Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Штучний інтелект для розвитку креативного та критичного мислення.

Надати вчителям практичні інструменти для використання штучного інтелекту у навчальному процесі з метою розвитку в учнів креативного та критичного мислення. Учасники курсу отримають навички інтеграції ШІ в свої уроки, щоб зробити навчання більш цікавим, ефективним та актуальним.

Штучний інтелект для розвитку креативного та критичного мислення.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

ФОП Сорока Маргарита Анатоліївна

Розробники / розробниці програми:

Тренерка та співавторка міжнародних освітніх програм та проєктів з розвитку цифрових компетентностей.

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • цифрова компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • онлайн-навчання

Види підвищення кваліфікації:

  • вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Асистент вчителя
  • Викладач
  • Вчитель
  • Директор
  • Заступник директора
  • Керівник гуртка

Перелік загальних компетентностей:

  • Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
  • Інноваційна компетентність
  • Інформаційно-комунікаційна компетентність
  • Компетентності у галузі техніки і технологій
  • Математична компетентність
  • Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
  • Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інформатика
  • Математика
  • Мистецтво
  • Початкова школа
  • Природничі науки
  • Трудове навчання
  • Українська мова

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства

Додаткові можливості:

  • Індивідуальна консультація.
  • Комплект матеріалів.

Структура курсу 

  • Модуль 1. Вступ до штучного інтелекту
    • Основні поняття та технології ШІ
    • Застосування ШІ в освіті
  • Модуль 2. Інструменти ШІ для освіти
    • Огляд популярних інструментів (наприклад, ChatGPT, Google Colaboratory, генератори зображень)
    • Практичні завдання зі створення навчальних матеріалів за допомогою ШІ
  • Модуль 3. Розвиток креативного мислення за допомогою ШІ
    • Створення проектів на основі ШІ
    • Стимулювання творчого мислення учнів
  • Модуль 4. Розвиток критичного мислення за допомогою ШІ
    • Аналіз інформації, створеної ШІ
    • Виявлення упередженості та помилок в результатах роботи ШІ
  • Модуль 5. Етичні аспекти використання ШІ в освіті
    • Обговорення етичних проблем, пов'язаних зі застосуванням ШІ
    • Формулювання рекомендацій щодо етичного використання ШІ в освіті
  • Ознайомити учасників з основними поняттями та технологіями штучного інтелекту.
  • Навчити використовувати різноманітні інструменти ШІ для створення навчальних матеріалів та проєктів.
  • Розробити практичні сценарії використання ШІ для розвитку креативності та критичного мислення учнів.
  • Сформувати у учасників розуміння етичних аспектів використання ШІ в освіті.

Листопад-грудень 2024