Як спланувати STEM-проєкт
Метою освітньої програми є навчання плануванню навчальної діяльності в STEM-проєктах, в центрі яких є технічне конструювання та вивчення STEM-предметів, використовується сучасне обладнання, мобільні технології, онлайнові інструменти та програмне забезпечення для комп’ютерів та мобільних пристроїв
Subject of advanced training:
Дистанційна академія TeachHubDevelopers / Program Developments:
Ганна СкрипкаPerson (s) executing the program:
Main train directions:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- цифрова компетентність
Qualification form:
- інституційна (дистанційна)
Qualification types:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Вихователь
- Вихователь-методист
- Вчитель
- Заступник директора
List of common competencies:
- Інноваційна компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Компетентності у галузі природничих наук
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Навчання впродовж життя
- Прогностична компетентність
- Проєктувальна компетентність
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
- Астрономія
- Біологія
- Біологія і екологія
- Географія
- Дошкільна освіта
- Екологія
- Іноземна мова (англійська)
- Інформатика
- Математика
- Мистецтво
- Технології
- Трудове навчання
- Українська література
- Українська мова
- Фізика
- Фізика і астрономія
- Хімія
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
- Г1.2. Здатність планувати освітній процес
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Д1. Інноваційна компетентність
№ | Тема | Лекції | Практичні | Сам. робота | Усього |
І. Базові поняття STEM-освіти | |||||
1. | Поняття STEM-освіти. Нормативна база впровадження STEM в закладі освіти | 1 | 1 | ||
2. | Поняття навчального дослідження та його місце в STEM-проєкті | 1 | 1 | 2 | |
Разом | 2 | 1 | 3 | ||
ІІ. Особливості планування навчальних проєктів | |||||
3. | Організаційно-методичні аспекти планування STEM-проєкту | 2 | 1 | 3 | |
Разом | 2 | 1 | 3 | ||
ІІІ. Розробка плану реалізації STEM-проєкту | |||||
4. | Розробка плану реалізації STEM-проєкту | 2 | 10 | 12 | |
Разом | 2 | 10 | 12 | ||
Усього | 4 | 2 | 12 | 18 |
Знання і розуміння
|
|
Розвинені вміння |
|
Диспозиції (цінності, ставлення) |
|
Зміст освітньої програми ураховує особливості професійної діяльності вчителя Нової української школи і визначається: вимогами суспільства знань щодо забезпечення закладів освіти висококваліфікованими фахівцями; основними напрямами державної політики у галузі освіти; Національною рамкою кваліфікації, освітніми стандартами, вимогами до компетентностей педагогічних працівників; запитами замовників освітніх послуг.
Зміст програми має практичну спрямованість та охоплює: змістовну, практичну (практико зорієнтовану) і ресурсну (методичну) складові підвищення кваліфікації педагогів.
Структура освітньої програми передбачає опрацювання таких трьох модулів:
- Базові поняття STEM-освіти.
- Особливості планування навчальних проєктів.
- Розробка плану реалізації STEM-проєкту.