Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«Розвиток інфомедійної грамотності вчителів суспільствознавчих дисциплін»

Неперервне підвищення кваліфікації вчителів суспільствознавчих дисциплін спрямоване на систематичне збагачення та оновлення наявної суми знань і умінь, послідовне вдосконалення професійних якостей, на всебічний розвиток особистості, її особистісно-культурологічних характеристик, збагачення індивідуальних освітніх і духовних потреб

«Розвиток інфомедійної грамотності вчителів суспільствознавчих дисциплін»

Розробники / розробниці програми:

Кучеренко А.А., викладачка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна, дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Викладач
  • Вчитель

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Суспільствознавчі дисципліни

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
  • Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  • Д1. Інноваційна компетентність
  • Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
  • Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
  • Д3. Рефлексивна компетентність
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН 

(очна/дистанційна форма навчання) 

 

 № З м і с т В Л С П 
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний    
1.1  Настановне заняття (знайомство, вступний інструктаж)   
1.2  Інфомедійна грамотність як інструмент розвитку критичного мислення школярів     2 
1.3  Нові підходи до створення безпечного середовища в екстремальних умовах  
Модуль 2. Професійно-діяльнісний    
2.1.   Формування медіаграмотності учнів у процесі навчання  2  
2.2.  Формування поняття інфомедійної грамотності під час реконструкції уроку з історії України  
2.3   Інтеграція в шкільній історичній освіті.   
2.4  Основи формувального оцінювання  
2.5  

Методичні особливості формування основних

понять історії України та всесвітньої історії 

         
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний    
3.1.  Тестування, обмін досвідом   
 Разом 30 14  16 
  • Знати міжнародне і вітчизняне законодавство в галузі освіти, зокрема документи щодо подальшого розвитку громадянської та історичної освіти в Україні, та документи, що регламентують роботу вчителя та викладача історії; 
  • засвоїти ключові поняття в галузі медіаосвіти, концепції та принципи медіаосвіти; 
  • оволодіти науково обґрунтованими методами та сучасними інформаційними технологіями щодо впровадження елементів медіа-

педагогіки в освітній процес з історії; 

  • організовувати освітній процес, спираючись на використання теоретичних знань і практичних умінь, набутих в процесі навчання; 
  • демонструвати розуміння послідовності етапів організації педагогічної 

діяльності на компетентнісних засадах; 

  • проєктувати створення безпечного медіасередовища у закладі освіти та під час освітнього процесу; 

здійснювати користування засобами масової інформації відповідно до основних принципів медіаосвіти.