Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Філологічні студії. Заняття 1

Ознайомити філологічну громадськість із принципами та шляхами організації освітнього процесу викладання української мови й літератури в 2024/2025 навчальному році для успішної реалізації основних цілей Державного стандарту загальної середньої освіти та сучасним інструментарієм учителя-словесника для проведення уроків української мови й літератури за програмою Нової української школи в 7 класах.

Філологічні студії. Заняття 1

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Півторак Віталій Романович

Розробники / розробниці програми:

Кохан Галина Яремівна, консультант ЦПРПП, експертка з сертифікації, учитель-методист; Яворська Оксана Степанівна, керівник професійної спільноти вчителів української мови й літератури, учитель-методист, учитель української мови й літератури Клуського ліцею за числом 3; Півторак Віталій Романович, експерт із інституційного аудиту й сертифікації, тренер із громадянської та кліматичної освіти, амбасадор ГО "Смарт освіта" із процесуального письма, учитель української мови  й літератури Калуського ліцею імені Дмитра Бахматюка; Рабарська Надія Ярославівна, експертка із сертифікації, учтель-методист, учителька української мови й літератури Калуського ліцею за числом 5; Корнієнко Ірина Володимирівна, старший учитель, учителька української мови й літератури Калуської гімназії за числом 9; Логуш Оксана Іванівна, учитель-методист, учитель вищої категорії, учителька української мови й літератури Калуського ліцею за числом 10; Яворська Оксана Сепанівна, керівник професійної спільноти вчителів української мови й літератури, учитель-методист, учителька української мови й літератури Клуського ліцею за числом 3

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями, ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі економіки, підприємства, організації та установи, вимогами до рівня кваліфікації працівників за відповідними професіями (для працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти)
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна

Види підвищення кваліфікації:

  • семінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Вчитель
  • Керівник відділу (лабораторії, кабінету, частини) з основного напряму діяльності
  • Керівник гуртка
  • Керівник секції
  • Керівник студії
  • Керівник інших форм гурткової роботи
  • Методист

Перелік загальних компетентностей:

  • Вільне володіння державною мовою
  • Екологічна компетентність
  • Емоційно-етична компетентність
  • Здоров’язбережувальна компетентність
  • Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
  • Інноваційна компетентність
  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Культурна компетентність
  • Навчання впродовж життя

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Зарубіжна література
  • Українська література
  • Українська мова
  • Інше: Міжгалузевий інтегрований курс "Драматургія і театр"

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
  • А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
  • А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
  • А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
  • Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

26.08.2024

І. Інструктивно-інформаційний модуль

1. Аналіз роботи професійної спільноти вчителів-словесників за 2023/2024 навчальний рік. 
Яворська Оксана Сепанівна, керівник професійної спільноти
вчителів української мови й літератури, учитель-методист, учителька української мови й літератури Клуського ліцею за числом 3 

2. Ознайомлення із актуальними орієнтирами мовно-літературної освіти, науково-методичним забезпеченням викладання української мови й літератури в 2024/2025 навчальному році в 5-7 класах за програмою Нової української школи та 8-11 класах. 
Кохан Галина Яремівна, консультантка ЦПРПП, експертка із сертифікації, учитель-методист, учителька української мови й літератури Клуського ліцею за числом 7
 

ІІ. Методико-педагогічний модуль


3. Професійна майстерність учительства як запорука успіху учнівства.
Логуш Оксана Іванівна, учитель-методист, учитель вищої категорії, учителька української мови й літератури Калуського ліцею за числом 10

 4. Сертифікація педагогічних працівників крізь призму сприйняття учасниками: виклики, перспективи, звʼязок із реальним життям.
Корнієнко Ірина Володимирівна, старший учитель, учителька української мови й
літератури Калуської гімназії за числом 9

5. Освітні експерти – вимога часу. Яким має бути: компетентності, етичні норми.
Рабарська Надія Ярославівна, експертка із сертифікації, учтель-методист, учителька української мови й
літератури Калуського ліцею за числом 5
 

Веиесень 2024
ІІІ. Практичний модуль 

(дата проведення в вересні узгоджується)

6. Філологонатхненні орієнтири з національнопроєктних освітомаршрутів.

Півторак Віталій Романович, експерт із інституційного аудиту й сертифікації, тренер із громадянської та кліматичної освіти, амбасадор ГО "Смарт освіта" із процесуального письма, учитель української мови 
й літератури Калуського ліцею
імені Дмитра Бахматюка

Методична підтримка упродовж навчального року; сертифікат про підвищення кваліфікації.