Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«САМОВРЯДУВАННЯ В СУЧАСНІЙ ШКОЛІ»

Метою проведення курсів є вдосконалення інтелектуально-пізнавальної, мотиваційно-ціннісної та практично-діяльністної сфер особистості слухачів, підвищення їх професійної компетентності та культури, формування компетентностей педагогів-організаторів закладів загальної середньої освіти, необхідних для ефективної роботи відповідно до існуючого нормативно-правового забезпечення.

«САМОВРЯДУВАННЯ В СУЧАСНІЙ ШКОЛІ»

Розробники / розробниці програми:

Гусь Т.Й., завідувач навчально-методичної лабораторії виховної роботи та позашкільної освіти

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна, дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Педагог-організатор

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Педагог-організатор

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
  • В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • Г1. Прогностична компетентність
  • Г1.2. Здатність планувати освітній процес
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН 

(очно-дистанційна форма навчання) 

                   Назви теоретичних розділів Кількість годин 
Лек.  Практ.  Усього  
Модуль 1 Інформаційно-мотиваційний    

Управлінська       модель          партнерської  

взаємодії учасників освітнього процесу 

 
Разом:   
Модуль 2. Професійно-діяльнісний    
2.1 Менеджмент інклюзивної освіти  
2.2 Організація дієвого учнівського самоврядування в умовах дистанційного навчання 
2.3 Творчий розвиток особистості в діяльності пелагога-організатора  
2.4 Сучасні пріоритети виховання особистості 
2.5 Використання сучасних цифрових технологій для формування в учнів Нової української школи національних та європейських цінностей 
2.6 Вплив молодіжних субкультур на формування особистості у підлітковому та юнацькому віці 
2.7 Психосоматичні маркери стану учасників освітнього процесу  
2.8 Майбутнє освіти: які навички формуємо в дітей та підлітків?  
2.9    Майстер-клас .Самоврядування в сучасній школі  
Разом:  16 12 28 
Модуль 3 Рефлексино-аналітичний    
3.1. Підсумковий контроль. Тестування  
  Разом:  
  Усього: 16 14 30 

 

Сформованість знань про управлінську модель партнерської взаємодії учасників освітнього процесу .

Обізнаність інклюзивного навчання в Україні. Менеджмент інклюзивної освіти (2 л.). Поняття менеджменту в інклюзивній освіти. Дизайн системи інклюзивної освіти. Принципи, цілі, процеси та ресурси інклюзивної освіти. Багаторівнева модель менеджменту інклюзивної освіти

Знати і розуміти напрями діяльності учнівського самоврядування. Управління та його основні види. Основні компоненти управління учнівським самоврядування. Місце учнівського самоврядування в управлінні Новою українською школою. Вимоги до системи врядування НУШ. 

Вміння організувати діяльність дітей і комунікацію з дітьми з особливими освітніми потребами .

 Вміти  виявити та розвивати творчі здібності здобувачів освіти засобами цифрових технологій. 

Знання сучасних концепцій і теорій  створення безпечного освітнього середовища в сучасному закладі освіти.

Ознайомлення з сучасними технологіями виховання,які мають позитивно вплинути на зростання професійної компетентності педагогаорганізатора,формування адаптивних компетентностей. 

Знати основні інтерактивні методи навчання. Застосунки для організації синхронного інтерактивного навчання: ZOOM, Meet, Teams, BigBlueButton та ін. Адаптація інтерактивних методів до онлайн-навчання: “Світове кафе”, “Килим ідей”, “Ажурна пилка”, “Дерево рішень”, “Акваріум”. 

Застосунки для асинхронного навчання: сервіси для створення вікторин, опитувальників, онлайн-тестувань; сервіси для створення відеоконтенту; Сервіси для створення візуального контенту. 

Створення контенту для асинхронного навчання: 

Mentimeter, LearningApps, WorldWall.

Презентація та аналіз розроблених вправ для асинхронного навчання. 

Сформованість розуміння ключових понять: 

«Субкультура» як феномен сучасності. Причини появи та механізми формування субкультур. Ознаки та функції молодіжних субкультур. Роль органів самоврядування в розуміння понять “Субкультура”.

  Розуміти і знати. Методику проведення ігор,види ігрової діяльності:  пізнавальні, літературні  українські народні ігри, творчі ігри, методику підготовки і проведення ігрових програм з різними віковими групами 

Розуміти сутність поняття психосоматики. Історія появи напряму психосоматики. Основні психофізичні ознаки прояву психосоматичних станів. Вплив уяви та попереднього досвіду на фізичний стан. Метод спостереження за психосоматичним станом учасників освітнього процесу. 

  Рекомендації  для покращення психофізіологічного стану. Психологічні техніки зняття внутрішньої напруги. ПсиходіаРефлексія успішності засвоєння  знань слухачами протягом періоду навчання гностичні та релаксаційно-підтримуючі вправи.