«Мультидисциплінарний підхід до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах закладу освіти»
Мета програми полягає у формуванні компетентностей педагогічних працівників, необхідних для ефективної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, сучасного розуміння психолого-педагогічної підтримки дітей з ООП в закладах освіти
Подати заявку
114
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Юдіна О.В. – завідувач ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», викладач кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освітиОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Інше: Педагогічні працівники класів(груп) з інклюзивним та інтегрованим навчанням ЗЗСО (ЗДО)
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Лідерська компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Педагогічні працівники
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- Г1. Прогностична компетентність
- Г1.2. Здатність планувати освітній процес
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
З м і с т | В | Л | С | С.р. | П | |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | ||||||
1.1 | Соціально-педагогічна підтримка учасників освітнього процесу в умовах інклюзії | 4 | 2 | 2 | ||
1.2. | Рівні психолого-педагогічної підтримки дітей з ООП в умовах інклюзивного навчання | 2 | 2 | |||
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | ||||||
2.1 | Нові підходи до організації дистанційного та змішаного навчання | 4 | 2 | 2 | ||
2.2 | Міжособистісна взаємодія педагогів і батьків в умовах дистанційного навчання під час війни | 4 | 2 | 2 | ||
2.3 | Професійне співробітництво в інклюзивному закладі освіти | 2 | 2
| |||
2.4 | Реалізація партнерського підходу в освітньому процесі Нової української школи | 2 | 2 | |||
2.5 | Методологічно-дидактичні основи навчання учнів з особливими освітніми потребами | 4 | 2 | 2 | ||
2.6 | Чому вчителю-предметнику важко працювати з дітьми із ООП? Що робити? | 4 | 2 | 2 | ||
2.7. | Профілактика синдрому професійного вигорання у педагогів | 2 | 2 | |||
Разом | 28 | 16 | 12 | |||
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | ||||||
3.1. | Тестування | 2 | 2 | |||
Разом | 30 | 16 | 14 |
- Здатність діяти на основі соціальної відповідальності та громадянської свідомості, застосовувати процедури і технології захисту прав і свобод осіб з особливими освітніми потребами відповідно до основних міжнародних правозахисних документів та чинного законодавства України;
- уміти знаходити, обробляти і аналізувати інформацію з різних джерел, застосовувати сучасні інформаційно-комунікативні технології для розгляду конкретних питань з організації та впровадження освіти, вирішення фахових завдань у професійно-педагогічній діяльності;
- уміти працювати в команді психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП, бути здатним до ефективної міжособистісної взаємодії з колегами, дітьми та їхніми батьками, демонструвати соціально-емоційну компетентність у професійних ситуаціях;
- застосовувати різні види і форми організації навчально-пізнавальної діяльності дітей з ООП;
- бути здатним генерувати нові ідеї, творчо підходити до вирішення професійних завдань;