Філологічні студії. Заняття 1
Ознайомити філологічну громадськість із принципами та шляхами організації освітнього процесу викладання української мови й літератури в 2024/2025 навчальному році для успішної реалізації основних цілей Державного стандарту загальної середньої освіти та сучасним інструментарієм учителя-словесника для проведення уроків української мови й літератури за програмою Нової української школи в 7 класах.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Півторак Віталій РомановичРозробники / розробниці програми:
Кохан Галина Яремівна, консультант ЦПРПП, експертка з сертифікації, учитель-методист; Яворська Оксана Степанівна, керівник професійної спільноти вчителів української мови й літератури, учитель-методист, учитель української мови й літератури Клуського ліцею за числом 3; Півторак Віталій Романович, експерт із інституційного аудиту й сертифікації, тренер із громадянської та кліматичної освіти, амбасадор ГО "Смарт освіта" із процесуального письма, учитель української мови й літератури Калуського ліцею імені Дмитра Бахматюка; Рабарська Надія Ярославівна, експертка із сертифікації, учтель-методист, учителька української мови й літератури Калуського ліцею за числом 5; Корнієнко Ірина Володимирівна, старший учитель, учителька української мови й літератури Калуської гімназії за числом 9; Логуш Оксана Іванівна, учитель-методист, учитель вищої категорії, учителька української мови й літератури Калуського ліцею за числом 10; Яворська Оксана Сепанівна, керівник професійної спільноти вчителів української мови й літератури, учитель-методист, учителька української мови й літератури Клуського ліцею за числом 3Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями, ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі економіки, підприємства, організації та установи, вимогами до рівня кваліфікації працівників за відповідними професіями (для працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Форма підвищення кваліфікації:
- очна
Види підвищення кваліфікації:
- семінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Вчитель
- Керівник відділу (лабораторії, кабінету, частини) з основного напряму діяльності
- Керівник гуртка
- Керівник секції
- Керівник студії
- Керівник інших форм гурткової роботи
- Методист
Перелік загальних компетентностей:
- Вільне володіння державною мовою
- Екологічна компетентність
- Емоційно-етична компетентність
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Інноваційна компетентність
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Культурна компетентність
- Навчання впродовж життя
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Зарубіжна література
- Українська література
- Українська мова
- Інше: Міжгалузевий інтегрований курс "Драматургія і театр"
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
26.08.2024
І. Інструктивно-інформаційний модуль
1. Аналіз роботи професійної спільноти вчителів-словесників за 2023/2024 навчальний рік.
Яворська Оксана Сепанівна, керівник професійної спільноти
вчителів української мови й літератури, учитель-методист, учителька української мови й літератури Клуського ліцею за числом 3
2. Ознайомлення із актуальними орієнтирами мовно-літературної освіти, науково-методичним забезпеченням викладання української мови й літератури в 2024/2025 навчальному році в 5-7 класах за програмою Нової української школи та 8-11 класах.
Кохан Галина Яремівна, консультантка ЦПРПП, експертка із сертифікації, учитель-методист, учителька української мови й літератури Клуського ліцею за числом 7
ІІ. Методико-педагогічний модуль
3. Професійна майстерність учительства як запорука успіху учнівства.
Логуш Оксана Іванівна, учитель-методист, учитель вищої категорії, учителька української мови й літератури Калуського ліцею за числом 10
4. Сертифікація педагогічних працівників крізь призму сприйняття учасниками: виклики, перспективи, звʼязок із реальним життям.
Корнієнко Ірина Володимирівна, старший учитель, учителька української мови й
літератури Калуської гімназії за числом 9
5. Освітні експерти – вимога часу. Яким має бути: компетентності, етичні норми.
Рабарська Надія Ярославівна, експертка із сертифікації, учтель-методист, учителька української мови й
літератури Калуського ліцею за числом 5
Веиесень 2024
ІІІ. Практичний модуль
(дата проведення в вересні узгоджується)
6. Філологонатхненні орієнтири з національнопроєктних освітомаршрутів.
Півторак Віталій Романович, експерт із інституційного аудиту й сертифікації, тренер із громадянської та кліматичної освіти, амбасадор ГО "Смарт освіта" із процесуального письма, учитель української мови
й літератури Калуського ліцею
імені Дмитра Бахматюка
Методична підтримка упродовж навчального року; сертифікат про підвищення кваліфікації.