Візуальний розклад для дітей з РАС: важливість та покрокова інструкція зі створення за допомогою Canva
Підвищити рівень знань педагогів про значення візуальних розкладів для підтримки навчання та організації дітей з розладами аутистичного спектра (РАС). Удосконалити навички роботи у сервісі Canva шляхом опанування практичного майстер-класу зі створення ефективного розкладу за допомогою інструментів сервісу.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
ФОП Валівоць Ірина ЮріївнаРозробники / розробниці програми:
Валівоць Ірина ЮріївнаОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- майстер-класи (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Асистент вихователя
- Асистент вчителя
- Вихователь
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Дошкільна освіта
- Початкова школа
- Інше: Базова середня освіта
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- В1. Інклюзивна компетентність
Що таке візуальний розклад?
- Основи поняття.
- Приклади, як візуальний розклад допомагає структурувати день для дітей з РАС.
Чому візуальний розклад важливий для дітей з РАС?
Основні принципи створення візуального розкладу.
Практична частина: як створити візуальний розклад у Canva.
Знайомство з Canva:
- Короткий огляд сервісу Canva та його можливостей.
- Реєстрація та вибір безкоштовних шаблонів.
Покрокова інструкція зі створення візуального розкладу.
Приклади на практиці.
Самостійна практична робота зі створення розкладу.
Після участі у вебінарі ви зможете:
- Пояснити, чому візуальні розклади є важливими для дітей з розладами аутистичного спектра (РАС).
- Розпізнавати, як візуальні розклади сприяють розвитку самостійності, зниженню тривожності та організації навчального процесу для дітей з РАС.
- Використовувати платформу Canva для створення індивідуальних візуальних розкладів.
- Адаптувати розклади під вікові та індивідуальні потреби дітей.
- Розробляти та впроваджувати візуальні розклади у навчальний процес (шкільний чи домашній).
- Використовувати розклади для покращення комунікації та взаємодії з дітьми з РАС.
- Створювати яскраві, привабливі та ефективні візуальні матеріали, які полегшують сприйняття інформації дітьми.
- Впроваджувати сучасні цифрові інструменти у свою педагогічну діяльність.