Підтримка і супровід учнівства на траєкторії особистісного зростання: компетенції СЕН-педагога 2.0
Зануритися в процес супроводу учнівства в межах Всеукраїнського державно-громадського проєкту «Освітня платформа «ПОВІР»; удосконалити навички застосування прийомів взаємодії з учнівством різних вікових категорій, з урахуванням особистих інтересів кожної дитини для підтримки їхньої мотивації; розширити знання щодо застосування методики проведення занять з СЕЕН; опрацювати практичні кейси на основі програми СЕЕН (Університет Еморі, США); підготувати освітянство до участі у проєкті в ролі СЕН-педагога.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Розробники / розробниці програми:
Команда Усеукраїнського державно-громадського проєкту «ОСВІТНЯ ПЛАТФОРМА «ПОВІР» у складі: Владислав Акименко, Оксана Дегтярьова, Людмила Кубатко, Олена Трибко.Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- Інше: тьюторські компетенції для підтримки і супроводу учнівства
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Лідерська компетентність
- Організаційна компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
- Соціально-емоційна компетентність
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Позашкільна освіта
- Початкова школа
- Інше: загальна середня освіта, менеджмент в освіті
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- Г1. Прогностична компетентність
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
Модуль 7 «Підтримка і супровід учнівства на траєкторії особистісного зростання: компетенції СЕН-педагога 2.0»
(20 годин)
Час проведення сесій – з 16.30 до 18.30
Зміст програми | Кількість годин | Дата проведення Початок о 16:30 | ||
---|---|---|---|---|
Загальна кількість | Авдиторні години (онлайн) | Самостійна робота | ||
Я — СЕН-педагог. Понятійний апарат проєкту. Спринти і Марафон. Віч-на-віч як основна структурна одиниця супроводу учнівства. Рух учнівства в проєкті. Роль СЕН-педагога в успішному поступі дитини. | 20 | 2 | 27.09.2024 | |
Мотивація — перший крок до змін. Вікові особливості учнівства. Методика викладання СЕЕН та стандарти якості проведення Віч-на-віч. Тематичний план Віч-на-віч під час Спринтів. | 2 | 30.09.2024 | ||
Проведення Віч-на-віч. Галочковий список підготовки до зустрічі з дитиною. Робота з Zoom. Про структуру і зміст Віч-на-віч 1.1. Симуляція: відпрацювання скрипта Віч-на-віч 1.1. | 2 | 02.10.2024 | ||
Симуляція: відпрацювання скрипта Віч-на-віч 1.2 | 1 | 1 | 07.10.2024 | |
Симуляція: відпрацювання скрипта Віч-на-віч 1.3 | 1 | 1 | 11.10.2024 | |
Робота з платформою «ПОВІР». Реєстрація. Довідковий центр. ПОВІР бот. Ознайомлення з політиками. Оформлення договірних відносин. Облік проведених зустрічей. Моніторинг поступу учнівства, яке супроводжуємо. | 2 | 16.10.2024 | ||
Структура та зміст циклу Віч-на-віч під час Марафону. Віч-на-віч 2.1 Передмарафонний та 2.2 Контрактний. | 21.10.2024 | |||
Структури та змісту циклу віч-на-віч під час марафону. Віч-на-віч 2.3 -2.5. | 1 | 1 | 28.10.2024 | |
Структури та змісту циклу віч-на-віч під час марафону. Віч-на-віч 2.6 -2.7. | 1 | 1 | 04.11.204 | |
Мастермайнд: обговорюємо перший досвід. | 2 | 11.11.2024 | ||
Сертифікаційна робота | 2 | 18.11-29.11.2024 |
СЕРТИФІКАЦІЯ (2 години)
Аналіз трьох проведених Віч-на-віч. Обговорення.
учасники й учасниці зануряться у процес супроводу учнівства в межах Усеукраїнського державно-громадського проєкту «Освітня платформа «ПОВІР»; удосконалять навички щодо застосування прийомів взаємодії з учнівством різних вікових категорій, з урахуванням особистих інтересів кожної дитини для підтримки їхньої мотивації; розширять знання щодо застосування методики проведення занять з СЕЕН; опрацюють практичні кейси на основі програми СЕЕН (Університет Еморі, США); ознайомляться з роллю СЕН-педагога в проєкті.