Актуальний інструментарій вчителя для реалізації навчання як дослідження.
Ознайомити педагогів із ключовими аспектами побудови процесу навчання як дослідження за допомогою використання інноваційних освітніх технологій, стратегій, алгоритмів; надати конкретні приклади застосування інтернет-ресурсів для організації та проведення уроків.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Освітній ресурс "Liapas"Розробники / розробниці програми:
Щука Дарія Андріївна - методологиня освітніх матеріалів для вчителів (мовно-літературного спрямування), координаторка створення курсів та цифрового контенту, вчителька іноземних мов (німецька, англійська). Шемчук Діана Олександрівна - авторка навчального контенту для учнів і вчителів, координаторка створення курсів та цифрових матеріалів, вчителька української мови та літератури, англійської мови.Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- цифрова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
- Вчитель
- Педагог-організатор
Перелік загальних компетентностей:
- Інноваційна компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Компетентності у галузі техніки і технологій
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Проєктувальна компетентність
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Зарубіжна література
- Іноземна мова (англійська)
- Іноземна мова (німецька мова)
- Українська література
- Українська мова
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
Курс проводиться на платформі ‘Notion’ - зручному інструменті організації навчання, постійна підтримка та консультація викладачів.
Тематичний розподіл
Вступ. Що ви вже знаєте?
Брейнштормінг і актуалізація знань.
Модуль 1. Навчання як дослідження.
Історичний екскурс вітчизняного та світового досвіду впровадження дослідження у навчальний процес. Аналіз успішних кейсів і помилок.
Модуль 2. Дослідницький метод навчання.
Як правильно спрямувати та вмотивувати учнів до пошуку, які методи, прийоми та технології використати. Теорія множинного інтелекту Говарда Гарднера.
Модуль 3. Case-study.
Чому важливо допомогти учням визначитися з проблемою для дослідження, як коригувати хід дослідження. Візуали, аудіали, кінестетики, дігитали – хто це, якому стилю навчання надають перевагу.
Модуль 4. Проблемний метод навчання.
Парадокс, суперечливість, невідповідність, або ж проблемний метод навчання. Типи проблем. Евристична бесіда та інтернет-ресурси: користь і перспективи.
Модуль 5. Алгоритм та інсайти для створення навчальних матеріалів.
Вибір конструктивно вірного методу навчання, технології, прийому за допомогою алгоритм. Створення конспекту уроку.
Підсумки. Використаймо отримані знання.
Рефлексія.
- розуміння понять “дослідницький метод”, “case study”, “проблемний метод”;
- вміння використовувати інтернет-ресурси для реалізація навчання як дослідження;
- оволодіння алгоритмами дослідницького та проблемного методів навчання, case study;
- використання тестів для визначення типу інтелекту учнів, їх сприйняття інформації з метою покращення процесу навчання;
- створення власних матеріалів для уроку.
Віримо, що будь-який успіх - це результат зацікавленості та мотивації! Ми надаємо ресурси, від вас ж чекаємо бажання навчатися.
Вільний.
Покращення знань та навичок, можливість удосконалити уроки.