Онлайн-інтенсив для вчительок і вчителів образотворчого мистецтва початкової та середньої школи
Представлення та популяризація інноваційних методик викладання візуального мистецтва, які дозволять отримати теоретичні та практичні навички для урізноманітнення процесу викладання.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Розробники / розробниці програми:
PinchukArtCentre (БО Благодійний Фонд Віктора Пінчука «Сучасне мистецтво в Україні»), Фонд розвитку та підтримки молодого мистецтва України Слави Фролової, ГО «ЕдКемп Україна»Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Інше: Вчителі і вчительки образотворчого мистецтва початкової та середньої школи
Перелік загальних компетентностей:
- Емоційно-етична компетентність
- Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Культурна компетентність
- Навчання впродовж життя
- Професійні компетентності галузевого спрямування
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Мистецтво (образотворче)
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
Понеділок, 3 червня 2024
Лекція Оксани Садовенко «Використання методу Франсуази Барб-Галь на заняттях із дітьми»
Під час лекції мова піде про найцікавіші моменти в спілкуванні про мистецтво, про те, як відповідати на несподівані запитання дитини, поєднати теорію та практику та зацікавити учнів мистецтвом. Мета лекції — детально розглянути ставлення до дитячої творчості та надихнути на серйозну роботу із нею.
Оксана Садовенко — викладачка дитячої художньої студії ART4KIDS, лекторка освітньої організації “Культурний проект”. Є авторкою тексту та ілюстрацій арт-буку для малюків "Ти і Малевич", видавництво "Час Майстрів", 2021.
Лекція Слави Фролової «Навіщо викладати дітям мистецтво?»
Під час лекції учасники дізнаються, в чому полягає цінність культурної і художньої освіти, чому педагогу важливо про це пам'ятати та яким чином можна компенсувати дефіцит цієї освіти в нашій країні на рівні спілкування вчитель-дитина-батьки.
Про лекторку: Слава Фролова – засновниця Фонду розвитку та підтримки молодого мистецтва України, авторка культурно-соціального проекту «Арт-Пікнік», культурної програми «WallFall».
Вівторок 4 червня 2024
Відео-лекція Даши Подольцевої «Мистецтво дизайну»
Під час лекції поговоримо про цікаві аспекти, на які можна звернути увагу дітей та підлітків, аби тема дизайну стала для них більш близькою та зрозумілою. Учасники та учасниці дізнаються про ключові моменти дизайну, про відмінність та спорідненість дизайну та мистецтва, а також леткорка запропонує практичні вправи, які можна запропонувати учням та ученицям.
Про лекторку:
Даша Подольцева — українська графічна дизайнерка, художниця. Отримала золоту медаль 28-ї Міжнародної Бієнале плаката у Варшаві за роботу "Урожай". Членкиня журі «4-й Блок» – міжнародна трієнале екоплаката
Лекція Маріанни Актаєвої «Вчитель і тривога? Вихід знайдено!»
Учасниці та учасники дізнаються про техніки самозарадності, лекторка поділиться практиками, що допоможуть справлятися із тривогою, а також поговорить про те, як допомогти дітям не втрачати мотивацію.
Про лекторку:
Маріанна Актаєва – кандидатка психологічних наук, викладачка на кафедрі психології в КУБГ, шкільна психологиня КМДШ.
Середа, 5 червня 2024
Відео-лекція Олени Загребіної «Мистецтво бути самим собою»
Під час лекції Олена Загребіна розповість про приклади партисипативних проєктів та важливість практик, націлених на взаємодію та співтворення.
Лекторка поділиться своїм досвідом викладання та практичними ідеями.
Олена Загребіна – художниця, викладачка, сценографка, кураторка, дослідниця, засновниця спільноти Chernihiv Monumentalism та ЖИВА ШАФА, учасниця ініціативи "ДЕ НЕ ДЕ".
Лекція Маріанни Актаєвої «Пропедевтика неприємної комунікації з учнями»
Під час зустрічі учасники та учасниці дізнаються характеристики конфлікту та варіанти поведінки при неприємних діалогах. Лекторка надасть інструкцію ведення конфлікту та розповість, як залишатися в діалозі, коли злі, налякані, скривджені, а також як говорити переконливо, але на руйнуюче.
Про лекторку:
Маріанна Актаєва – мама, кандидатка психологічних наук, викладачка на кафедрі психології в КУБГ, шкільна психологиня КМДШ.
Четвер, 6 червня 2024
Лекція Катерини Окремової «Арттерапевтичні методики на уроках мистецтва»
Під час лекції Катерина Окремова поділиться досвідом проведення арттерапевтичних занять для дітей, розповість про музейні ігри та активності, які можна адаптувати та застосувати на уроках мистецтва. Учасники та учасниці дізнаються, як створити безпечний простір для проговорення травматичного досвіду через мистецтво, налагодити взаємодію у групі, створити нові зв’язки та стабілізувати емоційний стан під час творчих занять.
Про лектора: Катерина Окремова – культурологиня, музейна едукаторка, арт-терапевтка, авторка творчих освітніх проєктів для дітей та дорослих.
Лекція Ксенії Малих «Мистецтво як спосіб мислення»
Лекторка познайомить учасників та учаниць з основами сучасного мистецтва та розповість про методи викладання, які базуються на розвитку критичного, аналітичного та образного мислення.
Про лекторку:
Ксенія Малих – кураторка, дослідниця сучасного мистецтва, керівниця «Дослідницької платформи» PinchukArtCentre, викладачка курсу про сучасне мистецтво у школі “Майбутні”.
П’ятниця, 7 червня 2024
Лекція Анастасії Лелюк «Чому мозаїка?»
Під час лекції поговоримо про історію мозаїки та тяглість цієї практики, про переосмислення мозаїк сучасними художниками та художницями та про збереження культурної спадщини.
Також художниця запропонує практичну частину – воркшоп зі створення мозаїк.
Про лекторку:
Анастасія Лелюк – мультидисциплінарна художниця та урбаністка. Працює з різними медіа: живопис, скульптура, фотографія, інсталяція, перформанс. У своїх проєктах досліджує теми втрати та віднаходження ідентичності у східноєвропейському постколоніальному контексті.
Важливе місце в художній практиці займає реставрація та збереження монументального мистецтва. Разом з Тетяною Журій у 2017 заснувала освітній проєкт “Monumental Soviet Art in Ukraine”. Працювала у проєктах зі збереження спадщини Ади Рибачук та Володимира Мельниченко “АРВМ”. Проводить освітні воркшопи з мозаїки разом з Олександром Богомазом, за організації “Агромат” та НСАУ. Проводила мозаїчні воркшопи у PinchukArtCentre та ARWM Fund.
Лекція Ольги Шишлової «Інструментарій роботи з дітьми з ментальною інвалідністю»
Під час лекції учасники ознайомляться із методиками роботи з дітьми з інвалідністю в рамках курсу образотворчого мистецтва з врахуванням умов війни, дізнаються, як краще взаємодіяти з батьками, однокласниками та з самою дитиною з інвалідністю.
Про лекторку:
Ольга Шишлова — психологиня, арттерапевтка, членкиня правління БФ “Асоціація батьків дітей з аутизмом”, авторка та ведуча освітніх програм для дітей та підлітків з інвалідністю в PinchukArtCentre.
Субота, 8 червня 2024
Фінальна зустріч-рефлексія з Ольгою Шишловою та Славою Фроловою
Обмін досвідом, співставлення очікувань, цілей та результатів.
Учасники й учасниці програми опанують теоретичні та практичні навички для урізноманітнення процесу викладання образотворчого мистецтва, познайомляться з авторами новітніх освітніх методик, прослухають лекції провідних арттерапевтів та викладачів мистецтва, отримають підтримку психологів, а також матимуть можливість долучитись до онлайн-обговорень з лекторами інтенсиву.
Дата, час | Тема і зміст | Форма роботи | Кількість годин |
Понеділок
3 червня 2024
11:00 | Лекція Оксани Садовенко «Використання методу Франсуази Барб-Галь на заняттях із дітьми» Під час лекції мова піде про найцікавіші моменти в спілкуванні про мистецтво, про те, як відповідати на несподівані запитання дитини, поєднати теорію та практику та зацікавити учнів мистецтвом. Мета лекції — детально розглянути ставлення до дитячої творчості та надихнути на серйозну роботу із нею.
Про лекторку: Оксана Садовенко — викладачка дитячої художньої студії ART4KIDS, лекторка освітньої організації “Культурний проект”. Є авторкою тексту та ілюстрацій арт-буку для малюків "Ти і Малевич", видавництво "Час Майстрів", 2021. | Відео-лекція
| 1 година |
Понеділок
3 червня 2024
17:00 | Лекція Слави Фролової «Навіщо викладати дітям мистецтво?» Під час лекції учасниці та учасники дізнаються, в чому полягає цінність культурної і художньої освіти, чому педагогу важливо про це пам'ятати та яким чином можна компенсувати дефіцит цієї освіти в на рівні спілкування вчитель-дитина-батьки.
Про лекторку: Слава Фролова – засновниця Фонду розвитку та підтримки молодого мистецтва України, авторка культурно-соціального проєкту “Арт-Пікнік”, культурної програми “WallFall”. | Вебінар та сесія запитань-відповідей (Zoom) | 1,5 год
|
Вівторок
4 червня 2024
11:00 | Відео-лекція Даши Подольцевої «Мистецтво дизайну»
Під час лекції поговоримо про цікаві аспекти, на які можна звернути увагу дітей та підлітків, аби тема дизайну стала для них більш близькою та зрозумілою. Учасники та учасниці дізнаються про ключові моменти дизайну, про відмінність та спорідненість дизайну та мистецтва, а також леткорка запропонує практичні вправи, які можна запропонувати учням та ученицям.
Про лекторку: Даша Подольцева — українська графічна дизайнерка, художниця. Отримала золоту медаль 28-ї Міжнародної Бієнале плаката у Варшаві за роботу "Урожай". Членкиня журі «4-й Блок» – міжнародна трієнале екоплаката | Відео-лекція
| 1 година |
Вівторок
4 червня 2024
18:00 | Лекція Маріанни Актаєвої «Вчитель і тривога? Вихід знайдено!»
Учасниці та учасники дізнаються про техніки самозарадності, лекторка поділиться практиками, що допоможуть справлятися із тривогою, а також поговорить про те, як допомогти дітям не втрачати мотивацію.
Про лекторку: Маріанна Актаєва – кандидатка психологічних наук, викладачка на кафедрі психології в КУБГ, шкільна психологиня КМДШ. | Вебінар та сесія запитань-відповідей (Zoom) | 1,5 год
|
Середа
5 червня 2024
11:00 | Лекція Відео-лекція Олени Загребіної «Мистецтво бути самим собою»
Під час лекції Олена Загребіна розповість про приклади партисипативних проєктів та важливість практик, націлених на взаємодію та співтворення. Лекторка поділиться своїм досвідом викладання та практичними ідеями.
Про лекторку: Олена Загребіна – художниця, викладачка, сценографка, кураторка, дослідниця, засновниця спільноти Chernihiv Monumentalism та ЖИВА ШАФА, учасниця ініціативи "ДЕ НЕ ДЕ". | Відео-лекція
| 1 год |
Середа
5 червня 2024
17:00
| Лекція Маріанни Актаєвої «Пропедевтика неприємної комунікації з учнями»
Під час зустрічі учасники та учасниці дізнаються характеристики конфлікту та варіанти поведінки при неприємних діалогах. Лекторка надасть інструкцію ведення конфлікту та розповість, як залишатися в діалозі, коли злі, налякані, скривджені, а також як говорити переконливо, але на руйнуюче.
Про лекторку: Маріанна Актаєва – мама, кандидатка психологічних наук, викладачка на кафедрі психології в КУБГ, шкільна психологиня КМДШ.
| Вебінар та сесія запитань-відповідей (Zoom) | 1,5 год
|
Четвер
6 червня 2024
11:00 | Лекція Катерини Окремової «Арттерапевтичні методики на уроках мистецтва »
Під час лекції Катерина Окремова поділиться досвідом проведення арттерапевтичних занять для дітей, розповість про музейні ігри та активності, які можна адаптувати та застосувати на уроках мистецтва. Учасники та учасниці дізнаються, як створити безпечний простір для проговорення травматичного досвіду через мистецтво, налагодити взаємодію у групі, створити нові зв’язки та стабілізувати емоційний стан під час творчих занять.
Про лекторку: Катерина Окремова – культурологиня, музейна едукаторка, арт-терапевтка, авторка творчих освітніх проєктів для дітей та дорослих. | Відео-лекція
| 1 год |
Четвер
6 червня
17:00
| Лекція Ксенії Малих «Мистецтво як спосіб мислення»
Лекторка познайомить учасників та учаниць з основами сучасного мистецтва та розповість про методи викладання, які базуються на розвитку критичного, аналітичного та образного мислення.
Про лекторку: Ксенія Малих – кураторка, дослідниця сучасного мистецтва, керівниця «Дослідницької платформи» PinchukArtCentre, викладачка курсу про сучасне мистецтво у школі “Майбутні”. | Вебінар та сесія запитань-відповідей (Zoom) | 2 год
|
П’ятниця
7 червня 2024
11:00 | Лекція Анастасії Лелюк «Чому мозаїка?»
Під час лекції поговоримо про історію мозаїки та тяглість цієї практики, про переосмислення мозаїк сучасними художниками та художницями та про збереження культурної спадщини. Також художниця запропонує практичну частину – воркшоп зі створення мозаїк.
Анастасія Лелюк – мультидисциплінарна художниця та урбаністка. Працює з різними медіа: живопис, скульптура, фотографія, інсталяція, перформанс. У своїх проєктах досліджує теми втрати та віднаходження ідентичності у східноєвропейському постколоніальному контексті. Важливе місце в художній практиці займає реставрація та збереження монументального мистецтва. Разом з Тетяною Журій у 2017 заснувала освітній проєкт “Monumental Soviet Art in Ukraine”. Працювала у проєктах зі збереження спадщини Ади Рибачук та Володимира Мельниченко “АРВМ”. Проводить освітні воркшопи з мозаїки разом з Олександром Богомазом, за організації “Агромат” та НСАУ. Проводила мозаїчні воркшопи у PinchukArtCentre та ARWM Fund. | Відео-лекція
| 1 год. |
П’ятниця
7 червня 2024
17:00
| Лекція Ольги Шишлової «Інструментарій роботи з дітьми з ментальною інвалідністю»
Під час лекції учасники ознайомляться із методиками роботи з дітьми з інвалідністю в рамках курсу образотворчого мистецтва з врахуванням умов війни, дізнаються, як краще взаємодіяти з батьками, однокласниками та з самою дитиною з інвалідністю.
Про лекторку: Ольга Шишлова — психологиня, арттерапевтка, членкиня правління БФ “Асоціація батьків дітей з аутизмом”, авторка та ведуча освітніх програм для дітей та підлітків з інвалідністю в PinchukArtCentre. | Вебінар та сесія запитань-відповідей (Zoom) | 2 год
|
Субота
8 червня 2024
11:00 | Фінальна зустріч-рефлексія з Ольгою Шишловою та Славою Фроловою
Обмін досвідом, співставлення очікувань, цілей та результатів. | Вебінар (Zoom) | 1,5 год
|