"Психолого-педагогічний супровід дітей та підлітків (в тому числі дітей з особливими освітніми потребами) методами арт-терапії"
вдосконалення освітнього рівня та професійної підготовки внаслідок поглиблення, розширення та оновлення спеціальних знань та вмінь з дитячої психології, арт-терапії та арт-педагогіки
Subject of advanced training:
ФОП Стреж Людмила ВасилівнаDevelopers / Program Developments:
Людмила Василівна СтрежPerson (s) executing the program:
Main train directions:
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
Qualification form:
- інституційна (очна/денна)
Qualification types:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Асистент вихователя
- Асистент вчителя
- Асистент вчителя-реабілітолога
- Викладач
- Вихователь
- Вихователь-методист
- Вчитель
- Вчитель-реабілітолог
- Директор
- Завідувач
- Заступник директора
- Заступник завідувача
- Заступник керівника
- Керівник
- Керівник гуртка
- Консультант
- Логопед
- Методист
- Начальник
- Педагог-організатор
- Педагог професійного навчання
- Практичний психолог
- Психолог
- Соціальний педагог
- Старший викладач
- Старший вихователь
- Художній керівник
List of common competencies:
- Емоційно-етична компетентність
- Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Інноваційна компетентність
- Культурна компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Other: Володіння методами арт-терапії та арт-педагогіки для впровадження в роботу з дітьми та підлітками, в тому числі з дітьми з особливими освітніми потребами
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
- Other: дитяча психологія, практична психологія, арт-терапія та арт-педагогіка
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- Д1. Інноваційна компетентність
Програма курсу:
Одна зустріч на місяць 2 дні (1 модуль).
Модуль 1 (18-19.09.2021) Введення в дитячу арт-терапію та арт-педагогіку. Основні поняття в арт-терапії. Структура проведення арт-занять з дітьми.
Модуль 2 (23-24.10.2021) Сучасні підходи в організації арт-простору для дітей. Ефективність використання арт-матеріалів та арт-обладнання в роботі з дітьми та дорослими.
Модуль 3 (20-21.11.2021) Методи арт-терапії та когнітивно-поведінкової терапії в роботі з батьками та педагогами. Сучасні підходи в онлайн та офлан консультуванні з дітьми та їх батьками.
Модуль 4 (18-19.12.2021) Корекційна, терапевтична, розвиткова, реабілітаційна, діагностична робота в арт-терапії та арт-педагогіці.
Модуль 5 (22-23.01.2022) Особливості та методи роботи з емоційними та поведінковими проблемами у дітей.
Модуль 6 (19-20.02.2022) Основні аспекти написання арт-терапевтичних програм та структура оформлення технік.
Модуль 7 (26-27.03.2022) Резілієнтність в роботі спеціалістів і педагогів. Презентація практик учасниками курсу. Сертифікація.
Частковий (орієнтовний) перелік обладнання та матеріалів, які будуть надані на курсі (входять в оплату курсу):
- Пісочниці різних видів, планшет для пісочної анімації, склянний мольберт, холдери, флексиглас, дзеркала, скло тощо;
- «Чарівний водний килимок»;
- Дерев'яні палички, кружечки, квадрати, кубики та ін.;
- Різні види фарб - вітражні, 3-Д, акрилові, гуашеві, акварельні, пальчикові фарби виготовлені власноруч та ін.;
- Суха, акварельна та масляна пастелі;
- Воскові олівці, акварельні олівці, спеціальні олівці для малювання на склі та тканині, перманентні маркери, гелеві ручки, лінери та ін.;
- Різнокольорова піна, «фарби в пакеті», кольоровий клей і т.д.;
- Пластилін, лизун, хенд-гам, батер, шовковистий пластилін, різни види тіста («чарівне тісто», «мукосолька», ) глина, віск;
Фольга, гофрований папір та картон, флексичний папір, фоаміран тощо.;
Різнокольорова крупа та макарони, кольоровий пісок, кольорова манка.
З допомогою якісних та нетрадиційних матеріалів які використовуються в арт-терапевтичних практиках відбувається терапія творчістю та надається можливість навчитись інтерпретувати, прогнозувати, коригувати поведінку дітей та підлітків спираючись на невербальні компоненти та продукти арт-терапевтичної та арт-педагогічної діяльності.
3а час навчання ви:
-Навчитесь планувати індивідуальні та групові арт-заняття з дітьми та підлітками від 1 року до 16 років.
-Навчитесь впроваджувати техніки в роботі з дітьми різновікових категорій з будь-яким запитом дітей та батьків.
-Познайомитесь з багаторічним досвідом роботи по використанню авторських та модифікованих технік в роботі з дітьми.
-Створите власноруч атрибути та арт-матеріали для арт-сесій з дітьми, які заберете з собою.
-На курсі ви будете користуватись арт-матеріалами, вартість яких входить в оплату.
-Отримаєте мінімум теорії максимум практичних технік.
Програма складається з 7 модулів. Кожний модуль- це заняття 1 раз на місяць (2 дні, субота та неділя).
Модуль 1 18-19.09.2021
Модуль 2 23-24.10.2021
Модуль 3 20-21.11.2021
Модуль 4 18-19.12.2021
Модуль 5 22-23.01.2022
Модуль 6 19-20.02.2022
Модуль 7 26-27.03.2022
Підвищення кваліфікації за програмою з дитячої психології, арт-терапії та арт-педагогіки в обсязі 120 ак.годин.