Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Онлайн безпека дітей. Ризики, реагування та превенція

Ознайомити ШП з основними онлайн-ризиками та надати чіткі знання із специфічних напрямків онлайн-ризиків: кібербулінг, секс насильство, екранний час онлайн та воєнні ризики.

Онлайн безпека дітей.  Ризики, реагування та превенція

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

ГО "Центр захищеності в Інтернеті "Стоп Секстинг"

Розробники / розробниці програми:

#stop_sexтинг

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • емоційно-етична компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна

Види підвищення кваліфікації:

  • тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Практичний психолог
  • Психолог

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Емоційно-етична компетентність
  • Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
  • Рефлексивна компетентність
  • Соціально-емоційна компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Здатність обирати та практично застосовувати інструменти (методи, методики, процедури), форми та змістовне наповнення відповідно до визначених потреб та цільової аудиторії для здійснення психологічної профілактики

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
  • В2. Здоров’язбережувальна компетентність
  • В2.2. Здатність здійснювати профілактично просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
  • Д3. Рефлексивна компетентність

Блок 1: Розуміння проблеми та профілактика 

  • Розуміння проблеми та практичні кейси:
    • Форми сексуального насильства в онлайні: грумінг, секстинг, кібербулінг з сексуальним підтекстом.
    • Практичні приклади та сучасні тенденції.
  • Алгоритми дій

Блок 2: Підтримка постраждалих дітей 

  • Чому діти стають жертвами?
    • Психологічні особливості дітей, які можуть підвищувати ризик.
    • Ключові фактори ризику.
  • Роль батьків у профілактиці:
    • Важливість відкритої комунікації з дитиною про безпеку в інтернеті.
    • Встановлення меж та правил користування гаджетами.
    • Навчання дітей безпечної поведінки в мережі.
  • Роль шкіл та інших інституцій:
    • Програми профілактики для навчальних закладів.
    • Співпраця з батьками та правоохоронними органами для запобігання загрозам.
  • Як розпізнати ознаки сексуального насильства в онлайні:
    • Зміни в поведінці дитини.
    • Фізичні симптоми та емоційні реакції.
  • Перші кроки при підозрі на насильство:
    • Спокійна підтримка дитини та створення безпечного середовища.
    • Збереження доказів.
    • Звернення за професійною допомогою.
  • Психологічна допомога постраждалим дітям:
    • Фази переживання травми.
    • Методи психологічної підтримки.
  • Довгострокові наслідки та шляхи подолання травматичних наслідків.

1. учасники називають причини кібербулінгу, секс насильства та воєнних ризиків; 
2. учасники пояснюють та формують терміни: кібербулінг, секстинг, сексторшн, онлайн-ґрумніг, анонімні чати, таємні завдання. 
3. учасники розуміють значення та вплив онлайн-середовище НА сьогодні на життя та здоров'я дітей + ознайомлені із статистичними даними по вищезазначеним ризикам

4. учасники називають ключові фактори ризику для дітей в онлайн-середовищі
5. учасники описують основні ознаки сексуального насильства в онлайні
6. учасники розуміють фази переживання травми у постраждалих дітей
7. учасники зможуть ідентифікувати зміни в поведінці дитини, що можуть свідчити про насильство