Формування професійної взаємодії педагогічної спільноти шляхом проведення мастермайнду
Програма має на меті ознайомити учасницьке коло з методикою проведення мастермайндів та розширити розуміння стандартів діяльності в проєкті «ПОВІР». Програма реалізовується у межах Школи кадрового резерву Всеукраїнського державно-громадського проєкту «ОСВІТНЯ ПЛАТФОРМА «ПОВІР».
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Розробники / розробниці програми:
ГО «ЕдКемп Україна». Реалізується у межах спеціальної підготовки педагогічного складу Всеукраїнського державно-громадського проєкту «ОСВІТНЯ ПЛАТФОРМА «ПОВІР»Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Навчання впродовж життя
- Організаційна компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
- Соціально-емоційна компетентність
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Позашкільна освіта
- Початкова школа
- Інше: загальна середня освіта, менеджмент в освіті
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- Г1. Прогностична компетентність
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
Модуль 7. «Формування професійної взаємодії педагогічної спільноти шляхом проведення мастермайнду» (за предметними когортами)
Час проведення сесій – з 18.00 до 20.00
Сесія 1. 25 вересня 2024 року
Ідея мастермайнду. Особливості та принципи проведення:
- Мастермайнд як інструмент для професійного розвитку
- Що таке мастермайнд?
- Мета та принципи мастермайнд-груп
- Структура мастермайнд-сесії
- Практична вправа 1: Вдумливе слухання
- Синергія знань у мастермайнд-групі
- Практична вправа 2: Пошук спільних інтересів
- Регулярність мастермайнд-сесій
- Як уникати конфліктів у групі
- Переваги мастермайнд груп для вчительства
- Як впровадити мастермайнд у школі
Сесія 2. 27 вересня 2024 року
Як організувати та провести мастермайнд.
Переваги та дієвість мастермайнду як форми педагогічної взаємодії та співпраці.
- Ефективність мастермайнду.
- Розбір кейсів.
Сесія 3. 30 вересня 2024 року
Мастермайнд.
Самостійна робота: виконання практичних завдань (2 години)
СЕРТИФІКАЦІЯ (1 година)
Виконання сертифікаційної роботи за змістом програми.
Покликання на сертифікаційну роботу: Перейти за покликанням
учасники й учасниці отримають знання щодо методики проведення мастермайндів, розберуть практичні кейси, набудуть досвіду участі у мастермайнді.
Покликання на відеозаписи сесій та усі навчально-методичні матеріали публікується у закритому телеграм-каналі ШКР. ПОВІР. Інфодошка.