Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Практична презентація посібника «Я можу». Основи ненасильницької комунікації. Емпатія. Діалог. Вирішення конфліктів

ознайомити учасників з основами ненасильницького спілкування, отримати кожному власний практичний досвід застосування та проживання ННС, самоемпатії та емпатії, практикувати навички ннс для взаємодії у конфліктний ситуації, засвоїти принципи діалогу та їх застосування. Познайомити зі структурою та тематикою посібника, надати розуміння практичного застосування викладеного матеріалу , формування запиту та цікавості до вивчення теми.

Практична презентація посібника «Я можу».  Основи ненасильницької комунікації. Емпатія. Діалог. Вирішення конфліктів

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

ФОП Сорока Маргарита Анатоліївна

Розробники / розробниці програми:

Захід реалізується в межах проєкту «Розширення можливостей громадянського суспільства для ненасильницької трансформації конфліктів за участю державних суб’єктів» що реалізується в рамках Угоди про партнерство між БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЄЮ «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «СХІД-СОС» та KURVE Wustrow

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність
  • психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна/денна

Види підвищення кваліфікації:

  • тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Асистент вчителя-реабілітолога
  • Викладач
  • Методист
  • Психолог
  • Соціальний педагог

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
  • Емоційно-етична компетентність
  • Здоров’язбережувальна компетентність
  • Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Психологія. Курс "Я можу"

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • Б1. Психологічна компетентність

Програма тренінгу «Практична презентація посібника «Я можу».  Основи ненасильницької комунікації. Емпатія. Діалог. Вирішення конфліктів»

Дата проведення: 01-02 лютого  2025 року 

Форма проведення офлайн, м. Чернігів.

Мета заходу: ознайомити учасників з основами ненасильницького спілкування,  отримати кожному власний практичний досвід застосування та проживання ннс, самоемпатії та емпатії, практикувати  навички ннс для взаємодії у конфліктний ситуації, засвоїти принципи діалогу та їх застосування. Познайомити зі структурою та тематикою посібника, надати розуміння практичного застосування викладеного матеріалу , формування запиту та цікавості до вивчення теми.

 Цільова аудиторія:  психологи, освітяни, соціальні працівники, активісти.

Тренерка:  психологиня, фасилітаторка діалогів, практикиня ненасильницького спілкування  Тетяна Кучер

 

01.02.2025 (День перший)

10:00-10:30 - Вітання. Знайомство з тренеркою та програмою. 

Знайомство з учасниками через інтерактивну вправу.  Збір очікувань 

Принципи роботи. Угода з учасниками. 

10:30-11:45 - Техніки стабілізації емоційного стану учасників

Вправа Айсбрейкер для  створення атмосфери свободи та довіри 

Огляд посібника, знайомство з темами, структурою та матеріалом. Запрошення до дослідження протягом тренінгу.

12:00-13:30 - Вправа на активізацію уваги 

Теоретична ввідна до ненасильницької комунікації.  Зелена та червона сила Мова шакала і мова жирафа. Почуття і потреби.  Як вони пов'язані  Зв'язок з собою. Індивідуально та в парах робота. Самоемпатія і турбота про себе. Усвідомлена сила ННК. Казати «Так» собі

14:00-15:00 - Розминка на активізацію уваги учасників 

Практика емпатії, активного слухання. Зв’язок та контакт. Робота в малих групах. Обговорення.

15:00-16:00 - 4 кроки. Ознайомлення. Демонстрація. Практика. Обговорення. PLATO

16:15 - 17:25 - Розминка повернення ресурсу та енергії

17:25 - 18:00 - Вдячність за ННК. Завершення 1 дня тренінгу . Рефлексія. Дари.

 

02.02.2025 (День другій)

 

09.00 – 10.00       Вітання. Коло відкриття дня  Питання відповіді              

                              з попереднього дня. Айсбрейкер для  фокусування уваги та          

                              створення  атмосфери свободи і довіри

                               

10:00-  11:00        Робота з критикою. Вправа-демонстрація 4 стільців. 

                              Обговорення. Практика. Рефлексія

11.00 – 11.15       Кава-пауза 

11:15 – 12:15       Екстренна емпатія. ННК в конфлікті. Демонстрація.      

                              практика. Обговорення.

12.15 – 13.30        Принципи діалогу за ННК.                         

                              Обговорення                   

13.30-   14.00       Перерва

 

 

 

14.00 – 15:30       Вправа  на фокусування уваги з гри "Тямколенд ".  

                               Практична вправа " Діалог в конфлікті".           

                              Обговорення.      

15:30-   15:45       Кава-пауза

15.45 – 17:00        Вправа на ресурс та енергію. Спіраль потреб.

                               Зворотній зв’язок за ННС .

                              Практика зворотнього зв'язку. Завершення          

                              тренінгу.  Рефлексія.                       

Очікується, що після тренінгу учасники стануть більш впевненими у своїх комунікативних навичках, зможуть ефективніше будувати відносини з оточуючими та сприяти мирному вирішенню конфліктів у різних сферах життя.

Форма проведення офлайн, м. Чернігів.

01-02 лютого 2025 року

Після участі в тренінгу учасники зможуть:

Знання:

  • Теоретичні основи ненасильницької комунікації (ННК): глибоке розуміння основних принципів, компонентів та моделей ННК.
  • Емпатія та самоемпатія: чітке усвідомлення понять, їхньої ролі в спілкуванні та практичні вправи для розвитку цих навичок.
  • Діалог як інструмент вирішення конфліктів: знання основних принципів діалогу, його відмінностей від дискусії та аргументації.
  • Структура та тематика посібника «Я можу»: розуміння основних розділів посібника, їхньої взаємозв'язку та практичної цінності.

Навички:

  • Практичне застосування ННК: впевнено використовувати інструменти ННК у повсякденному спілкуванні та у вирішенні конфліктних ситуацій.
  • Розвиток навичок емпатії: активно слухати, розуміти та співпереживати іншим людям.
  • Ведення конструктивного діалогу: застосовувати навички діалогу для ефективного спілкування та пошуку компромісів.
  • Вирішення конфліктів: використовувати ННК для мирного вирішення конфліктів та побудови позитивних відносин.
  • Самоаналіз та саморозвиток: використовувати отримані знання для особистісного зростання та розвитку навичок ефективної комунікації.

Ставлення:

  • Позитивне ставлення до ННК: розуміння цінності ННК як інструменту для побудови довірливих відносин та мирного співіснування.
  • Мотивація до подальшого навчання: зацікавленість у поглибленні знань з ННК та її практичному застосуванні.
  • Відкритість до нового досвіду: готовність експериментувати та розвивати свої комунікативні навички.