ПОВІР: інклюзія не ілюзія
Формування фахових компетентностей у тренерської когорти та СЕН-педагогів Усеукраїнського державно-громадського проєкту «ОСВІТНЯ ПЛАТФОРМА "ПОВІР"», необхідних для створення безпечного інклюзивного онлайн-простору в межах викладацької діяльності; ознайомлення з нормативно-правовою базою з питань інклюзивної освіти; формування здатності створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища; ознайомлення з основними засадами SEB-підходу; надання практичних рекомендації щодо алгоритмів роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
Subject of advanced training:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Developers / Program Developments:
Громадська організація «ЕдКемп Україна», «IIF- International Inclusion Foundation»Main train directions:
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
Qualification form:
- онлайн-навчання
Qualification types:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Усі
List of common competencies:
- Емоційно-етична компетентність
- Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
List of professional competencies:
- Other: Освітяни й освітянки будь-якого фаху
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
1 | Вступ до теми. Що таке інклюзія і що таке інклюзивний освітній простір? Інклюзія в освіті, учасники освітнього процесу і їхні ролі. Інтеграція і її зв'язок з інклюзією. Інклюзивний підхід і недискримінація: спільне і відмінне. Недискримінаційна мова і як правильно говорити. | 17 квітня 17:00 2 години з перервою |
2 | Сенсорні особливості, емоційні особливості, поведінкові особливості. Що робити, якщо я бачу, я чую, я знаю, відчуваю? | 19 квітня 17:00 2 години з перервою |
3 | Асистивні цифрові технології при роботі з дітьми з ООП: - Що таке асистивні цифрові технології? - Які можливості вони відкривають для дітей з особливими освітніми потребами? - Як обрати відповідні технології для конкретної ситуації? - Як інтегрувати їх у навчальний процес для досягнення кращих результатів? | 22 квітня 17:00 2 години з перервою |
Самостійна робота. Сертифікація | 3 години до 02.05.2024 |
Учасниці/-ки удосконалять фахові компетентності щодо створення безпечного інклюзивного онлайн-простору; поглиблять знання щодо особливостей організації освітнього процесу та життєдіяльності дітей з особливими потребами в умовах сьогодення; ознайомляться з основними засадами СЕП-підходу; набудуть вмінь та навичок щодо створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища; отримають практичні рекомендації щодо алгоритмів роботи з дітьми з ООП.
Експертки/-ти:
- Ганна Єфімцева. Методистка ГО «ЕдКемп Україна», психологиня (Україна).
- Марина Крісов. Педагогічна консультантка, фахівчиня з питань інклюзії, співзасновниця інклюзивної освітньої студії «Studio ¾» (Тель-Авив), CEO «IIF - International Inclusion Foundation», керівниця освітніх програм «The association for assistance and inclusion of refugee families with special needs» (Ізраїль).
- Наталія Івашура. Керівниця БФ «Квіти життя», викладачка викладачка кафедри спеціальної педагогіки і психології та інклюзивної освіти Харківської гуманітарно-педагогічної академії, членкиня ГО «Українська асоціація корекційних педагогів» (Україна).
Сертифікація (до 02.05.2024):
- основна умова сертифікації – присутність онлайн на заняттях (щонайменше 2 із 3 / перегляд відео);
- успішне виконання сертифікаційної роботи (тест із 10 запитань з вибором однієї правильної відповіді) — 70% правильних відповідей.
Перевірка сертифікаціних робіт та генерація сертифікатів — до 17.05.2024.