«Розвиток професійних компетентностей учителів історії й етики»
Метою програми підвищення кваліфікації є вдосконалення професійної компетентності вчителя історії й етики як умотивованого, фахового спеціаліста, готового до впровадження інноваційних підходів і технологій в освітній процес
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Кучеренко А.А., викладачка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплінОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Форма підвищення кваліфікації:
- дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Історія
- Інше: Етика
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.2. Здатність здійснювати профілактично просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
- В2.5. Здатність надавати домедичну допомогу учасникам освітнього процесу
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна/дистанційна форма навчання)
№ | З м і с т | В | Л | С | П |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | |||||
1.1 | Сучасне навчально-методичне забезпечення викладання історії й етики | 2 | 2 | ||
1.2 | Нові підходи до створення безпечного середовища в екстремальних умовах | 2 | 2 | ||
Всього | 4 | 2 | 2 | ||
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | |||||
2.1. | Розвиток предметно-методичної компетентності вчителя | 2 | 2 | ||
2.2 | Концептуальні засади вивчення предметів духовноморального спрямування в загальноосвітніх навчальних закладах
| 4 | 2 | 2 | |
2.3 | Методичні особливості формування в учнів понятійної системи з історії | 4 | 2 | 2 | |
2.4 | Основи формувального оцінювання | 2 | 2 | ||
2.5 | Інфомедійна грамотність як інструмент розвитку критичного мислення школярів | 4 | 2 | 2 | |
2.6 | WEB-інструменти для навчання базових дисциплін | 4 | 4 | ||
2.7 | Механізми та шляхи впровадження компетентнісного підходу в практику навчання історії | 2 | 2 | ||
Всього | 22 | 12 | 12 | ||
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | |||||
3.1. | Тестування/ вихідне діагностування | 2 | 2 | ||
Разом | 30 | 12 | 18 |
Засвоїти:
− тенденції розвитку історичної освіти в розвинених країнах;
− сутність освітніх реформ та підходів до навчання з даного предмету; − навчально-нормативну базу предмета;
− мету, завдання, змістові лінії історії й етики. Розуміти:
− ключові поняття в галузі права;
− сутність сучасних освітніх технологій та підходів до навчання;
− компетентнісний потенціал шкільного курсу з історії й етики;
− основні засади і підходи до викладання предмету;
− орієнтири формування освітньої компетентності школярів; − шляхи реалізації наскрізних змістових ліній в освітньому процесі. Опанувати:
− методичні особливості використання сучасних педагогічних технологій (у тому числі хмарних технологій навчання) на уроках історії й етики;
− здоров'язбережувальні технології навчання;
− прийоми оцінювання навчальних досягнень учнів на основі компетентнісного підходу;
− прийоми налагодження співпраці учасників освітнього процесу.