Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

"Аси інтернету": занурення

Програма підвищення кваліфікації має на меті ознайомлення вчительства зі змістом програми «Аси інтернету», її навчально-методичним забезпеченням і методикою викладання учнівству; формування вмінь та навичок, необхідних для проведення просвітницької діяльності з батьківством з питань забезпечення безпеки дітей в інтенеті та розвитку соціально-емоційних навичок.

"Аси інтернету": занурення

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Громадська організація «ЕдКемп Україна»

Розробники / розробниці програми:

ГО «ЕдКемп Україна» у межах реалізації програми «Аси інтернету», що є частиною програми Be Internet Awesome, яку пропонує Фонд «Школа з класом» за підтримки Перейти за покликанням .

Напрями підвищення кваліфікації:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • емоційно-етична компетентність
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
  • Інше: соціальна компетентність; інноваційність; навчання впродовж життя; педагогічна фасилітація.

Форма підвищення кваліфікації:

  • онлайн-навчання

Види підвищення кваліфікації:

  • воркшоп

Цільові авдиторії:

  • Усі

Перелік загальних компетентностей:

  • Інформаційно-комунікаційна компетентність
  • Компетентності у галузі техніки і технологій
  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Навчання впродовж життя
  • Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
  • Соціально-емоційна компетентність
  • Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
  • Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Дошкільна освіта
  • Позашкільна освіта
  • Початкова школа
  • Інше: загальна середня освіта

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
  • Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
  • Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства

Для учительства, яке викладатиме програму «Аси інтернету», передбачається проведення супервізійних зустрічей (за окремим планом). Усі випускники і випускниці програми отримуватимуть листи-запрошення на участь в таких заходах від організаторського кола на електронну адресу, зазначену під час реєстрації на навчання. 

Програма  розрахована на 12 год і складається з:

  • воркшопу — 6 годин;
  • практичної роботи (підготовка та проведення уроків за програмою «Аси інтернету») — 5 годин;
  • підсумкової роботи — 1 година.

Тематичний план:

 

Тема 1.  Мета, цінності, зміст і структура програми «Аси інтернету» й інтеграція з програмою соціально-емоційного та етичного навчання (СЕЕН).

 

Тема 2. Навчально-методичне забезпечення програми: посібники, додаткова навчальна література гра «Інтерленд».

 

Тема 3.  Диференційований підхід та методика викладання програми у різних вікових групах учнівства.

 

Тема 4.  Фішки і ідеї для викладання в очному та онлайн-форматах. 

 

Тема 5.  Залученість батьківства до опанування учнівством програми і підвищення рівня його компетентності з питань безпечного інтернету.

 

 

випускники/-иці програми мають сформоване уявлення про зміст і методику викладання програми  «Аси інтернету» та можливості її інтеграції з програмою соціально-емоційного та етичного навчання; готові до викладання програми учнівству та просвітницької діяльності серед батьківства з питань безпечного інтернету.

 

Програма є відкритою для всіх охочих учительок та вчителів, не залежно від предмета та класів викладання.

 

Перейти за покликанням Перейти за покликанням Заповнення цієї форми є обовʼязковою умовою для зарахування на навчання.

 

Покликання на Перейти за покликанням .

 

Обидві зустрічі будуть проходити у зум-кімнаті Перейти за покликанням .

 

Покликання на підсумкову роботу (гугл-форма, що є підтвердженням виконання умов програми для отримання документа про підвищення кваліфікації).

Серія онлайн-воркшопів включає 5 потоків навчання.

 

  • Воркшоп № 1 — 12.02.2025-26.02.2025.
  • Воркшоп № 2 — 23.04.2025-07.05.2025.
  • Воркшоп № 3 — серпень 2025 року (за окремим графіком).
  • Воркшоп № 4 — жовтень 2025 року (за окремим графіком).
  • Воркшоп № 5 — грудень 2025 року (за окремим графіком).

 

За підсумками набору вчительства формуються навчальні групи окремо для кожного потоку навчання.

  • Не пізніше, ніж за 3 дні до старту навчання, усім, хто подали заявку на платформі, надсилається лист-запрошення на електронну пошту, зазначену у заявці на навчання.
  • Навчання за програмою проводиться в два дні упродовж 6 годин (до 3-х годин на день з перервою між сесіями).
  • Для виконання практичної роботи, що є обовʼязковою умовою для отримання документа про підвищення кваліфікації, відводиться 5 годин навчального часу.
  • Підтвердженням проведених уроків (або фрагментів уроків) є світлини, які прикріплюються в підсумковій гугл-формі.
  • Після кожного проведеного уроку учнівству пропонується заповнити анонімну форму зворотного звʼязку, яка складається із 6 (7) запитань.
  • Практична робота передбачає підготовку та проведення щонайменше двох уроків за змістом першого і другого днів навчання (або фрагментів, інтегрованих до уроків  з інших навчальних предметів) з учнівством за програмою «Аси інтернету».
  • Видача сертифікатів про підвищення кваліфікації відбувається упродовж 14 календарних днів після завершення терміну перевірки практичних робіт.
  • Сертифікати НЕ надсилаються на електронну пошту, а генеруються ТІЛЬКИ на платформі «EdWay» і зберігаються у кабінеті професійного зростання користувача/-ки платформи.

 

* Організаторське коло залишає за собою право змінювати терміни реалізації складових програми у межах термінів її виконання, завчасно інформуючи про це учасницьке коло.