РІВЕНЬ 1. ВСТУП ДО SEB-ПІДХОДУ
Формування фахових компетентностей педагогічних працівників/-ць, необхідних для ефективної роботи в рамках впровадження інклюзивної освіти в умовах сьогодення; опанування базовими занннями та практичними інструментами для створення інклюзивного освітнього середовища; засвоєння стратегій Сенсорно-Емоційно-Поведінкового підхіду (SEB-підхід), спрямованих на підтримку сенсорних, емоційних і поведінкових потреб дітей, що сприяє їх гармонійному розвитку та ефективній інтеграції в освітній процес.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
ТОВАРИСТВО 3 ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВIДАЛЬНIСТЮ «С Є П»Розробники / розробниці програми:
ТОВ «СЕП», міжнародний фонд IIF - International Inclusion Foundation (Німеччина)Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
- Соціально-емоційна компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Інклюзивна освіта, підтримка дітей з ООП
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
- Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
- В1. Інклюзивна компетентність
Програма курсу:
Розуміння SEB-підходу: цілі, завдання, наукове підґрунтя, філософія інклюзії та принципи роботи.
Визначення сфер діяльності дитини: розуміння основ створення програм втручання.
Сенсорні стратегії SEB: розуміння сенсорного профілю дитини та покращення регуляторних функцій.
Емоційні стратегії SEB: інструменти для навчання дітей розпізнаванню своїх емоційних потреб та потреб однолітків.
Поведінкові стратегії SEB: формування розуміння та навичок роботи зі складностями поведінки.
Особливі освітні потреби та їх вплив: розуміння особливих освітніх потреб та їх впливу на навчання, поведінку та емоційні навички дитини (ASD, ADHD, сенсорно-моторні труднощі, труднощі навчання та поведінки).
Функціональна діяльність: визначення сильних сторін, напрямів покращення та постановка функціональних поетапних цілей.
Практичні матеріали та техніки навчання: адаптація довкілля, форми подання інформації.
Методологія SEB та робота з методичним посібником: картки SEB як інструмент для практичної роботи в інклюзивній групі та на індивідуальних заняттях.
Розбір кейсів та практична робота: аналіз конкретних ситуацій та застосування отриманих знань на практиці.
Учасниці/-ки отримають комплексні знання про SEB-підхід, його цілі, задачі, наукову базу та принципи роботи в інклюзивному середовищі; опанують практичні інструменти для роботи з дітьми з ООП; навчаться розпізнавати сенсорні й емоційні потреби дітей та застосовувати на практиці ефективні стратегії для покращення їх регуляції поведінки; удосконалять компетентності щодо створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, адаптації занять до потреб кожної дитини.
Зарахування на курс відбувається за умови 100% оплати за навчання.