Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«ЗАХИСТ ДІТЕЙ В ЦИФРОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ»

Метою Програми є формування у педагогів базових навичок розпізнавання можливих загроз в інформаційному середовищі, надання інструментарію щодо зменшення впливу та захисту дітей від них.

«ЗАХИСТ ДІТЕЙ В ЦИФРОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ»

Розробники / розробниці програми:

Кохановська О.В., д.пед.н., доцентка, професорка кафедри педагогіки й менеджменту освіти; Дереш В.С., к. пед. н., ст. викладачка кафедри педагогіки й менеджменту освіти

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами

Форма підвищення кваліфікації:

  • дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Викладач
  • Вихователь
  • Вчитель
  • Інше: Педагогічні працівники всіх категорій

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Підприємницька компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Педагогічні працівники

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
  • Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
  • Б3. Компетентність педагогічного партнерства
  • Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
  • Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
  • Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
  • В2. Здоров’язбережувальна компетентність
  • Д1. Інноваційна компетентність
  • Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
  • Д2. Здатність до навчання впродовж життя
  • Д3. Рефлексивна компетентність
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН  

(очна/дистанційна форма навчання (синхронний режим), 

30 год. / 1 кредит ECTS) 

№ Зміст Усього Лекції Семіна рські Практи чні Самостійна робота 
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний 
1.1. Безпека дітей в інтернеті   
1.2. Кібербулінг. Кібербезпека.   
 Усього    4 
Модуль 2. Професійно-діяльнісний 
2.1. Формування медіаграмотності здобувачів освіти   
2.2. Захист персональних даних   
2.3. Соціально-емоційне навчання в закладі освіти та його елементи в освітньому процесі       
2.4. Емоційна компетентність батьків    
2.5. Забезпечення дистанційної підтримки дітей з особливими освітніми потребами       
2.6. 

Культура безпечної поведінки в цифровому 

просторі   

  
2.7. Життєстійкість    педагога     як      запорука життєстійкості учнів   
2.8. Специфіка проведення заходів в онлайні.    
2.9. Інтернет-залежність   
 Усього 24 12 12 
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний  
3.1. Тестування. Аналіз очікувань. Самооцінювання набутих навичок.    
 Усього    2 
 Разом 30 14 16 

 

  • координувати шляхи отримання допомоги та захисту під час користування інтернетом; 
  • діагностувати можливості електронної участі в житті школи, міста, країни, світу; активну участь в інтернеті; 
  • уміти застосовувати механізми захисту прав людини, що порушені в інтернеті; 
  • застосовувати сучасні принципи управління інтернетом; 
  • здійснювати анкетування з теми безпеки, надавати документи Google у спільне користування для проведення колективної роботи з учнями; 
  • розвивати в учнів та педагогів уміння визначати загрози в інтернеті; 
  • організовувати тренінги, уроки для дітей з розвитку компетентностей безпечної поведінки в інтернеті; 
  • враховувати в освітньому процесі вікові, психологічні та інші індивідуальні особливості учнів; 
  • орієнтуватися в інформаційному просторі; 
  • здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею в професійній діяльності; 
  • володіти інструментарієм для захисту дітей в онлайні; 
  • створювати умови для збереження психічного, фізичного й соціального видів здоров’я під час тривалого користування інтернетом; 
  • уміти взаємодіяти з учасниками освітнього процесу на засадах партнерства та підтримки.