Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Розвиток психологічної компетентності педагога. Стать, гендер та сексуальна орієнтація: що потрібно знати та чому не варто плутати

Основи гендерної та сексуальної різноманітності, базові поняття, відмінності між статтю, гендером і сексуальною орієнтацією.

Розвиток психологічної компетентності педагога. Стать, гендер та сексуальна орієнтація: що потрібно знати та чому не варто плутати

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Благодійна організація «Благодійний фонд «Схід-СОС»

Розробники / розробниці програми:

Луцюк Олена Анатоліївна, практичний психолог вищої категорії

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • Інше: Психологічна компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна

Види підвищення кваліфікації:

  • тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Асистент вчителя
  • Вчитель
  • Директор

Перелік загальних компетентностей:

  • Рефлексивна компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Психологічна

1. Основи психологічної компетентності педагога:

• Що таке психологічна компетентність та її значення для роботи педагога.

• Роль педагога у формуванні толерантного та безпечного середовища.

2. Поняття статі, гендеру та сексуальної орієнтації:

• Визначення біологічної статі, гендерної ідентичності та сексуальної орієнтації.

• Відмінності між цими поняттями: чому не варто їх плутати.

• Розвінчання поширених стереотипів і міфів.

3. Психологічна підтримка учнів:

• Як говорити про гендер і сексуальність із повагою.

• Побудова довірливих відносин із дітьми та їхніми батьками.

• Розпізнавання ознак булінгу, пов’язаного з гендером або орієнтацією, та його профілактика.

4. Інклюзивна педагогіка:

• Створення безпечного простору для учнів із різним гендерним самовизначенням і орієнтацією.

• Як реагувати на дискримінаційні ситуації у школі.

• Підготовка класного колективу до прийняття різноманітності.

5. Практичні кейси та вправи:

• Розбір реальних ситуацій із шкільного життя.

• Вправи на розвиток толерантності та емпатії.

• Стратегії зменшення стигматизації у навчальному середовищі.

6. Ресурси для подальшого розвитку:

• Рекомендації літератури, курсів та організацій, що підтримують інклюзивну освіту.

• Інструменти для саморозвитку педагога у сфері гендерної та психологічної компетентності.

 

1. Поглиблене розуміння понять статі, гендеру та сексуальної орієнтації, а також їхніх відмінностей.

2. Розвиток психологічної компетентності для роботи з учнями різного гендерного самовизначення та орієнтації.

3. Навички створення безпечного й толерантного освітнього середовища, яке підтримує різноманітність.

4. Уміння розпізнавати та запобігати булінгу, пов’язаному з гендером чи сексуальною орієнтацією.

5. Готовність реагувати на дискримінаційні ситуації з повагою та емпатією.

6. Покращення комунікації з учнями та їхніми батьками щодо питань гендеру та різноманітності.

7. Опанування практичних стратегій для підтримки інклюзивного навчального процесу.