Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«Сучасні освітні технології в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами»

Мета програми полягає у формуванні компетентностей педагогів, необхідних для ефективної роботи в інклюзивному освітньому середовищі відповідно до існуючого нормативно-правового забезпечення, сучасного розуміння інклюзивного навчання

«Сучасні освітні технології в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами»

Розробники / розробниці програми:

Юдіна О.В. – завідувачка ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», викладач кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна, дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Інше: Педагогічні працівники класів(груп) з інклюзивним та інтегрованим навчанням закладів освіти

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Педагогічні працівники

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
  • В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
  • Д1. Інноваційна компетентність
  • Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
  • Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
  • Д3. Рефлексивна компетентність
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ФАХОВОГО ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ  

педагогічних працівників класів(груп) з інклюзивним  та інтегрованим навчанням закладів освіти 

НА ТЕМУ «СУЧАСНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ В РОБОТІ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ 

ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ» 

 

Модулі,  теми занять 

 

 

  
1. ІНФОРМАЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНИЙ МОДУЛЬ   
1.1. Організація освітнього процесу з використанням сучасних педагогічних технологій   
1.2. Інноваційні технології виховання особистості   
Всього передбачено годин за планом   
2. ПРОФЕСІЙНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ МОДУЛЬ    
2.1. Використання інноваційних технологій для розвитку зв’язного мовлення дітей   

 

      
2.2. Інноваційні освітні технології для розвитку математичної компетенції дітей з особливими потребами   
2.3. Нейропсихологічні ігри в роботі сучасного педагога    

 2.4     Гейміфікація      в       сучасному  

освітньому середовищі 

  4   

2.5.Організація ефективного  

впровадження гейміфікації навчального процесу із застосуванням медіа засобів 

 

   
Разом годин на модуль 16  20  
3. РЕФЛЕКСИВНО-АНАЛІТИЧНИЙ МОДУЛЬ   
3.1. Підсумковий контроль    
Разом годин на модуль    
Разом по модулях 22  30  

Будуть знати: 

Сутність    понять «технологія», «освітні технології», «педагогічні технології». Класифікація освітніх технологій 

(педагогічні, соціально-виховні, інформаційнокомунікаційні). 

Можуть робити: вибір оптимальних технологій відповідно до індивідуальних можливостей учнів, рівня їх підготовки, умов. 

Будуть знати: Особливості використання методу творчопізнавальної діяльності кубики історій «Rory’s story cubes» на заняттях з розвитку мовлення. Використання технології сторітеллінг для розвитку зв’язного мовлення дошкільників. 

Будуть знати: Особливості формування математичних уявлень          за допомогою освітніх технологій.            Етапи роботи            за методиками «Нумікон», «Палички Кюїзенера». 

Будуть знати: 

Основні          поняття нейропсихології та напрямки вивчення нейропсихології (клінічна, реабілітаційна, дитяча). 

Будуть уміти: Методичний супровід нейропсихологічни х вправ.  

Будуть знати: 

Про застосування ігрових методик в неігрових ситуаціях. Як створити таке інформаційнонавчальне середовище, яке б сприяло самостійному, активному прагненню учнів до отримання знань. 

Будуть знати: 

Види сервісів web 2.0 та web 3.0 (вікітехнології, блогосфера, соціальні мережі, інтелектуальні карти, сервіси для роботи  з  відео, сервіси для роботи з презентаціями, онлайн-графіка. 

Виявлення     рівня засвоєння відомостей     і практичних навичок щодо застосування інноваційних освітніх технологій в роботі з дітьми з ООП