Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«Розвиток професійної компетентності вихователів, інструкторів фізкультури закладів дошкільної освіти»

Вдосконалення освітнього рівня та професійної підготовки педагогів внаслідок поглиблення, розширення та оновлення загальнонаукових та спеціальних знань, умінь, формування фахових компетентностей на засадах ідей, положень Нової української школи, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»

«Розвиток професійної компетентності вихователів, інструкторів  фізкультури закладів дошкільної освіти»

Розробники / розробниці програми:

Стребна О.В., в. о. завідувача кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій; Киричук Т.В., завідувач навчально-методичної лабораторії дошкільної освіти

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Вихователь
  • Інструктор з фізкультури

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Емоційно-етична компетентність
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Дошкільна освіта

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б3. Компетентність педагогічного партнерства
  • В2. Здоров’язбережувальна компетентність
  • В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
  • В3. Проєктувальна компетентність
  • В3.1. Здатність проєктувати осередки навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г1. Прогностична компетентність
  • Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
  • Г1.2. Здатність планувати освітній процес
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
  • Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
  • Д2. Здатність до навчання впродовж життя

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ФАХОВОГО ПІДВИЩЕННЯ 

КВАЛІФІКАЦІЇ  

ВИХОВАТЕЛІВ, ІНСТРУКТОРІВ  ФІЗКУЛЬТУРИ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ 

 

Модулі,  теми занять      

Викладач 

 (ПІБ, науковий ступінь, вчене звання) 

1. СОЦІАЛЬНО-ГУМАНІТАРНИЙ МОДУЛЬ 
1.1. Стратегічні напрями розвитку освітньої галузі України у ХХІ столітті України Філософія і соціологія освіти     
1.2. Громадянське виховання здобувачів освіти: методологічний, методичний і праксеологічні аспекти    
1.3. Основні аспекти трудового законодавства для працівників освіти     
Всього передбачено годин за планом 10   12  
ІІ. ПРОФЕСІЙНИЙ МОДУЛЬ 
2.1. інноваційна педагогіка       
2.1.1.Організаційно-педагогічні умови застосування інформаційнокомунікаційних технологій в закладі дошкільної освіти    4  
2.1.2.Використання  інноваційних технологій для розвитку зв’язного мовлення дітей    
2.2. Сучасна дошкільна психологія       
2.1.1.Вікові особливості та життєві компетентності дітей дошкільного віку     
2.2.Актуальні питання дошкільної освіти       
2.2.1.Інноваційні здоров’язбережувальні технології в закладі дошкільної освіти    
2.2.2.Фізичне виховання дітей у закладах дошкільної освіти    
Інтегровані заняття  в ЗДО. Використання коректурних таблиць.    
2.2.4.Медіаосвіта в закладі дошкільної освіти    
2.2.5.Забезпечення наступності змісту дошкільної і початкової освіти: впровадження освітньої програми «Впевнений старт» у практику роботи з дітьми старшого дошкільного віку     
2.2.6.Гуманно особистісний підхід до дитини в освітньому просторі    
2.2.7.Особливості організації інклюзивного освітнього середовища: принципи універсального дизайну та розумного пристосування, ресурсна кімната, медіатека    
2.2.3.Освіта для сталого розвитку дітей дошкільного віку    
2.3.4.Театралізована діяльність як засіб розвитку творчої особистості в дошкільному віці   
2.2.11.Превентивне виховання дітей дошкільного віку    
2.2.12.Методика проведення ранкових зустрічей    
2.2.13. Розвиток зв’язного мовлення дошкільників на основі сюжетної картини     
2.3. Майстер-клас       
2.3.1. Фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі дня дошкільника    4      4  
2.2.8. Освітні методики theLEGOFoundation в закладі дошкільної освіти    4    
2.4. Індивідуально творча робота  18   18  
Разом годин на модуль 38 58   96  
                            ІІІ. ДІАГНОСТИКО-АНАЛІТИЧНИЙ МОДУЛЬ  
3.1. Інструктивно-методичне заняття. Вхідне комплексне діагностування     
3.2. Комплексний залік     
3.3. Конференція з обміну досвідом професійної діяльності     
3.4.Вихідне комплексне діагностування      
Разом годин на модуль  12  
Разом по модулях 50 66  120  

– Засвоїти концепції, принципи, основні закономірності розвитку дошкільної освіти; 

- уміти планувати, організовувати та здійснювати фізкультурнооздоровчу роботу в закладі дошкільної освіти з дотриманням вимог Базового компонента дошкільної освіти; 

  • знати вітчизняне законодавство у сфері дошкільної освіти, Базовий компонент дошкільної освіти та чинні освітні програми розвитку дитини; 
  • упроваджувати  в практику роботи  сучасні   досягнення психолого-педагогічної  науки та інноваційні  освітні технології дошкільної освіти; впроваджувати ефективні форми, методи і засоби фізичного виховання дітей дошкільного віку; 
  • вільно орієнтуватися в сучасних психолого-педагогічних концепціях навчання і виховання підростаючого покоління, використовувати їх як основу в своїй практичній діяльності; 
  • оволодіти науково обґрунтованими методами та сучасними технологіями щодо організації дошкільної освіти з урахуванням особливостей індивідуального фізичного розвитку дітей дошкільного віку; 
  • організовувати освітній процес із дошкільнятами, спираючись на використання  теоретичних знань і практичних умінь з фізичного виховання, отриманих під час вивчення курсу; 
  • створювати сприятливі умови для взаємодії дітей в умовах дошкільної освіти; здійснювати профілактичні та фізкультурні заходи, забезпечувати організацію та проведення фізкультурних свят, розваг, днів здоров’я та інших заходів оздоровчого напряму; контроль за станом здоров'я і фізичним розвитком вихованців; 
  • проєктувати власну програму професійного розвитку; 
  • здійснювати інформаційно-просвітницьку діяльність щодо підтримки і важливості впровадження інклюзивної освіти в Україні.