Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Мовна майстерня. Практичний курс для педагогічних працівників

Розвиток мовно-комунікативної компетентності педагога для забезпечення ефективної професійно-педагогічної комунікації

Мовна майстерня. Практичний курс для педагогічних працівників

Розробники / розробниці програми:

КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Роменської міської ради Сумської області, Наталія Шкурська, консультант ЦПРПП РМР, учитель української мови та літератури; Зоя Киях, консультант ЦПРПП РМР, учитель української мови та літератури.

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • практичний курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Асистент вихователя
  • Асистент вчителя
  • Вихователь
  • Вихователь-методист
  • Вчитель
  • Керівник
  • Керівник гуртка
  • Логопед
  • Педагог-організатор

Перелік загальних компетентностей:

  • Вільне володіння державною мовою
  • Культурна компетентність
  • Мовленнєва та комунікаційна компетентність
  • Навчання впродовж життя

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: здатність забезпечувати здобуття освіти державною мовою; здатність формувати і розвивати мовно-комунікативні уміння та навички здобувачів освіти

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  • Д2. Здатність до навчання впродовж життя
  • Д2.1. Здатність визначати умови та ресурси професійного розвитку впродовж життя
  1. Нові грані українського правопису: що змінилося?
  2. Відмінювання українських прізвищ; написання імен по батькові;  наголошування слів; позначення часу.
  3. Іншомовна словоманія.
  4. Складні випадки слововживання.
  5. Блок самоконтролю.

 

  1. Учасники  розпізнають та пояснюють основні зміни в українському правописі; використовують оновлені правила правопису в різних контекстах.
  2. Учасники відмінюють українські прізвища відповідно до правил сучасної української мови; дотримуються правил написання імені по батькові.
  3. Учасники вміють правильно наголошувати слова та розрізняють випадки, де наголос може впливати на значення.
  4. Учасники використовують правила позначення часу в усному мовленні.
  5. Учасники вміють розрізняти та правильно використовувати іншомовні слова, що стали частиною української мови; уникають надмірного вживання запозичень там, де є українські аналоги.
  6. Учасники розуміють особливості складних випадків слововживання; уникають лексичних помилок. 
  7. Учасники розуміють важливість постійної практики для вдосконалення навичок володіння мовою.