Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Практична презентація посібника «Я можу». Ненасильницька комунікація. Емпатія

Ознайомити учасників з основами ненасильницького спілкування, отримати кожному власний практичний досвід застосування та проживання ННС, практикувати навички ННС для взаємодії у конфліктній ситуації.

Практична презентація посібника «Я можу».  Ненасильницька комунікація. Емпатія

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

ФОП Сорока Маргарита Анатоліївна

Розробники / розробниці програми:

Захід реалізується в у межах проєкту «Розширення можливостей громадянського суспільства для ненасильницької трансформації конфліктів за участю державних суб'єктів» що реалізується в рамках Угоди про партнерство між БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЄЮ «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «СХІД-SОS» та KURVE WUSTROW

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна/денна

Види підвищення кваліфікації:

  • тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Вчитель
  • Психолог
  • Соціальний педагог

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Емоційно-етична компетентність
  • Здоров’язбережувальна компетентність
  • Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
  • Рефлексивна компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Психологія

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності

Посібник «Я можу» розроблений у 2021 році командою тренерів і учасників тренінгу «Від конфлікту до діалогу», що організував Благодійний фонд «Схід SOS» за підтримки KURVE Wustrow.

10:00 -18:00  Вітання. Знайомство з тренеркою та програмою. 

                          Знайомство з учасниками.  Очікування 

                          Принципи роботи. Угода з учасниками. 

                          Вправа Айсбрейкер для  створення атмосфери свободи та довіри 

                          Теоретична ввідна до ненасильницької комунікації.  Зелена та червона сила

                          Вправа на активізацію уваги 

                          Інтерактивна вправа " Коли мене люди дратують.."  Обговорення 

                          4 реакції на критику. Вправа- демонстрація. Обговорення 

                          Розминка на активізацію уваги учасників Почуття і потреби.  Як вони пов'язані  Зв'язок з собою.                                     Індивідуально та в парах робота.

                          Розминка повернення. Практична емпатія. Вправа в малих трійках.Обговорення  

                          Вдячність за ННС. Завершення 1 дня тренінгу 

 

29.10.2024 (День другій)

 

09.00 – 10.00       Вітання.  В. Вітання. Коло відкриття дня  Питання відповіді              

                              з попереднього дня. Айсбрейкер 

                               4 навички ННС. Практика 4 кроків

10:00-  11:00        Метод ненасильственої комунікації Маршалла Розенберга

 

11:15 – 12:15       Вправа для активізації уваги. Пастки 4 кроків. Обговорення 

12.15 – 13.30        Потреби чи стратегії,  як розрізнити. PLATO.                        

                              Обговорення                   

 

14.00 – 15:30       Вправа "Тямколенд ". Практична вправа " Які стратегії я  

                               обираю. Як задовольняю потреби ". Спіраль потреб.             

                              Обговорення.      

 

15.45 – 17:00        Вправа " Тямколенд ". Зворотній зв’язок за ННС .

                              Практика зворотнього зв'язку. Завершення          

                              тренінгу.  Рефлексія.                        

Після проходження тренінгу учасники зможуть:

Загальні компетентності:

  • Свідомо використовувати принципи ненасильницької комунікації у професійній діяльності та особистому житті.
  • Ефективно встановлювати та підтримувати довірчі відносини з колегами, учнями, батьками та іншими зацікавленими сторонами.
  • Ідентифікувати та виражати свої емоції та потреби конструктивним способом.
  • Слухати активно та емпатійно, демонструючи розуміння почуттів та потреб інших людей.
  • Розв’язувати конфлікти мирним шляхом, шукаючи компроміси та взаємовигідні рішення.
  • Надавати і приймати конструктивний зворотний зв’язк.
  • Застосовувати набуті знання та навички для створення позитивного та сприятливого мікроклімату в освітньому закладі або організації.

Специфічні знання та навички:

  • Визначати та розрізняти спонукальні почуття та глибинні потреби.
  • Формулювати прохання чітко, конкретно та позитивно.
  • Використовувати мову «Я-повідомлень» для вираження своїх почуттів і думок без звинувачень.
  • Застосовувати 4 кроки ненасильницької комунікації в різних ситуаціях.
  • Ідентифікувати та долати перешкоди в процесі комунікації.
  • Розпізнавати та опрацьовувати власні емоційні реакції на критику та конфліктні ситуації.
  • Аналізувати різні комунікативні ситуації та визначати найбільш ефективні стратегії поведінки.
  • Розробляти індивідуальні плани розвитку комунікативних навичок.
  • Застосовувати набуті знання та навички в повсякденному спілкуванні.
  • Поширювати ідеї ненасильницької комунікації серед колег та інших зацікавлених осіб.

Серія тренінгів відбувається в межах проєкту «Розширення можливостей громадянського суспільства для ненасильницької трансформації конфліктів за участю державних суб’єктів» за фінансової підтримки KURVE Wustrow