Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«Розвиток професійної компетентності асистентів ЗЗСО»

Розвиток загальних і професійних компетентностей асистентів учителів ЗЗСО, необхідних для ефективної роботи в інклюзивному освітньому середовищі відповідно до чинного нормативно-правового забезпечення, сучасного розуміння інклюзивного навчання

«Розвиток професійної компетентності асистентів ЗЗСО»

Розробники / розробниці програми:

Юдіна О.В. – завідувачка ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», викладачка кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна, дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Асистент вчителя

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Асистент

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • Б1. Психологічна компетентність
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
  • В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
  • Д1. Інноваційна компетентність
  • Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
  • Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
  • Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
  • Д3. Рефлексивна компетентність
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

      

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН 

 № З м і с т В Л С С.р. П 
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний     
1.1 Наукові підходи до організації інклюзивного освітнього середовища в закладах освіти    
1.2. Атестація педагогічних працівників в умовах воєнного стану    
Модуль 2. Професійно-діяльнісний      
2.1 Рівні психолого-педагогічної підтримки дітей з ООП в умовах інклюзивного навчання    
2.2 Індивідуальна програма розвитку дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання   
2.3 Професійне співробітництво в інклюзивному закладі освіти 

 

 

  
2.4 Гейміфікація дистанційного навчання учнів з особливими освітніми потребами    
2.5 Педагог в умовах воєнного стану. Психологічна травма та як допомогти собі, дітям, батькам   
2.6 Чому вчителю-предметнику важко працювати з дітьми із ООП? Що робити?   
2.7. Соціально-педагогічна підтримка учасників освітнього процесу в умовах інклюзії    
 Разом      28 16   12 
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний     
3.1. Тестування    
 Разом      30 16   14 
  • Засвоїти концепції, принципи, основні закономірності розвитку інклюзивної освіти; 
  • розуміти ключові поняття у сфері інклюзивної освіти; 
  • знати міжнародне і вітчизняне законодавство у сфері інклюзивної освіти, зокрема документи, що регламентують роботу педагога інклюзивного закладу освіти; 
  • оволодіти науково обґрунтованими методами та сучасними технологіями щодо організації власної професійної діяльності з урахуванням особливостей взаємодії з іншими працівниками закладу освіти, а також із батьками дітей, зокрема батьками дітей з особливими освітніми потребами; 
  • організовувати освітній процес та підтримку дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання, спираючись на використання теоретичних знань і практичних умінь, отриманих під час вивчення курсу; 
  • створювати сприятливі умови для взаємодії дітей в умовах інклюзивної освіти; 
  • демонструвати  розуміння   послідовності       етапів           організації педагогічної діяльності на компетентнісних засадах; 
  • проектувати власну програму професійного розвитку; 
  • здійснювати інформаційно-просвітницьку діяльність щодо підтримки і важливості впровадження інклюзивної освіти в Україні. 
  • працювати  з онлайн-сервісами, застосунками, файлами, мережею Інтернет; 
  • добирати цифрові освітні ресурси,  оцінювати їх ефективність  для досягнення навчальний цілей; 
  • модифікувати,  редагувати, комбінувати існуючі електронні освітні ресурси за наявності відповідного дозволу; створювати особисто або спільно з іншими особами нові електронні освітні ресурси; впорядковувати ресурси і надавати до них доступ учасникам освітнього процесу; 
  • використовувати безпечне освітнє електронне (цифрове) освітнє середовище для організації та управління освітнім процесом та/або під час дистанційного навчання; 
  • застосовувати принципи і стратегії універсального дизайну в сфері освіти і розумного пристосування для забезпечення доступності (фізичної, інформаційної тощо) здобуття освіти;