Освітній простір без упереджень: інструменти для рівності та справедливості в умовах війни та повоєнний час
Програма має на меті ознайомлення педагогічної сіпльноти з основними поняттями та принципами гендерного, недискримінаційного й інклюзивного підходів в освіті; розвиток навичок створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, розпізнання дискримінаційних практик в закладах освіти та нівелювання їхнього впливу.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Розробники / розробниці програми:
ГО «ЕдКемп Україна»Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Культурна компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: загальна середня освіта, менеджмент в освіті; компетентність з питань рівних прав і можливостей в освіті
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- В1. Інклюзивна компетентність
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
Сесія 1 «Гендерний і недискримінаційний підходи в освіті» (2,5 години)
- З чого розпочинається дискримінація?
- Де шукати дискримінацію в освіті?
- Побачити і знешкодити!
Сесія 2. «Система впровадження інклюзивної освіти: від концепції до практики» (2,5 години)
- Інклюзія – для всіх чи для кожного?
- Сенсорно-емоційно-поведінковий підхід (SEB) – від комфорту у навчанні до поведінкових змін..
Сесія 3. «Комунікативна спроможність освітнього контенту: недискримінаційний і інклюзивний підходи» (2,5 години)
- Комунікативна спроможність – це…
- Смисли у словах і між слів.
- Недискримінаційне мовлення - яке воно?
Сесія 4. «Практичні аспекти впровадження інклюзивного підходу в Україні» (2,5 години)
- Хто дотичні до інклюзії в освіті і як вони взаємодіють?
- Інклюзивний підхід в школі на кожному уроці та поза ним – практичні поради.
Самостійна робота з рекомендаційними джерелами (4 години)
Підсумкове тестування. Заповнення форми зворотного зв’язку. (1 година)
учасниці/-ки ознайомляться з основними поняттями, особливостями і принципами гендерного, недискримінаційного й інклюзивного підходів в освіті; розвинуть навички створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, розпізнання дискримінаційних практик в закладах освіти та нівелювання їхнього впливу.
Час проведення вебінарів – з 16.00 до 18.30
10.02.2025. Сесія 1 «Гендерний і недискримінаційний підходи в освіті» (2,5 години)
12.02.2025. Сесія 2. «Система впровадження інклюзивної освіти: від концепції до практики» (2,5 години)
17.02.2025. Сесія 3. «Комунікативна спроможність освітнього контенту: недискримінаційний і інклюзивний підходи» (2,5 години)
19.02.2025. Сесія 4. «Практичні аспекти впровадження інклюзивного підходу в Україні» (2,5 години)
10.02.2025 – 19.02.2025. Самостійна робота з рекомендаційними джерелами (4 години)
До 07.03.2025. Підсумкове тестування. Заповнення форми зворотного зв’язку. (1 година)
Для отримання сертифікатів про підвищення кваліфікації є обов`язковим виконання трьох умов:
- подання заявки на навчання на платформі EdWay;
- присутність онлайн на сесіях;
- успішне виконання самостійної роботи;
- успішне і вчасне проодження підсумкового тестування та заповнення форми зворотного зʼязку.