«Організація освітнього процесу з використанням цифрових технологій та електронних освітніх ресурсів (зокрема під час дистанційного навчання української мови і літератури)»
Мета програми полягає в розвитку професійної компетентності педагогічних працівників за напрямом програми відповідно до основних положень державної політики у галузі освіти та потреб споживачів освітніх послуг.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Марецька Л.П., к. пед. н., доцентка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплінОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Українська література
- Українська мова
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
- Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
- Г3.3. Здатність забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
НАВЧАЛЬНО – ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна / дистанційна форма навчання)
№ | З м і с т | У | Л | С | П |
1. | Інформаційно-мотиваційний модуль | ||||
1.1 | Цифрові технології під час дистанційного навчання: мотивувати, залучити, навчити вчитися | 4 | 2 | 2 | |
За модуль | 4 | 2 | 2 | ||
2. | Професійно-діяльнісний модуль | ||||
2.1 | Освітні можливості платформи Zoom для ефективного й цікавого навчання української мови і літератури | 2 | 1 | 1 | |
2.2 | Моделювання інтерактивного плаката на сервісі ThinkLink | 4 | 2 | 2 | |
2.4 | Цифрова ігропедагогіка | 2 | 2 | ||
2.5 | Сучасні цифрові засоби візуалізації навчального контенту на уроках | 4 | 2 | 2 | |
2.6 | Нейромережі для створення навчального контенту | 2 | 2 | ||
2.7 | Створення інтерактивних книг за допомогою сервісу StoryJumper | 2 | 2 | ||
2.8 | Нові інструменти створення навчального відео та презентацій до уроків | 4 | 2 | 2 | |
2.9 | Інтерактивний робочий аркуш: від задуму до реалізації | 4 | 2 | 2 | |
За модуль | 24 | 1 | 8 | 15 | |
3. | Рефлексивно-аналітичний модуль | ||||
3.1 | Підсумкове тестування. Рефлексія. Аналіз очікувань | 2 | 2 | ||
Усього годин: | 30 | 3 | 10 | 17 |
Проєктування власної програми професійного розвитку; Високий рівень мотивації до опанування цифровими технологіями; Ознайомлення з основними формами змішаного навчання
Використання можливостей інтерактивних цифрових технологій на різних етапах уроків при змішаному та дистанційному навчанні. Практикування організації групової роботи під час дистанційного навчання.
Моделювання і створення власного інтерактивного плаката за допомогою сервісу ThingLink
Реалізація ефективних ігрових механік в освітньому процесі. Створення вебквестів для ігрофікації освітнього процесу.
Опанування та подальше активне використання сучасних цифрових засобів візуалізації навчального контенту;
Використання нейромереж у створенні навчального контенту уроку української мови і літератури, зокрема для жанрів казок, хайку.
Опанування сервісу StoryJumper для створення інтерактивних книг та використання їх в освітньому процесі.
Набуття практичних навичок роботи з новими інструментами створення відео та презентацій до уроків української мови і літератури
Створення власних електронних (цифрових) освітніх ресурсів за допомогою інструментів для створення навчального відеоконтенту
Створення інтерактивних робочих аркушів.
Розуміння призначення, мети та ефективності інструмента для творчості.
Організація освітнього процесу, спираючись на використання компетентнісного досвіду, набутого під час вивчення програми курсів;
- Створення сприятливих умов для навчання, розвитку та становлення особистості здобувачів освіти.
Рефлексія щодо успішності власної освітньої траєкторії.