«Корекційна робота з дітьми з особливими освітніми потребами»
Мета програми полягає у формуванні компетентностейасистентів учителів, необхідних для ефективної роботи в інклюзивному освітньому середовищі відповідно до чинного нормативно-правового забезпечення, сучасного розуміння інклюзивного навчання
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Юдіна О.В. – завідувач ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», викладач кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освітиОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Асистент вчителя
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Асистент
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ФАХОВОГО ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ АСИСТЕТІВ УЧИТЕЛІВ ЗЗСО НА ТЕМУ «КОРЕКЦІЙНА РОБОТА З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ»
Модулі, теми занять | |||||
Л | П | С | В | ||
1. ІНФОРМАЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНИЙ МОДУЛЬ | |||||
1.1. Соціалізація дітей з особливими освітніми потребами | 2 | 2 | 4 | ||
1.2. Рівні психолого-педагогічної підтримки дітей з ООП в умовах інклюзивного навчання | 2 | 2 | |||
Всього передбачено годин за планом | 4 | 2 | 6 | ||
2. ПРОФЕСІЙНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ МОДУЛЬ | |||||
2.1. Естетотерапія в роботі сучасного педагога | 2 | 2 | |||
2.2. Застосування арт-терапії в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами | 2 | 2 |
2.3. Особливості роботи педагога з агресивними дітьми | 2 | 2 | |||
2.4. Інноваційні освітні технології для розвитку математичної компетентності дітей з особливими освітніми потребами | 4 | 4 | |||
2.5 Використання ігрових технологій в освітньому процесі: цифрові інструменти гейміфікації | 2 | 2 | 4 | ||
2.6. Нейропсихологічні ігри в системі роботи сучасного педагога | 2 | 2 | 4 | ||
2.7. Методологічно-дидактичні основи навчання учнів із порушеннями когнітивного розвитку | 2 | 2 | 4 | ||
Разом годин на модуль | 10 | 12 | 22 | ||
3. ДІАГНОСТИКО-АНАЛІТИЧНИЙ МОДУЛЬ | |||||
3.1.Зворотній зв'язок. Тестування | 2 | 2 | |||
Разом годин на модуль | 2 | 2 | |||
Разом по модулях | 14 | 16 | 30 |
Будуть знати: Сутність понять "соціалізація", "соціальне становлення"; різні моделі соціалізації дітей з особливими освітніми потребами.
Будуть знати: -як визначити перший рівень психологопедагогічної підтримки дитини в інклюзивному класі -як організувати освітній процес відповідно до визначених рівнів підтримки дитини в інклюзивному класі
Будуть знати: Сутність і зміст поняття «естетотерапія» Сучасні технології естетотерапії мистецькими природними та ігровими засобами
Будуть знати: Зміст та особливості застосування методів арт-терапії у корекційновиховному процесі.
Будуть знати: Фактори, які сприяють становленню дитячої агресії. Принципи корекційної роботи з агресивними дітьми
Будуть знати: Особливості формування математичних уявлень за допомогою освітніх технологій. Етапи роботи за методиками «Нумікон», «Палички Кюїзенера».
Будуть знати: Приклади реалізації ефективних ігрових механік. Рекомендовані цифрові ресурси для ігрофікації освітнього процесу.
Будуть уміти: Практичне засвоєння і відпрацювання нейропсихологічних вправ, які доцільно використовувати для дітей різних вікових груп, як профілактику шкільної неуспішності
Будуть знати: Організаційні та дидактичні особливості освітнього процесу дітей із ПКР: закономірності, принципи, методи, форми, зміст.
Виявлення рівня засвоєння відомостей і практичних навичок щодо застосування інноваційних освітніх технологій в роботі з дітьми з ООП