Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Підвищення якості освіти в Житомирській та Чернігівській областях шляхом розвитку навичок цифрових компетентностей учителів та представників органів місцевого самоврядування.

Підвищення рівня цифрової компетентності вчителів для забезпечення якісної освіти.

Підвищення якості освіти в Житомирській та Чернігівській областях шляхом розвитку навичок цифрових компетентностей учителів та представників органів місцевого самоврядування.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Неприбуткова організація "Мондо" в Україні

Розробники / розробниці програми:

НПО "Mondo"

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • цифрова компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна, дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Асистент вчителя
  • Викладач
  • Директор
  • Заступник директора
  • Керівник гуртка
  • Керівник студії
  • Педагог-організатор
  • Психолог

Перелік загальних компетентностей:

  • Професійні компетентності галузевого спрямування
  • Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Зарубіжна література
  • Інформатика
  • Історія України
  • Математика
  • Мистецтво
  • Початкова школа
  • Природничі науки
  • Українська мова

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності

Менторство та супервізійна підтримка учасників та учасниць. 

💻Про проєкт: 

📍Навчання цифровим компетентностям відбуватиметься у форматі моделі Training of Trainers: де обрані учителі отримають необхідні знання та інструменти для організації подальших тренінгів для своїх колег у відповідних навчальних закладах. 

📍Всі витрати на проживання, харчування і переїзд учасників покриватимуться НПО “Мондо”.

🔎Про відбір: 

📍Серед всіх аплікантів з двох областей буде обрано 60 закладів освіти. 

📍По двоє учителів з кожного обраного закладу пройдуть 5-денні тренінги з цифрових компетентностей у Києві протягом 

серпня 2024 - червня 2025 рр. 

В подальшому вони організують тематичні тренінги для своїх колег у відповідних навчальних закладах. 

  • збільшення кількості вчителів, які впевнено використовують цифрові інструменти в освітньому процесі;
  • покращення якості навчання учнів;
  • розвиток інноваційної освітньої екосистеми в регіоні.

  Участь у навчанні буде надана 60 представникам закладів Житомирської та Чернігівської областей, які успішно пройшли конкурсний відбір.

  З-поміж усіх поданих заявок було відібрано 120вчителів, які стануть тренерами для своїх громад. 

Тривалість: 5 тренінгових днів навчання

Ключові теми:

  • Штучний інтелект
  • Анімація, мультиплікація
  • Canva, відеомонтаж
  • Інклюзивна освіта
  • STEM-освіта
  • Цифрове портфоліо
  • Вебквести
  • Медіа-креатив
  • Цифровий кейс учителя

           Форми роботи:

  • Орієнтація на практику: 90 % - практичні методи навчання; 10 % - теоретичні. 
  • Робота в парах: Спільне навчання та обмін досвідом. Створення презентацій для власних тренінгів.
  • Супервізія: Індивідуальна підтримка тренерів (2 год)
  • Сертифікація: Національна платформа EdWay

 

Очікувані результати для учасників та учасниць

  • Розвиток цифрової компетентності
  • Вдосконалення педагогічних навичок
  • Створення власних авторських матеріалів
  • Поширення інноваційних підходів в освіті
  • Тренерська діяльність (24 год у власному закладі)

      Організатори та партнери проєкту:

 

Естонський центр міжнародного розвитку (ESTDEV), який фінансується Урядом Естонії, здійснює управління та реалізацію проєктів міжнародного співробітництва та гуманітарної допомоги Естонії.

Mondo – це естонська організація, яка прагне зменшити глобальну нерівність. Mondo працює в Україні з 2014 року, зосереджуючись на покращенні доступу дітей до якісної освіти, цифрових навичках вчителів та просуванні демократичної культури. Українська команда Mondo працює в Києві та у Таллінні. 

Серпень 2024 - грудень 2025

Підготовка фахівців, які в подальшому зможуть самостійно проводити тренінги та навчальні програми для інших людей.