Практична презентація посібника «Я можу». «Тілесні практики як спосіб саморегуляції»
Ознайомити учасників із посібником «Я можу», навчити застосовувати методи самодопомоги в стресі на основі принципів Somatic Experiencing.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
ФОП Сорока Маргарита АнатоліївнаРозробники / розробниці програми:
Захід реалізується в у межах проєкту «Розширення можливостей громадянського суспільства для ненасильницької трансформації конфліктів за участю державних суб'єктів» що реалізується в рамках Угоди про партнерство між БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЄЮ «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «СХІД-СОС» та KURVE WUSTROWОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- очна/денна
Види підвищення кваліфікації:
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями добробуту та здорового способу життя
- Емоційно-етична компетентність
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Лідерська компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Психологія, соціологія, волонтерство
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
Захід реалізується в у межах проєкту «Розширення можливостей громадянського суспільства для ненасильницької трансформації конфліктів за участю державних суб'єктів» що реалізується в рамках Угоди про партнерство між БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЄЮ «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «СХІД-СОС» та KURVE WUSTROW.
Учасники програми - соціальні працівники, волонтери, активісти громадських організацій, які працюють з вразливими групами населення.
Формат проведення:
Тренінг проводиться у форматі інтерактивної лекції з елементами практичних занять.
Програма тренінгу
- Вступна частина: мета та завдання тренінгу, правила спілкування.
- Знайомство, очікування. Практика «Як я прямо зараз»
- Що таке стрес. Види реакцій на стрес.
- Триєдина модель головного мозку. Вегетативна нервова система, симпатікус та парасимпатікус.
- Психологічна травма. Що відбувається з нервовою системою після травми. Як може поводити себе травмована людина. Застрягання в травмі.
- Розрядка, випуск енергії. Вправи на розрядку. Вибір відновлення після травми.
- Хронічний стрес. Вигорання. Ресурси. Захист від вигорання.
- Вправи на орієнтування, саморегуляцію та заземлення. Магія саморегуляції.
- Пульс групи: Як ви? Що пам’ятаєте з першого дня?
- Рухливі вправи. Вправи на дихання та уяву.
- Особисті кордони і внутрішній компас.
- Вправа на усвідомлення і захист своїх кордонів.
- «В чому моя сила?» Робота з метафоричними картками.
- Тіло, емоції, розрядка. Практичні вправи.
- Вправи, що допоможуть встановити зв’язок із тілом, зміцнити нервову систему та посилити життєстійкість.
- Учасники отримають теоретичні знання про фізіологічні процеси, які відбуваються в організмі під час стресу.
- Учасники опанують практичні навички саморегуляції за допомогою тілесних практик.
- Учасники зможуть розпізнавати ознаки стресу та вигорання у себе та колег.
- Учасники розроблять індивідуальні стратегії для збереження емоційного здоров'я.
Посібник «Я можу» розроблений у 2021 році командою тренерів і учасників тренінгу «Від конфлікту до діалогу», що організував Благодійний фонд «Схід SOS» за підтримки KURVE Wustrow.
Серія тренінгів відбувається в межах проєкту «Розширення можливостей громадянського суспільства для ненасильницької трансформації конфліктів за участю державних суб’єктів» за фінансової підтримки KURVE Wustrow