Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«Розвиток професійних компетентностей учителів історії й етики»

Метою програми підвищення кваліфікації є вдосконалення професійної компетентності вчителя історії й етики як умотивованого, фахового спеціаліста, готового до впровадження інноваційних підходів і технологій в освітній процес

«Розвиток професійних компетентностей учителів історії й етики»

Розробники / розробниці програми:

Кучеренко А.А., викладачка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»

Форма підвищення кваліфікації:

  • дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Викладач
  • Вчитель

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Історія
  • Інше: Етика

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • В2. Здоров’язбережувальна компетентність
  • В2.2. Здатність здійснювати профілактично просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
  • В2.5. Здатність надавати домедичну допомогу учасникам освітнього процесу
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН 

(очна/дистанційна форма навчання) 

З м і с т ВЛСП
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний     
1.1 Сучасне навчально-методичне забезпечення викладання історії й етики 2  
1.2 Нові підходи до створення безпечного середовища в екстремальних умовах 2  
 Всього  4 
Модуль 2. Професійно-діяльнісний     
2.1. Розвиток предметно-методичної компетентності вчителя 2  
2.2 

Концептуальні засади вивчення предметів духовноморального спрямування в загальноосвітніх навчальних закладах 

 

 
2.3 Методичні особливості формування в учнів понятійної системи з історії   4 
2.4 Основи формувального оцінювання   
2.5 Інфомедійна грамотність як інструмент розвитку критичного мислення школярів   4 
2.6 WEB-інструменти для навчання базових дисциплін 4  
2.7 Механізми та шляхи впровадження компетентнісного підходу в практику навчання історії 2  
 Всього  2212  12 
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний     
3.1. Тестування/ вихідне діагностування   
 Разом 3012  18 

Засвоїти: 

− тенденції розвитку історичної освіти в розвинених країнах; 

− сутність освітніх реформ та підходів до навчання з даного предмету; − навчально-нормативну базу предмета; 

− мету, завдання, змістові лінії історії й етики. Розуміти: 

− ключові поняття в галузі права; 

− сутність сучасних освітніх технологій та підходів до навчання; 

− компетентнісний потенціал шкільного курсу з історії й етики; 

− основні засади і підходи до викладання предмету; 

− орієнтири формування освітньої компетентності школярів; − шляхи реалізації наскрізних змістових ліній в освітньому процесі.  Опанувати: 

− методичні особливості використання сучасних педагогічних технологій (у тому числі хмарних технологій навчання) на уроках історії й етики; 

− здоров'язбережувальні технології навчання; 

− прийоми оцінювання навчальних досягнень учнів на основі компетентнісного підходу; 

− прийоми  налагодження співпраці учасників освітнього процесу.