Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Актуальний інструментарій вчителя для реалізації навчання як дослідження.

Ознайомити педагогів із ключовими аспектами побудови процесу навчання як дослідження за допомогою використання інноваційних освітніх технологій, стратегій, алгоритмів; надати конкретні приклади застосування інтернет-ресурсів для організації та проведення уроків.

Актуальний інструментарій вчителя для реалізації навчання як дослідження.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Освітній ресурс "Liapas"

Розробники / розробниці програми:

Щука Дарія Андріївна - методологиня освітніх матеріалів для вчителів (мовно-літературного спрямування), координаторка створення курсів та цифрового контенту, вчителька іноземних мов (німецька, англійська). Шемчук Діана Олександрівна - авторка навчального контенту для учнів і вчителів, координаторка створення курсів та цифрових матеріалів, вчителька української мови та літератури, англійської мови.

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • цифрова компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • онлайн-навчання

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Викладач
  • Вчитель
  • Педагог-організатор

Перелік загальних компетентностей:

  • Інноваційна компетентність
  • Інформаційно-комунікаційна компетентність
  • Компетентності у галузі техніки і технологій
  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Проєктувальна компетентність
  • Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Зарубіжна література
  • Іноземна мова (англійська)
  • Іноземна мова (німецька мова)
  • Українська література
  • Українська мова

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
  • Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
  • Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
  • Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності

Курс проводиться на платформі ‘Notion’ -  зручному інструменті організації навчання, постійна підтримка та консультація викладачів. 

Тематичний розподіл

 

Вступ. Що ви вже знаєте?

Брейнштормінг і актуалізація знань.

 

Модуль 1. Навчання як дослідження.

Історичний екскурс вітчизняного та світового досвіду впровадження дослідження у навчальний процес. Аналіз успішних кейсів і помилок.

 

Модуль 2. Дослідницький метод навчання. 

Як правильно спрямувати та вмотивувати учнів до пошуку, які методи, прийоми та технології використати. Теорія множинного інтелекту Говарда Гарднера.

 

Модуль 3. Case-study.

Чому важливо допомогти учням визначитися з проблемою для дослідження, як коригувати хід дослідження. Візуали, аудіали, кінестетики, дігитали – хто це, якому стилю навчання надають перевагу.

 

Модуль 4. Проблемний метод навчання.

Парадокс, суперечливість, невідповідність, або ж проблемний метод навчання. Типи проблем. Евристична бесіда та інтернет-ресурси: користь і перспективи.

 

Модуль 5. Алгоритм та інсайти для створення навчальних матеріалів.

Вибір конструктивно вірного методу навчання, технології, прийому за допомогою алгоритм. Створення конспекту уроку.

 

Підсумки. Використаймо отримані знання.

Рефлексія.

  • розуміння понять “дослідницький метод”, “case study”, “проблемний метод”;
  • вміння використовувати інтернет-ресурси для реалізація навчання як дослідження;
  • оволодіння алгоритмами дослідницького та проблемного методів навчання, case study;
  • використання тестів для визначення типу інтелекту учнів, їх сприйняття інформації з метою покращення процесу навчання;
  • створення власних матеріалів для уроку.

Віримо, що будь-який успіх - це результат зацікавленості та мотивації! Ми надаємо ресурси, від вас ж чекаємо бажання навчатися.

Вільний. 

Покращення знань та навичок, можливість удосконалити уроки.