«Розвиток інфомедійної грамотності вчителів суспільствознавчих дисциплін»
Неперервне підвищення кваліфікації вчителів суспільствознавчих дисциплін спрямоване на систематичне збагачення та оновлення наявної суми знань і умінь, послідовне вдосконалення професійних якостей, на всебічний розвиток особистості, її особистісно-культурологічних характеристик, збагачення індивідуальних освітніх і духовних потреб
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Кучеренко А.А., викладачка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплінОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Суспільствознавчі дисципліни
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна/дистанційна форма навчання)
№ | З м і с т | В | Л | С | П |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | |||||
1.1 | Настановне заняття (знайомство, вступний інструктаж) | 2 | 2 | ||
1.2 | Інфомедійна грамотність як інструмент розвитку критичного мислення школярів | 4 | 2 | 2 | |
1.3 | Нові підходи до створення безпечного середовища в екстремальних умовах | 4 | 2 | 2 | |
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | |||||
2.1. | Формування медіаграмотності учнів у процесі навчання | 4 | 2 | 2 | |
2.2. | Формування поняття інфомедійної грамотності під час реконструкції уроку з історії України | 4 | 2 | 2 | |
2.3 | Інтеграція в шкільній історичній освіті. | 2 | 2 | ||
2.4 | Основи формувального оцінювання | 4 | 2 | 2 | |
2.5 | Методичні особливості формування основних понять історії України та всесвітньої історії | 4 | 2 | 2 | |
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | |||||
3.1. | Тестування, обмін досвідом | 2 | 2 | ||
Разом | 30 | 14 | 16 |
- Знати міжнародне і вітчизняне законодавство в галузі освіти, зокрема документи щодо подальшого розвитку громадянської та історичної освіти в Україні, та документи, що регламентують роботу вчителя та викладача історії;
- засвоїти ключові поняття в галузі медіаосвіти, концепції та принципи медіаосвіти;
- оволодіти науково обґрунтованими методами та сучасними інформаційними технологіями щодо впровадження елементів медіа-
педагогіки в освітній процес з історії;
- організовувати освітній процес, спираючись на використання теоретичних знань і практичних умінь, набутих в процесі навчання;
- демонструвати розуміння послідовності етапів організації педагогічної
діяльності на компетентнісних засадах;
- проєктувати створення безпечного медіасередовища у закладі освіти та під час освітнього процесу;
здійснювати користування засобами масової інформації відповідно до основних принципів медіаосвіти.