Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

ПОВІР: методична підготовка за педагогічно-наставницькою моделлю подолання освітніх втрат і розривів

Програма націлена на ознайомлення учасницького кола з метою та завданнями Всеукраїнського державно-громадського проєкту «Освітня платформа “ПОВІР“»; опанування методами подолання освітніх втрат і розривів, що застосовуються в проєкті; розкриття особливостей педагогічно-наставницької моделі і розширення знань вчительства щодо застосування різних прийомів взаємодії з учнівством з урахуванням особистих інтересів кожної дитини для підтримки їхньої мотивації, отримання інформації про вплив результатів соціально-емоційного та етичного навчання на академічну успішність учнівства. Програма є закритою і до неї зараховуються педагогічні працівники і працівниці, які подавали заявку на участь в проєкті через платформу «ПОВІР» та пройшли попередню співбесіду.

ПОВІР: методична підготовка за педагогічно-наставницькою моделлю подолання освітніх втрат і розривів

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Громадська організація «ЕдКемп Україна»

Розробники / розробниці програми:

Команда Всеукраїнського державно-громадського проєкту «ОСВІТНЯ ПЛАТФОРМА "ПОВІР"»

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність
  • психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
  • Інше: тьюторські компетенції для підтримки і супроводу учнівства; подолання освітніх втрат та скорочення освітніх розривів

Форма підвищення кваліфікації:

  • онлайн-навчання

Види підвищення кваліфікації:

  • практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Усі

Перелік загальних компетентностей:

  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Організаційна компетентність
  • Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
  • Соціально-емоційна компетентність
  • Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: загальна середня освіта, подолання освітніх втрат і розривів

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
  • Б3. Компетентність педагогічного партнерства
  • Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
  • Г1. Прогностична компетентність
  • Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
  • Д3. Рефлексивна компетентність

Тематичний план програми підвищення кваліфікації

 

Терміни: 23.01.2025 — 06.02.2025

 

Час: 16:00 — 19:10

 

Постійне покликання для входу в зум-кімнату.
 

 Зміст програми Кількість годин 
 

Передпідготовка до навчання*. Опанування онлайн-курсу 

від Університету Еморі (самостійно). 

Покликання на курс Перейти за покликанням

  
1

Презентація освітньої платформи «ПОВІР» та системи подолання 

освітніх втрат і розривів (методична ексурсія). Організаційна структура проєкту.

323 січня
2

СЕЕН — основа педагогічно-наставницької моделі. 

Наукове підґгрунтя обраних підходів.

Активне слухання. Пряма мова і зворотний зв'язок. 

Правила формування прямої мови та зворотного зв'язку. 

Структура зустрічі за педагогічною моделлю СЕЕН.

Стандарти якості проведення зустрічей, 

методика консультування (особливості)

324 січня
3

Основні етапи, технологія проведення Спринтів і зустрічей в Марафоні. 

Створення безпечного і позитивного освітнього середовища 

через ефективну комунікацію. 

Мотивація до навчання.

1,5


 

27 січня
4

Умови ефективної комунікації: 

довіра, партнерство, емпатія, цінності. 

Метафора як інструмент усвідомленості. 

Мовні маркери. Розігрів, криголам, рефлексія.

1,527 січня
5

Гейміфікація в освітньому процесі як засіб підсилення 

мотивації учнівства до навчання та підвищення 

ефективності освітнього процесу. «Вау-ефект».

1,529 січня
6

Інтерактивні сервіси і навчальні бази знань 

для підвищення ефективності освітнього процесу.

 

1,529 січня
7

Презентація навчального матеріалу і обговорення викликів.

Вправи на осмислення.

1,531 січня
8

Навчально-методичне забезпечення: інтелект-мапи, віртуальні дошки, 

візуальний контент для зустрічей з учнівством.

і підготовка до зустрічей з учнівством, 

1,531 січня
9

Створення домовленостей в освітньому процесі. Марафон.

Мета і очікуваний результат навчання. 

Маленькі і великі цілі, фокусні теми. 

Усвідомлення мети і кінцевого результату. 

Запитання як основний інструмент комунікації. 

Класифікація запитань. Закриті і відкриті запитання. 

Сильні запитання.

Коучинговий підхід в освіті.

1,503 лютого
10

Особливості використання функціоналу платформи.

Простір «запитання-відповіді».

305 лютого
11Роль тренерської когорти і СЕН-педагогів у процесі подолання освітніх втрат і розривів учнівства.306 лютого
12Самостійна робота. Виконання практичних завдань. Самоаналіз готовності до діяльності на платформі.6до 06 лютого
 Підсумкова робота1,5до 06 лютого
 РАЗОМ30 

 

* Примітка. До навчання за програмою підвищення кваліфікації допускаються учасники і учасниці, які опанували курс та / або раніше навчалися соціально-емоційному та етичному навчанню (засвідчено відповідним документом про підвищення кваліфікації).

учасниці й учасники програми ознайомилися з метою та завданнями Всеукраїнського державно-громадського проєкту «Освітня платформа “ПОВІР“»; опанували методи  подолання освітніх втрат і розривів, що застосовуються в проєкті; зрозуміли і усвідомили особливості педагогічно-наставницької моделі; розширили знання з цифрової грамотності та застосування інтерактивних сервісів навчання; збагатили досвід різними прийомами взаємодії з учнівством з урахуванням особистих інтересів кожної дитини для підтримки їхньої мотивації, отримали інформацію й зрозуміли вплив результатів соціально-емоційного та етичного навчання на академічну успішність учнівства.

  • Для учасницького кола за програмою підвищення кваліфікації створюється і діє канал комунікації у Телеграм, в якому організаторське і викладацьке коло публікують всі матеріали навчання та нагадування про перебіг навчання.

Перейти за покликанням (стане активним для використання після підтвердження заявки на навчання).

 

 

Підсумкова робота передбачає виконання тесту за змістом програми та розвʼязання практичних кейсів.

 

Для отримання сертифікату достатньо вказати 70% правильних відповідей на тестові запитання та надати розгорнуту відповідь на запитання кейсів.

 

Крайдата заповнення підсумкової форми: до 21:00 06.02.2025.

 

Генерація сертифікатів про підвищення кваліфікації: з 06.02.2025 до 10..02.2025.