Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«Цифрові технології у викладанні мистецтва»

Мета програми полягає у розвитку професійної компетентності педагогічних працівників за напрямом програми у відповідності до основних положень державної політики у галузі освіти та потреб споживачів освітніх послуг.

«Цифрові технології у викладанні мистецтва»

Розробники / розробниці програми:

Шамбір Н.В., викладачка кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти, завідувачка навчально-методичної лабораторії мистецтвознавчих дисциплін

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна, дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Викладач
  • Вчитель

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Мистецька освітня галузь

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
  • А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
  • А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Д3. Рефлексивна компетентність
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

НАВЧАЛЬНО – ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН 

(очна / дистанційна форма навчання) 

Модулі, теми занять     
1. ІНФОРМАЦІЙНО – МОТИВАЦІЙНИЙ МОДУЛЬ   
1.1.Використання засобів цифрової дидактики під час організації дистанційного та змішаного навчання   2  
1.2.Гейміфікація дистанційного навчання учнів з особливими освітніми потребами   
Разом годин на модуль:  
2. ПРОФЕСІЙНО – ДІЯЛЬНІСНИЙ МОДУЛЬ   
2.1. Використання          інформаційно-комунікаційних технологій  навчання:    онлайн-сервіси     на      уроках мистецьких дисциплін   
2.2. Цифрові інструменти для створення опитувань та тестових завдань  

2.3. Цифрові      інструменти      для      створення        та 

використання інтерактивних робочих аркушів 

 
2.4. Цифрові         інструменти          для    створення           та використання онлайн-дошок  
2.5.  Потенціал штучного інтелекту в освіті або Пишемо, малюємо, створюємо вікторини, презентації, відео із ресурсами ШІ для уроків.  
Разом годин на модуль: 12  20 
3. РЕФЛЕКСИВНО  – АНАЛІТИЧНИЙ МОДУЛЬ   
3.1.   Підсумкове тестування. Рефлексія. Аналіз очікувань   
Разом годин на модуль:   
Разом за модулі: 10 20  30 
  • Оволодіння дієвими інструментами для створення продуктивного особистісного та професійного простору; – Проєктування власної програми професійного розвитку; 
  • Розвиток професійної компетентності застосування інтегрованого підходу в освітньому просторі Нової української школи. 
  • Опанування та подальше активне використання сучасних цифрових засобів візуалізації навчального контенту; 
  • Розуміння ключових понять з методики організації проєктнотехнологічної діяльності на уроках; – Демонстрування можливостей використання інтерактивних технологій на різних етапах у роках при змішаному та дистанційному навчанні. 
  • Організація освітнього процесу, спираючись на використання компетентнісного досвіду, набутого під час вивчення програми курсів; 

Створення сприятливих умов для навчання, розвитку та становлення особистості здобувачів освіти.