Підвищення якості освіти в Житомирській та Чернігівській областях шляхом розвитку навичок цифрових компетентностей учителів та представників органів місцевого самоврядування.
Підвищення рівня цифрової компетентності вчителів для забезпечення якісної освіти.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Неприбуткова організація "Мондо" в УкраїніРозробники / розробниці програми:
НПО "Mondo"Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- цифрова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Асистент вчителя
- Викладач
- Директор
- Заступник директора
- Керівник гуртка
- Керівник студії
- Педагог-організатор
- Психолог
Перелік загальних компетентностей:
- Професійні компетентності галузевого спрямування
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Зарубіжна література
- Інформатика
- Історія України
- Математика
- Мистецтво
- Початкова школа
- Природничі науки
- Українська мова
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- В1. Інклюзивна компетентність
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
Менторство та супервізійна підтримка учасників та учасниць.
Про проєкт:
Навчання цифровим компетентностям відбуватиметься у форматі моделі Training of Trainers: де обрані учителі отримають необхідні знання та інструменти для організації подальших тренінгів для своїх колег у відповідних навчальних закладах.
Всі витрати на проживання, харчування і переїзд учасників покриватимуться НПО “Мондо”.
Про відбір:
Серед всіх аплікантів з двох областей буде обрано 60 закладів освіти.
По двоє учителів з кожного обраного закладу пройдуть 5-денні тренінги з цифрових компетентностей у Києві протягом
серпня 2024 - червня 2025 рр.
В подальшому вони організують тематичні тренінги для своїх колег у відповідних навчальних закладах.
- збільшення кількості вчителів, які впевнено використовують цифрові інструменти в освітньому процесі;
- покращення якості навчання учнів;
- розвиток інноваційної освітньої екосистеми в регіоні.
Участь у навчанні буде надана 60 представникам закладів Житомирської та Чернігівської областей, які успішно пройшли конкурсний відбір.
З-поміж усіх поданих заявок було відібрано 120вчителів, які стануть тренерами для своїх громад.
Тривалість: 5 тренінгових днів навчання
Ключові теми:
- Штучний інтелект
- Анімація, мультиплікація
- Canva, відеомонтаж
- Інклюзивна освіта
- STEM-освіта
- Цифрове портфоліо
- Вебквести
- Медіа-креатив
- Цифровий кейс учителя
Форми роботи:
- Орієнтація на практику: 90 % - практичні методи навчання; 10 % - теоретичні.
- Робота в парах: Спільне навчання та обмін досвідом. Створення презентацій для власних тренінгів.
- Супервізія: Індивідуальна підтримка тренерів (2 год)
- Сертифікація: Національна платформа EdWay
Очікувані результати для учасників та учасниць
- Розвиток цифрової компетентності
- Вдосконалення педагогічних навичок
- Створення власних авторських матеріалів
- Поширення інноваційних підходів в освіті
- Тренерська діяльність (24 год у власному закладі)
Організатори та партнери проєкту:
Естонський центр міжнародного розвитку (ESTDEV), який фінансується Урядом Естонії, здійснює управління та реалізацію проєктів міжнародного співробітництва та гуманітарної допомоги Естонії.
Mondo – це естонська організація, яка прагне зменшити глобальну нерівність. Mondo працює в Україні з 2014 року, зосереджуючись на покращенні доступу дітей до якісної освіти, цифрових навичках вчителів та просуванні демократичної культури. Українська команда Mondo працює в Києві та у Таллінні.
Серпень 2024 - грудень 2025
Підготовка фахівців, які в подальшому зможуть самостійно проводити тренінги та навчальні програми для інших людей.