Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«Корекційна робота з дітьми з особливими освітніми потребами»

Мета програми полягає у формуванні компетентностей учителів-дефектологів, необхідних для ефективної роботи в спеціальному та інклюзивному освітньому середовищі відповідно до чинного нормативно-правового забезпечення, сучасного розуміння освіти дітей з особливими освітніми потребами.

«Корекційна робота з дітьми з особливими освітніми потребами»

Розробники / розробниці програми:

Юдіна О.В. – завідувач ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», викладач кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Інше: Учителі-дефектологи ЗЗСО та ЗДО

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Учителі-дефектологи

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
  • В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
  • Д1. Інноваційна компетентність
  • Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
  • Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
  • Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
  • Д3. Рефлексивна компетентність
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ  УЧИТЕЛІВ-ДЕФЕКТОЛОГІВ ЗЗСО ТА ЗДО  «КОРЕКЦІЙНА РОБОТА З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ » 

 

 

 № З м і с т В Л С С.р. П 
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний     
1.1 Формування життєвої компетентності особистості   
1.2. Рівні психолого-педагогічної підтримки дітей з ООП в умовах інклюзивного навчання    
Модуль 2. Професійно-діяльнісний      
2.1 Естетотерапія в роботі сучасного педагога    
2.2 Профілактика порушень писемного мовлення у дітей молодшого шкільного віку   
2.3 Інноваційні освітні технології для розвитку математичної компетентності дітей з особливими освітніми потребами 

 

  
2.4 Гейміфікація дистанційного навчання учнів з особливими освітніми потребами    
2.5 Методологічно-дидактичні основи навчання учнів з інтелектуальними порушеннями   
2.6 Педагог в умовах воєнного стану. Психологічна травма та як допомогти собі, дітям, батькам.    
2.7 Застосування лялькотерапії у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання    
 Разом      28 12   16 
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний     
3.1. Тестування    
 Разом      30 12   18 
  • Оволодіти науково обґрунтованими методами та сучасними технологіями щодо організації власної професійної діяльності з урахуванням особливостей взаємодії з іншими працівниками закладу освіти, а також із батьками дітей, зокрема батьками дітей з особливими освітніми потребами; 
  • уміти організовувати освітній процес та підтримку дітей з особливими освітніми потребами, спираючись на використання теоретичних знань і практичних умінь, отриманих під час вивчення курсу; 
  • уміти створювати сприятливі умови для взаємодії дітей в умовах спеціальної та інклюзивної освіти; 
  • уміти демонструвати розуміння послідовності етапів організації педагогічної діяльності на компетентнісних засадах; 
  • уміти проектувати власну програму професійного розвитку.