Онлайн безпека дітей. Ризики, реагування та превенція
Ознайомити ШП з основними онлайн-ризиками та надати чіткі знання із специфічних напрямків онлайн-ризиків: кібербулінг, секс насильство, екранний час онлайн та воєнні ризики.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
ГО "Центр захищеності в Інтернеті "Стоп Секстинг"Розробники / розробниці програми:
#stop_sexтингОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- емоційно-етична компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- очна
Види підвищення кваліфікації:
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Практичний психолог
- Психолог
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Емоційно-етична компетентність
- Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
- Рефлексивна компетентність
- Соціально-емоційна компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Здатність обирати та практично застосовувати інструменти (методи, методики, процедури), форми та змістовне наповнення відповідно до визначених потреб та цільової аудиторії для здійснення психологічної профілактики
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- Б1. Психологічна компетентність
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.2. Здатність здійснювати профілактично просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
- Д3. Рефлексивна компетентність
Блок 1: Розуміння проблеми та профілактика
- Розуміння проблеми та практичні кейси:
- Форми сексуального насильства в онлайні: грумінг, секстинг, кібербулінг з сексуальним підтекстом.
- Практичні приклади та сучасні тенденції.
- Алгоритми дій
Блок 2: Підтримка постраждалих дітей
- Чому діти стають жертвами?
- Психологічні особливості дітей, які можуть підвищувати ризик.
- Ключові фактори ризику.
- Роль батьків у профілактиці:
- Важливість відкритої комунікації з дитиною про безпеку в інтернеті.
- Встановлення меж та правил користування гаджетами.
- Навчання дітей безпечної поведінки в мережі.
- Роль шкіл та інших інституцій:
- Програми профілактики для навчальних закладів.
- Співпраця з батьками та правоохоронними органами для запобігання загрозам.
- Як розпізнати ознаки сексуального насильства в онлайні:
- Зміни в поведінці дитини.
- Фізичні симптоми та емоційні реакції.
- Перші кроки при підозрі на насильство:
- Спокійна підтримка дитини та створення безпечного середовища.
- Збереження доказів.
- Звернення за професійною допомогою.
- Психологічна допомога постраждалим дітям:
- Фази переживання травми.
- Методи психологічної підтримки.
- Довгострокові наслідки та шляхи подолання травматичних наслідків.
1. учасники називають причини кібербулінгу, секс насильства та воєнних ризиків;
2. учасники пояснюють та формують терміни: кібербулінг, секстинг, сексторшн, онлайн-ґрумніг, анонімні чати, таємні завдання.
3. учасники розуміють значення та вплив онлайн-середовище НА сьогодні на життя та здоров'я дітей + ознайомлені із статистичними даними по вищезазначеним ризикам
4. учасники називають ключові фактори ризику для дітей в онлайн-середовищі
5. учасники описують основні ознаки сексуального насильства в онлайні
6. учасники розуміють фази переживання травми у постраждалих дітей
7. учасники зможуть ідентифікувати зміни в поведінці дитини, що можуть свідчити про насильство