцінювальних суджень для батьків та адміністрації закладу освіти;
  • охарактеризувати види портфоліо;
  • подати варіанти оформлення чеклиста результатів учня;
  • запропонувати форми опитування для батьків та дітей.

Очікувані результати:

  1. знання стратегій формувального оцінювання;
  2. вміння розробити види портфоліо (робоче, учителя й учня);
  3. навички зі створення чеклистів;
  4. уміння створювати форми самооцінювання учнів, обговорення питань оцінювання батьками, вчителем та учнем, опитування для батьків.

Модуль 6. Рівні оцінювання осіб з ООП 

Мета: донести інформацію про порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої та дошкільної освіти: 

  • рівні підтримки осіб з особливими освітніми потребами;
  • категорії освітніх труднощів;
  • алгоритм визначення категорій освітніх труднощів у здобувачів освіти з особливими освітніми потребами та порядок забезпечення їх підтримки в закладі загальної середньої освіти.

Проходження курсу допоможе вчителям знайти відповіді на питання:

  • Якими документами регламентується впровадження та використання формульного оцінювання?
  • За якими індикаторами, під час інституційного аудиту, здійснюється моніторинг застосування різних видів оцінювання в закладі освіти?
  • Який алгоритм діяльності учителя під час організації формувального оцінювання?
  • Які інструменти формувального оцінювання можуть використовувати учителі під час освітнього процесу?