Як організувати та провести вступну кампанію 2024 для вступників з тимчасово окупованої та "прифронтової території"
Ознайомлення з новими правилами вступу 2024. Надання актуальної інформації про зміни у процедурі прийому абітурієнтів. Підготовка до роботи з абітурієнтами з окупованих та прифронтових територій: психологічна підтримка, правові аспекти та особливі умови. Інструкції та стандарти для роботи з документами від абітурієнтів з ТОТ. Інформація про спеціальні програми, квоти та форми підтримки для абітурієнтів з ТОТ. Поради з ефективної організації процесу вступу, включаючи дистанційні та змішані форми.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Благодійна організація «Благодійний фонд «Схід-СОС»Розробники / розробниці програми:
Вебінари організовано завдяки спільним зусиллям команд Міністерства освіти і науки України, БФ «Схід SOS», ГО «Громадський холдинг «Група впливу», ГО «Донбас СОС», ЦГП «Альменда» та ГО «Крим SOS»Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
Форма підвищення кваліфікації:
- дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
- Директор
- Завідувач
- Заступник керівника
- Керівник
- Керівник відділу (лабораторії, кабінету, частини) з основного напряму діяльності
- Педагог професійного навчання
- Старший керівник
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями прав людини
- Емоційно-етична компетентність
- Інноваційна компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Вища освіта
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- Г2. Організаційна компетентність
Особливості діяльності ОЦ та деталі прийому для здобуття вищої або фахової передвищої освіти у 2024 році.Критичні питання 271 наказу.
Експерт:
Віталій Носок - Державний експерт Експертної групи з питань вищої освіти та освіти дорослих Директорату фахової передвищої, вищої освіти Міністерства освіти і науки України
Андрій Охрімовський - експертна група з питань вищої освіти та освіти дорослих
Особливості отримання заявниками документів про базову середню освіту або повну загальну середню освіту.
Експерти:
Віталій Лутак - начальник відділу змісту освіти та модернізації освітнього процесу
Інна Кільдерова - начальник відділу взаємодії з місцевими органами влади директорату шкільної освіти Міністерства освіти і науки.
Питання ідентифікації вступників з ТОТ (Отримання документів вступниками з ТОТ - паспортів, довідок ВПО, прописка на ТОТ, приписне посвідчення для чоловіків тощо).
Експертки:
Богдана Гончар - юристка гарячої лінії ГО «Донбас СОС»;
Тайя Аврам - юристка-аналітикиня ГО «Донбас СОС»
Анастасія Калініна - координаторка юридичного напрямку ГО «Крим SOS»
Психологічні особливості комунікації з вступниками з ТОТ (Безпекові ризики).
Експертка:
Старинська Олена Віталіївна - доцентка кафедри прикладної психології та логопедії кандидатка психологічних наук
Як потрапити на підконтрольні території з ТОТ, фізична безпека при перетинах.
Експертка:
Віолета Артемчук - головна директорка-координаторка ГО «Донбас СОС»;
Цифрова безпека вступника та батьків з ТОТ (месенджери, VPN, фішинг).
Експертка:
Анастасія Калініна - координаторка юридичного напрямку ГО «Крим SOS»
Інформаційна безбар'єрність в роботі освітніх центрів.
Експертка:
Марина Сташина-Неймет - Експертка з доступності ГО «Громадський холдинг «ГРУПА ВПЛИВУ»
Особливості інформаційної кампанії щодо вступу 2024 з урахуванням результатів опитування студентів з ТОТ 2022 та 2023 року вступу .
Презентація розроблених меседж-боксів відповідно до цільових груп (вступники, батьки тощо)
Презентація інформаційних матеріалів створених коаліцією.
Експертки:
Валентина Потапова - керівниця напрямку національної адвокації ЦГП «Альменда»;
Анастасія Коношук - ЦГП «Альменда»;
Юлія Кішенко - координаторка освітнього напрямку БФ “Схід СОС”
Особливості діяльності освітніх центрів (ОЦ) та прийому у 2024 році
- Знання про роль і функції освітніх центрів.
- Детальна інформація про процедури прийому на 2024 рік.
- Розуміння критичних аспектів 271 наказу.
Отримання документів про середню освіту:
- Інструкції щодо отримання документів про базову та повну загальну середню освіту.
- Процеси взаємодії з місцевими органами влади.
Ідентифікація вступників з тимчасово окупованих територій (ТОТ):
- Знання про процедури отримання необхідних документів.
- Розуміння юридичних аспектів ідентифікації.
Психологічні особливості комунікації з вступниками з ТОТ
- Володіння методиками психологічної підтримки, враховуючи безпекові ризики.
Фізична безпека при перетинах та потрапляння на підконтрольні території:
- Інформація про безпечні способи перетину лінії розмежування.
Цифрова безпека вступника та батьків з ТОТ:
- Знання про цифрову безпеку, включаючи використання месенджерів, VPN та захист від фішингу.
Інформаційна безбар'єрність та кампанія щодо вступу 2024
- Розуміння важливості інформаційної доступності.
- Ознайомлення з інформаційними матеріалами та меседж-боксами для різних цільових груп.