«ZNO Writing: Як оцінити?» (Організація та впровадження педагогами системи перевірки та підготовки учнів)
Формування та розвиток у педагогів фахової компетентності щодо перевірки письмової частини й організації та впровадження системного підходу у здійсненні підготовки учнів до успішного виконання завдання з відкритою відповіддю.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Академія цифрового розвитку"Розробники / розробниці програми:
Мотижен Світлана ВасилівнаОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- емоційно-етична компетентність
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- цифрова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (дистанційна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Емоційно-етична компетентність
- Здатність спілкуватися іноземними мовами
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Мовленнєва та комунікаційна компетентність
- Рефлексивна компетентність
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Іноземна мова (англійська)
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А1.3. Здатність забезпечувати навчання учнів іноземній мові та спілкуватися іноземною мовою у професійному колі (для вчителів іноземної мови)
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
- Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
- Г1.2. Здатність планувати освітній процес
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
- Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
- Д2.1. Здатність визначати умови та ресурси професійного розвитку впродовж життя
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
Освітня програма передбачає можливість подальшого розширення та поглиблення професійних знань, умінь, навичок керівних та педагогічних кадрів у системі неформальної та інформальної освіти.
Зміст навчання | К-ть годин | Освітній продукт |
Вступ | 1 | Слухач ознайомлений із порядком навчання на ДК «СУП до ЗНО з англійської мови» та виконання завдань для самостійної роботи, отримує доступ до Google Classroom |
Тема 1. Нормативне забезпечення процесу підготовки до ЗНО з англійської мови та перевірки письмової частини.
| 2 | Слухач знає основні нормативні документи щодо підготовки до ЗНО з англійської мови та перевірки письмової частини. Слухач уміє організовувати системну роботу учня з підготовки до виконання завдання з відкритою відповіддю та планування часу роботи над ним. |
Тема 2. Критерій a «Змістове наповнення»
| 3 | Слухач знає змістовий вияв та композиційне оформлення критерію “Змістове наповнення” та умови оцінювання виконаної роботи в 0-2 бали. Слухач уміє пояснити учням та застосовує згаданий критерій при перевірці тренувального зразка. |
Тема 3. Критерій b «Структура тексту та зв’язність» | 3 | Слухач знає перелік базових сполучників сурядності та підрядності та особливості написання листів різних типів; Слухач уміє організувати ефективну роботу з розвитку навичок виконання завдань та перевірити тренувальний зразок за вказаним критерієм. |
Тема 4. Критерій c «Використання лексики»
| 3 | Слухач знає джерела формування орієнтовного активного та пасивного лексичного інвентаря . Слухач розрізняє типи лексичних помилок та уміє здійснювати перевірку тренувального зразка за критерієм. |
Тема 5. Критерій d «Використання граматики»
| 2 | Слухач знає базовий на рівні стандарту (В1) та профільному (В2) інвентар з граматики та мобільні додатки для формування мовної компетентності здобувача освіти. Слухач розрізняє грубі та негрубі граматичні помилки уміє застосовувати критерії перевірки завдання за даним критерієм. |
Підведення підсумків | 1 | Перевірка результатів виконання підсумкового тесту слухачами. Видача сертифікатів. |
Знання принципів
інтеграції нормативних документів, які регламентують процедуру складання ЗНО з англійської мови, у процес підготовки до нього;
реалізації структури тесту, планування часу, відведеного на його виконання, розуміння об’єму письмового висловлення, передбаченого завданням сертифікаційної роботи;
застосування схеми нарахування тестових балів;
організації партнерської взаємодії між учнями та вчителем;
Уміння (навички)
застосування критеріїв схеми перевірки бланка Б та нарахування тестових балів;
розробки власної стратегії щодо системи ефективної роботи учнів;
виконання завдань на рівнях складності B1 та B2;
психологічної підтримки учнів у процесі підготовки до складання ЗНО;
Установки до:
організації партнерської взаємодії між учнями та вчителем;
роботи над тривалим проектним завданням, яка спонукатиме до самоосвіти та коригування власної освітньої траєкторії.
Основний акцент програми спрямовано на формування та розвиток у вчителів англійської мови, які потребують методичної та методологічної підтримки у процесі підготовки учнів середньої та старшої ланки загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладів до успішного складання ними зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови на рівні стандарту (В1) та профільному рівні (В2).