Грай за рівність
Ознайомити з основними поняттями та принципами недискримінаційного і гендерного підходів в освіті, зокрема, при викладанні фізичної культури; основними нормативними документами у сфері гендерної рівності; розвинути вміння розпізнавати дискримінаційні практики в закладах освіти та нівелювати їхній вплив.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Розробники / розробниці програми:
БЛАГОДІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ФОНД КЛИЧКО», ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ "ЕДКЕМП УКРАЇНА"Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Інше: Вчителі фізичної культури
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями прав людини
- Емоційно-етична компетентність
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Фізична культура
- Інше: Компетентність з питань рівних прав і можливостей в освіті
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
Установча зустріч (онлайн)
Гендерна рівність та недискримінація
- Гендерна рамка на уроках фізичної культури. Гендерна сегрегація. Гендерна поляризація
- Визначення понять «Стать» і «Гендер». Гендерні ролі. Гендерні стереотипи.
- Поняття про нерівність та дискримінацію.
- Захищені ознаки. Принцип інтерсекційності
- Нормативно-правове підгрунтя
Гендерна рівність на уроках фізичної культури
- Гендерні стереотипи в освіті, на уроках фізичної культури. Наслідки для дитини
- Гендерований простір
- Стиль викладання і комунікація
- Чутливі недискримінаційні практики
- Гендерний, недискримінаційний та інклюзивний підходи в освіті
- Шляхи зростання в темі
Практичні рішення щодо подолання дискримінації та гендерних стереотипів на уроках фізичної культури
Реалізація недискримінаційних та інклюзивних практик та діяльнісного підходу на уроках фізичної культури НУШ
Лекція з комунікацій та взаємодії з медіа
Учасниці і учасники програми:
- розуміють основні засади недискримінаційного і гендерного підходу в освіті;
- ідентифікують дискримінаційні практики в закладах освіти, зокрема, на уроках фізичної культури, та вміють нівелювати їхній вплив, використовують гендерночутливу та недискримінаційну мову.
- реалізують недискримінаційні та інклюзивні практики та діяльнісний підход на уроках фізичної культури НУШ
15.08.2024
Установча зустріч (онлайн)
29.08.2024 (група 1), 05.09.2024 (група 2)
Гендерна рівність та недискримінація
- Гендерна рамка на уроках фізичної культури. Гендерна сегрегація. Гендерна поляризація
- Визначення понять «Стать» і «Гендер». Гендерні ролі. Гендерні стереотипи.
- Поняття про нерівність та дискримінацію.
- Захищені ознаки. Принцип інтерсекційності
- Нормативно-правове підгрунтя
30.08.2024 (група 1), 06.09.2024 (група 2)
Гендерна рівність на уроках фізичної культури
- Гендерні стереотипи в освіті, на уроках фізичної культури. Наслідки для дитини
- Гендерований простір
- Стиль викладання і комунікація
- Чутливі недискримінаційні практики
- Гендерний, недискримінаційний та інклюзивний підходи в освіті
- Шляхи зростання в темі
Практичні рішення щодо подолання дискримінації та гендерних стереотипів на уроках фізичної культури
Реалізація недискримінаційних та інклюзивних практик та діяльнісного підходу на уроках фізичної культури НУШ
Лекція з комунікацій та взаємодії з медіа