Підтримка і супровід учнівства на траєкторії особистісного зростання: компетенції СЕН-педагога
Зануритися в процес супроводу учнівства в межах Всеукраїнського державно-громадського проєкту «Освітня платформа «ПОВІР»; удосконалити навички застосування прийомів взаємодії з учнівством різних вікових категорій, з урахуванням особистих інтересів кожної дитини для підтримки їхньої мотивації; розширити знання щодо застосування методики проведення занять з СЕЕН; опрацювати практичні кейси на основі програми СЕЕН (Університет Еморі, США); підготувати освітянство до участі у проєкті в ролі СЕН-педагога.
Subject of advanced training:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Developers / Program Developments:
Команда Усеукраїнського державно-громадського проєкту «ОСВІТНЯ ПЛАТФОРМА «ПОВІР» у складі: Владислав Акименко, Оксана Дегтярьова, Людмила Кубатко, Олена Трибко.Main train directions:
- емоційно-етична компетентність
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- Other: тьюторські компетенції для підтримки і супроводу учнівства
Qualification form:
- онлайн-навчання
Qualification types:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Усі
List of common competencies:
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Лідерська компетентність
- Організаційна компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
- Соціально-емоційна компетентність
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
List of professional competencies:
- Позашкільна освіта
- Початкова школа
- Other: загальна середня освіта, менеджмент в освіті
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- Г1. Прогностична компетентність
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
Модуль 7 «Підтримка і супровід учнівства на траєкторії особистісного зростання: компетенції СЕН-педагога»
(20 годин)
Час проведення сесій – з 16.30 до 18.30
Зміст програми | Кількість годин | Дата проведення Початок о 16:30 | ||
---|---|---|---|---|
Загальна кількість | Авдиторні години (онлайн) | Самостійна робота | ||
Понятійний апарат проєкту. Роль СЕН-педагога в супроводі учнівства. Вікові психолого-педагогічні особливості учнівства 7, 9 та 11 класів. | 20 | 2 | 1 | 18.03.2024 |
Етичні стандарти проєкту. Структура і зміст першої зустрічі з учнівством Віч-на-віч. | 2 | 1 | 20.03.2024 | |
Практикум з СЕЕН. Відпрацювання проведення першої зустрічі Віч-на-віч. | 2 | 1 | 22.03.2024 | |
СЕЕН-компонент — ядро віч-на-віч. Формувальне оцінювання розвитку соціально-емоційних навичок | 2 | 1 | 25.03.2024 | |
Моделювання структури та змісту циклу віч-на-віч. Технологія постановки цілей та мотивація їх досягнення. Основи тайм-менеджменту. Робота над змістом віч-на віч відповідно до тематичного плану занять. | 2 | 1 | 27.03.2024 | |
Практикум з СЕЕН. Робота з технологічною картою СЕН-педагога. | 2 | 1 | 29.03.2024 | |
Сертифікаційна робота | 2 | 29.03-05.04.2024 |
СЕРТИФІКАЦІЯ (2 години)
Виконання творчого завдання за змістом програми. Заповнення форми зворотного зв’язку.
учасники й учасниці зануряться у процес супроводу учнівства в межах Усеукраїнського державно-громадського проєкту «Освітня платформа «ПОВІР»; удосконалять навички щодо застосування прийомів взаємодії з учнівством різних вікових категорій, з урахуванням особистих інтересів кожної дитини для підтримки їхньої мотивації; розширять знання щодо застосування методики проведення занять з СЕЕН; опрацюють практичні кейси на основі програми СЕЕН (Університет Еморі, США); ознайомляться з роллю СЕН-педагога в проєкті.