Знайомство з СЕЕН: особливості викладання при індивідуальній і груповій взаємодії з учнівством
Програма має на меті сформувати цілісне уявлення про концептуальні підходи і принципи, структуру і зміст навчальної програми соціально-емоційного та етичного навчання (СЕЕН) та користь систематичного використання практик СЕЕН в освітньому процесі та у власному житті; підготувати педагогічних працівників/-иць до використання практик СЕЕН самостійно та разом з учнівством при індивідуальній і груповій взаємодії з учнівством. Програма реалізовується у межах Школи кадрового резерву Всеукраїнського державно-громадського проєкту «ОСВІТНЯ ПЛАТФОРМА «ПОВІР». // Дана програма НЕ НАДАЄ прав викладати СЕЕН для дорослої авдиторії, в тому числя для освітянства.
Subject of advanced training:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Developers / Program Developments:
Університет Еморі (США), ГО «ЕдКемп Україна». Реалізується у межах спеціальної підготовки педагогічного складу Всеукраїнського державно-громадського проєкту «ОСВІТНЯ ПЛАТФОРМА «ПОВІР»Main train directions:
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- Other: Соціальні компетентності; Інноваційність; Навчання впродовж життя; Педагогічна фасилітація.
Qualification form:
- онлайн-навчання
Qualification types:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Усі
List of common competencies:
- Емоційно-етична компетентність
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Соціально-емоційна компетентність
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
List of professional competencies:
- Дошкільна освіта
- Позашкільна освіта
- Початкова школа
- Other: загальна середня освіта, менеджмент в освіті
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
Модуль 2 «Знайомство з СЕЕН: особливості викладання при індивідуальній і груповій взаємодії з учнівством» (18 годин)
Час проведення сесій – з 16.00 до 18.00
Сесія 1. «Знайомство зі структурою СЕЕН та особистісним розвитком і навичками співпереживання і стійкості з навчальної програми» (2 години онлайн-навчання).
- Знайомство зі структурою і авторами програми СЕЕН.
- Три виміри і три рівні СЕЕН.
- Наповнення і послідовність програми.
- Співпереживання і взаємозалежність, тілесна грамотність і навички стійкості.
- Негаразди і емоційні травми.
- Стратегії допомоги собі: ресурсність, «миттєва допомога», малюнок доброти.
Сесія 2. «Особистісний розвиток і навчальна програма із зануренням у навички співпереживання і стійкості» (2 години онлайн-навчання).
- Знайомство з частинами головного мозку і їхніми функціями, зонами стійкості, пригніченості і збудження.
- Практики, які допомагають повернутися у зону стійкості– заземлення, зчитування, зміщення фокусу уваги у тілі, як їх проводити.
- Використання аудіопрактик.
- Знайомство з таблицею опису самовідчуттів.
Сесія 3. «Навчальна програма із зануренням у взаємозалежність та поради щодо впровадження» (2 години онлайн-навчання).
- Знайомство з системним рівнем програми СЕЕН.
- Поціновування взаємозалежності, визнання спільності з людством і залученість до локальної і світової спільнот.
- Виконання вправ на взаємозалежність.
- Методика проведення занять при індивідуальній і груповій взаємодії з учнівством.
Сесія 4. «Практикум з СЕЕН» (2 години онлайн-навчання).
Самостійна робота: виконання практичних завдань (8 годин)
СЕРТИФІКАЦІЯ (2 години)
Виконання творчого завдання за змістом програми. Заповнення форми зворотного зв’язку.
учасниці/-ки ознайомляться з педагогічною моделлю СЕЕН та її складовими, трьома вимірами і трьома рівнями СЕЕН: дізнаються про методичні засади проведення занять з СЕЕН; навчаться застосовувати самостійно та з учнівством пропоновані практики СЕЕН; розвинуть навички критичного та системного мислення, оцінки ризиків, побудови ефективної комунікації у роботі; дізнаються про нові можливості створення атмосфери співпереживання у класі й закладі освіти, управління емоційно-травмуючими ситуаціями; удосконалять навички вдумливого слухання.
*Сертифікат надає право викладати СЕЕН лише здобувачам/здобувачкам освіти ЗДО, ЗЗСО, П(П)ТО.
Покликання на відеозаписи сесій для тих, хто хоче уточнити отримані знання або не були присутні онлайн з поважних причин публікується у закритому телеграм-каналі ШКР. ПОВІР. Інфодошка.
Учасницьке коло, яке проходило раніше навчання за програмою онлайн-майстерки та отримало сертифікат про її успішне завершення можуть не відвідувати заняняття онлайн. Рекомендовано виконувати практичні завдання та підсумкову сертифікаційну роботу.
Матеріали для опрацювання в межах самостійної роботи:
- Перейти за покликанням українською мовою від Університету Еморі (США) з можливістю сертифікації;
- Перейти за покликанням ;
- Перейти за покликанням - поставте собі за ціль практикувати їх тричі на тиждень і записувати цей свій досвід у Перейти за покликанням .
Викладацький склад:
Оксана ДЕГТЯРЬОВА - сертифікована фасилітаторка СЕЕН (Університет Еморі, 2023 рік), програмна директорка ГО «ЕдКемп Україна», керівниця Всеукраїнського державно-громадського проєкту «Освітня платформа «ПОВІР»;
Людмила КУБАТКО - фасилітаторка СЕЕН (Університет Еморі, 2023 рік), провідна фахівчиня ГО «ЕдКемп Україна», провідна методистка з тьюторингу і СЕЕН Усеукраїнського державно-громадського проєкту «Освітня платформа «ПО
Час проведення вебінарів – з 16.00 до 18.00
13.02.2024. Сесія 1.
«Знайомство зі структурою СЕЕН та особистісним розвитком і навичками співпереживання і стійкості з навчальної програми».
15.02.2023. Сесія 2.
«Особистісний розвиток і навчальна програма із зануренням у навички співпереживання і стійкості».
20.02.2024. Сесія 3.
«Навчальна програма із зануренням у взаємозалежність та поради щодо впровадження».
22.02.2024. Сесія 4.
«Практикум з СЕЕН».
До 29.02.2024. Самостійна робота. Виконання сертифікаційної роботи.
До 10.03.2024. Перевірка сертифікаціних робіт.
До 15.03.2024. Генерація сертифікатів про підвищення кваліфікації
Для отримання сертифікатів про підвищення кваліфікації є обов`язковим виконання трьох умов:
- подання заявки на навчання на платформі EdWay;
- присутність онлайн на більше ніж ⅔ занять;
- успішне виконання самостійної та сертифікаційної роботи у визначені терміни.