Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

"Проєкт з медіаграмотності НотаЄнота + гра "Не ШІ єдиним"

Підвищення рівня медіаграмотності серед учителів та учнів. Її мета – навчити учасників критично мислити, розпізнавати дезінформацію, фейки та маніпуляції в медіа, а також правильно використовувати інформаційні ресурси в цифровому середовищі. Гра "Не ШІ єдиним" служить інтерактивним інструментом у цьому процесі, допомагаючи гравцям зрозуміти, як розпізнавати надійні джерела інформації та уникати маніпуляцій. Вона також сприяє розвитку навичок аналізу та критичного мислення, що є важливими в сучасному інформаційному просторі. Ця програма допомагає учасникам стати більш обізнаними та відповідальними споживачами інформації, що є важливим у контексті боротьби з дезінформацією.

"Проєкт з медіаграмотності НотаЄнота + гра "Не ШІ єдиним"

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Благодійна організація «Благодійний фонд «Схід-СОС»

Розробники / розробниці програми:

Сокол Ірина Миколаївна - кандидатка педагогічних наук, доцентка, вчителька інформатики Комунального закладу "Запорізька спеціалізована школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів "Січовий колегіум" Запорізької обласної ради. Співавторка модельної програми “Робототехніка, 5-6 класи” Фіналістка Global Teacher Prize Ukraine -2022, в номінації “Вчитель-новатор” Авторка методичних посібників з робототехніки, квест-технології, сервісів Веб 2.0 тощо.

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • цифрова компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна

Види підвищення кваліфікації:

  • тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Асистент вчителя
  • Вчитель
  • Директор
  • Заступник директора

Перелік загальних компетентностей:

  • Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Цифрова

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • Основи медіаграмотності
  • Розпізнавання дезінформації
  • Критичне мислення
  • Інтерактивне навчання через гру  “Нота Єнота” та "Не ШІ єдиним"
  • Відповідальне споживання інформації
  • Розвиток критичного мислення: Учасники навчаться аналізувати інформацію та розпізнавати маніпуляції.
  • Вміння розпізнавати фейки: Підвищиться здатність відрізняти достовірну інформацію від дезінформації.
  • Усвідомлення важливості медіаграмотності: Формування розуміння значущості грамотного використання медіаресурсів.
  • Знання про різні види медіа: Учасники краще зрозуміють, як працюють різні медіа та їхній вплив на суспільство.
  • Відповідальне споживання інформації: Підвищення усвідомленості щодо перевірки фактів і джерел.
  • Практичні навички в аналізі медіаконтенту: Учасники зможуть застосовувати отримані знання на практиці.