Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Грай за рівність

Ознайомити з основними поняттями та принципами недискримінаційного і гендерного підходів в освіті, зокрема, при викладанні фізичної культури; основними нормативними документами у сфері гендерної рівності; розвинути вміння розпізнавати дискримінаційні практики в закладах освіти та нівелювати їхній вплив.

Грай за рівність

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Громадська організація «ЕдКемп Україна»

Розробники / розробниці програми:

БЛАГОДІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ФОНД КЛИЧКО», ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ "ЕДКЕМП УКРАЇНА"

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна, дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Інше: Вчителі фізичної культури

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями прав людини
  • Емоційно-етична компетентність
  • Здоров’язбережувальна компетентність
  • Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
  • Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Фізична культура
  • Інше: Компетентність з питань рівних прав і можливостей в освіті

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
  • А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
  • В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів

Установча зустріч (онлайн)

 

Гендерна рівність та недискримінація

- Гендерна рамка на уроках фізичної культури. Гендерна сегрегація. Гендерна поляризація

- Визначення понять «Стать» і «Гендер». Гендерні ролі. Гендерні стереотипи. 

- Поняття про нерівність та дискримінацію.

- Захищені ознаки. Принцип інтерсекційності

- Нормативно-правове підгрунтя

 

Гендерна рівність на уроках фізичної культури

- Гендерні стереотипи в освіті, на уроках фізичної культури. Наслідки для дитини

- Гендерований простір

- Стиль викладання і комунікація

- Чутливі недискримінаційні практики

- Гендерний, недискримінаційний та інклюзивний підходи в освіті

- Шляхи зростання в темі

 

Практичні рішення щодо подолання дискримінації та гендерних стереотипів на уроках фізичної культури

 

Реалізація недискримінаційних та інклюзивних практик та діяльнісного підходу на уроках фізичної культури НУШ

 

Лекція з комунікацій та взаємодії з медіа

Учасниці і учасники програми:

  • розуміють основні засади недискримінаційного і гендерного підходу в освіті;
  • ідентифікують дискримінаційні практики в закладах освіти, зокрема, на уроках фізичної культури, та вміють нівелювати їхній вплив, використовують гендерночутливу та недискримінаційну мову.
  • реалізують недискримінаційні та інклюзивні практики та діяльнісний підход на уроках фізичної культури НУШ

15.08.2024

Установча зустріч (онлайн)

 

29.08.2024 (група 1), 05.09.2024 (група 2)

Гендерна рівність та недискримінація

- Гендерна рамка на уроках фізичної культури. Гендерна сегрегація. Гендерна поляризація

- Визначення понять «Стать» і «Гендер». Гендерні ролі. Гендерні стереотипи. 

- Поняття про нерівність та дискримінацію.

- Захищені ознаки. Принцип інтерсекційності

- Нормативно-правове підгрунтя

 

30.08.2024 (група 1), 06.09.2024 (група 2)

Гендерна рівність на уроках фізичної культури

- Гендерні стереотипи в освіті, на уроках фізичної культури. Наслідки для дитини

- Гендерований простір

- Стиль викладання і комунікація

- Чутливі недискримінаційні практики

- Гендерний, недискримінаційний та інклюзивний підходи в освіті

- Шляхи зростання в темі

 

Практичні рішення щодо подолання дискримінації та гендерних стереотипів на уроках фізичної культури

 

Реалізація недискримінаційних та інклюзивних практик та діяльнісного підходу на уроках фізичної культури НУШ

 

Лекція з комунікацій та взаємодії з медіа