Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

РІВЕНЬ 1. ВСТУП ДО SEB-ПІДХОДУ

Формування фахових компетентностей педагогічних працівників/-ць, необхідних для ефективної роботи в рамках впровадження інклюзивної освіти в умовах сьогодення; опанування базовими занннями та практичними інструментами для створення інклюзивного освітнього середовища; засвоєння стратегій Сенсорно-Емоційно-Поведінкового підхіду (SEB-підхід), спрямованих на підтримку сенсорних, емоційних і поведінкових потреб дітей, що сприяє їх гармонійному розвитку та ефективній інтеграції в освітній процес.

РІВЕНЬ 1. ВСТУП ДО SEB-ПІДХОДУ

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

ТОВАРИСТВО 3 ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВIДАЛЬНIСТЮ «С Є П»

Розробники / розробниці програми:

ТОВ «СЕП», міжнародний фонд IIF - International Inclusion Foundation (Німеччина)

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки

Форма підвищення кваліфікації:

  • онлайн-навчання

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Усі

Перелік загальних компетентностей:

  • Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
  • Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
  • Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
  • Соціально-емоційна компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Інклюзивна освіта, підтримка дітей з ООП

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
  • Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
  • Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
  • Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
  • Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
  • В1. Інклюзивна компетентність

Програма курсу:

Розуміння SEB-підходу: цілі, завдання, наукове підґрунтя, філософія інклюзії та принципи роботи.

Визначення сфер діяльності дитини: розуміння основ створення програм втручання.

Сенсорні стратегії SEB: розуміння сенсорного профілю дитини та покращення регуляторних функцій.

Емоційні стратегії SEB: інструменти для навчання дітей розпізнаванню своїх емоційних потреб та потреб однолітків.

Поведінкові стратегії SEB: формування розуміння та навичок роботи зі складностями поведінки.

Особливі освітні потреби та їх вплив: розуміння особливих освітніх потреб та їх впливу на навчання, поведінку та емоційні навички дитини (ASD, ADHD, сенсорно-моторні труднощі, труднощі навчання та поведінки).

Функціональна діяльність: визначення сильних сторін, напрямів покращення та постановка функціональних поетапних цілей.

Практичні матеріали та техніки навчання: адаптація довкілля, форми подання інформації.

Методологія SEB та робота з методичним посібником: картки SEB як інструмент для практичної роботи в інклюзивній групі та на індивідуальних заняттях.

Розбір кейсів та практична робота: аналіз конкретних ситуацій та застосування отриманих знань на практиці.

Учасниці/-ки отримають комплексні знання про SEB-підхід, його цілі, задачі, наукову базу та принципи роботи в інклюзивному середовищі; опанують практичні інструменти для роботи з дітьми з ООП;  навчаться розпізнавати сенсорні й емоційні потреби дітей та застосовувати на практиці ефективні стратегії для покращення їх регуляції поведінки; удосконалять компетентності щодо створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, адаптації занять до потреб кожної дитини. 
 

 

Зарахування на курс відбувається за умови 100% оплати за навчання.