Штучний інтелект для розвитку креативного та критичного мислення.
Надати вчителям практичні інструменти для використання штучного інтелекту у навчальному процесі з метою розвитку в учнів креативного та критичного мислення. Учасники курсу отримають навички інтеграції ШІ в свої уроки, щоб зробити навчання більш цікавим, ефективним та актуальним.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
ФОП Сорока Маргарита АнатоліївнаРозробники / розробниці програми:
Тренерка та співавторка міжнародних освітніх програм та проєктів з розвитку цифрових компетентностей.Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- цифрова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Асистент вчителя
- Викладач
- Вчитель
- Директор
- Заступник директора
- Керівник гуртка
Перелік загальних компетентностей:
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Інноваційна компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Компетентності у галузі техніки і технологій
- Математична компетентність
- Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інформатика
- Математика
- Мистецтво
- Початкова школа
- Природничі науки
- Трудове навчання
- Українська мова
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- Б1. Психологічна компетентність
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
Додаткові можливості:
- Індивідуальна консультація.
- Комплект матеріалів.
Структура курсу
- Модуль 1. Вступ до штучного інтелекту
- Основні поняття та технології ШІ
- Застосування ШІ в освіті
- Модуль 2. Інструменти ШІ для освіти
- Огляд популярних інструментів (наприклад, ChatGPT, Google Colaboratory, генератори зображень)
- Практичні завдання зі створення навчальних матеріалів за допомогою ШІ
- Модуль 3. Розвиток креативного мислення за допомогою ШІ
- Створення проектів на основі ШІ
- Стимулювання творчого мислення учнів
- Модуль 4. Розвиток критичного мислення за допомогою ШІ
- Аналіз інформації, створеної ШІ
- Виявлення упередженості та помилок в результатах роботи ШІ
- Модуль 5. Етичні аспекти використання ШІ в освіті
- Обговорення етичних проблем, пов'язаних зі застосуванням ШІ
- Формулювання рекомендацій щодо етичного використання ШІ в освіті
- Ознайомити учасників з основними поняттями та технологіями штучного інтелекту.
- Навчити використовувати різноманітні інструменти ШІ для створення навчальних матеріалів та проєктів.
- Розробити практичні сценарії використання ШІ для розвитку креативності та критичного мислення учнів.
- Сформувати у учасників розуміння етичних аспектів використання ШІ в освіті.
Листопад-грудень 2024