Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

ПОВІР: методична підготовка СЕН-педагогів за педагогічно-наставницькою моделлю супроводу учнівства

Програма націлена на ознайомлення учасницького кола з метою та завданнями Всеукраїнського державно-громадського проєкту «Освітня платформа “ПОВІР“»; опанування методами супроводу учнівства, що застосовуються в проєкті; розкриття особливостей педагогічно-наставницької моделі й розширення знань щодо застосування різних прийомів взаємодії з учнівством з урахуванням особистих інтересів кожної дитини для підтримки їхньої мотивації, отримання інформації про вплив результатів соціально-емоційного та етичного навчання на академічну успішність учнівства. Програма є закритою й до неї зараховуються педагогічні працівники і працівниці, які подавали заявку на участь у проєкті через платформу «ПОВІР» та пройшли попередню співбесіду.

ПОВІР: методична підготовка СЕН-педагогів за педагогічно-наставницькою моделлю супроводу учнівства

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Громадська організація «ЕдКемп Україна»

Розробники / розробниці програми:

Команда Всеукраїнського державно-громадського проєкту «ОСВІТНЯ ПЛАТФОРМА "ПОВІР"»

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність
  • психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
  • Інше: тьюторські компетенції для підтримки й супроводу учнівства; подолання освітніх втрат та скорочення освітніх розривів

Форма підвищення кваліфікації:

  • онлайн-навчання

Види підвищення кваліфікації:

  • практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Усі

Перелік загальних компетентностей:

  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Організаційна компетентність
  • Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
  • Соціально-емоційна компетентність
  • Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: загальна середня освіта, подолання освітніх втрат і розривів

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
  • Б3. Компетентність педагогічного партнерства
  • Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
  • Г1. Прогностична компетентність
  • Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
  • Д3. Рефлексивна компетентність

Тематичний план програми підвищення кваліфікації

 

Терміни: 23.01.2025 — 06.02.2025

 

Час: 16:00 — 19:10

 

Постійне покликання для входу в зум-кімнату.

 

Зміст навчанняГодинДата
1

Презентація Освітньої платформи «ПОВІР» та системи подолання 

освітніх втрат і розривів (методична екскурсія). 

Організаційна структура проєкту.

323.01
2Самостійна робота щодо вивчення змісту скриптів Віч-на-віч (під час Спринтів)5

24.01-

29.01

3

Гейміфікація в освітньому процесі як засіб підсилення 

мотивації учнівства до навчання та підвищення 

ефективності освітнього процесу. «Вау-ефект».

1,529.01
4Інтерактивні сервіси й бази знань для підвищення ефективності освітнього процесу. 1,529.01
5

Понятійний апарат проєкту. Віч-на-віч як основна структурна 

одиниця процесу супроводу учнівства. 

Роль СЕН-педагога в успішному поступі дитини на платформі.

1,530.01
6

Мотивація — перший крок до змін. Вікові особливості учнівства. 

Тематичний план Віч-на-віч під час Спринтів. 

Методика викладання СЕЕН та стандарти якості проведення Віч-на-віч.

1,5


 

30.01
7

Проведення Віч-на-віч. Галочковий список підготовки до зустрічі з дитиною.

Технічні й технологічні засоби забезпечення освітнього процесу. Довідковий центр ПОВІР.

1,531.01
8

Активне слухання. Зворотний звʼязок.

Про структуру й зміст Віч-на-віч 1.1.

Симуляція: відпрацювання скрипта Віч-на-віч 1.1.

1,531.01
9Симуляція: відпрацювання скрипта Віч-на-віч 1.2.1,503.02
10

Симуляція: відпрацювання скрипта Віч-на-віч 1.3. 

Облік проведених зустрічей. 

Моніторинг поступу учнівства, яке супроводжуємо.

1,503.02
11

Вхід на платформу. Зум, облікові записи, галочкові списки.

Консультативне вікно за запитами.

304.02
12

Віч-на-віч під час Марафону: організаційні зустрічі та навчання СЕЕН. 

Структура й зміст. Таймлайн руху дитини, формування навичок управління часом.

305.02
13

Настановча зустріч перед стартом (загальні збори когорти, 

синхронізація зусиль тренерської й СЕН-когорти). 

1,506.02
 Самоперевірка ступеня готовності до діяльності СЕН-педагога (тест самоаналізу).1до 06.02
 Підсумкова робота.1,5до 06.02

 

 

* Примітка. До навчання за програмою підвищення кваліфікації допускаються учасники й учасниці, які опанували курс та / або раніше навчалися соціально-емоційному та етичному навчанню (засвідчено відповідним документом про підвищення кваліфікації).

учасниці й учасники програми ознайомилися з метою та завданнями Всеукраїнського державно-громадського проєкту «Освітня платформа “ПОВІР“»; опанували методи  супроводу учнівства, що застосовуються в проєкті; зрозуміли й усвідомили особливості педагогічно-наставницької моделі; розширили знання з цифрової грамотності та застосування інтерактивних сервісів навчання; збагатили досвід різними прийомами взаємодії з учнівством з урахуванням особистих інтересів кожної дитини для підтримки їхньої мотивації, отримали інформацію й зрозуміли вплив результатів соціально-емоційного та етичного навчання на академічну успішність учнівства.

  • Для учасницького кола за програмою підвищення кваліфікації створюється і діє канал комунікації у Телеграм, в якому організаторське і викладацьке коло публікують всі матеріали навчання та нагадування про перебіг навчання. Перейти за покликанням (стане активним для використання після підтвердження заявки на навчання)..
  • Перейти за покликанням (стане активним для використання після підтвердження заявки на навчання).

Підсумкова робота передбачає виконання тесту за змістом програми та розвʼязання практичних кейсів.

 

Для отримання сертифіката достатньо вказати 70% правильних відповідей на тестові запитання та надати розгорнуту відповідь на запитання кейсів.

 

Крайдата заповнення підсумкової форми: до 21:00 06.02.2025.

 

Генерація сертифікатів про підвищення кваліфікації: до 10.02.2025.