Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Розвиток критичного мислення: як опрацьовувати різні джерела та оцінювати інформаційні потоки

Ви дізнаєтеся, як розрізняти надійні та сумнівні джерела, уникати маніпуляцій та використовувати інструменти для перевірки фактів.

Розвиток критичного мислення: як опрацьовувати різні джерела та оцінювати інформаційні потоки

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Благодійна організація «Благодійний фонд «Схід-СОС»

Розробники / розробниці програми:

Луцюк Олена Анатоліївна, практичний психолог вищої категорії

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • Інше: Психологічна компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна

Види підвищення кваліфікації:

  • тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Асистент вчителя
  • Вчитель
  • Директор

Перелік загальних компетентностей:

  • Рефлексивна компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Психологічна

Вступ до критичного мислення та його значення в сучасному світі

  • Роль критичного мислення у процесі навчання та викладання.
  • Основні принципи критичного мислення та як вони можуть бути застосовані в освітньому процесі.

Оцінка достовірності інформації з різних джерел

  • Як розрізняти надійні та ненадійні джерела інформації.
  • Методи перевірки фактів та розпізнавання фейкових новин.

Аналіз інформаційних потоків та їх вплив на сприйняття

  • Як мас-медіа, соціальні мережі та інші інформаційні канали формують уявлення людей.
  • Способи захисту від маніпуляцій та інформаційних пасток.

Практичні навички розвитку критичного мислення в учнів

  • Стратегії та методи розвитку критичного мислення у школярів.
  • Використання аналізу та дискусій для підвищення інформаційної грамотності.
  • Поглиблене розуміння принципів критичного мислення – освітяни оволодіють базовими поняттями критичного мислення та їх значенням для освіти і повсякденного життя.
  • Навички оцінки інформації з різних джерел – учасники навчаться розрізняти достовірні й недостовірні джерела інформації та перевіряти факти.
  • Здатність аналізувати інформаційні потоки – учасники зможуть оцінювати, як медіа та соціальні мережі впливають на сприйняття інформації, і розробляти способи протидії маніпуляціям.
  • Методики розвитку критичного мислення в учнів – освітяни отримають інструменти для навчання учнів критичному аналізу інформації, що сприятиме підвищенню їхньої інформаційної грамотності.