Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Основи використання метафоричних асоціативних карт (МАК) в психолого-педагогічній діяльності

Удосконалення практичних умінь та навичок у використанні метафоричних карток в у процесі підгрупової, індивідуальної роботи з та розроблення діагностичного інструментарію для визначення різноманітних емоційних станів, схильностей, здатностей.

Основи використання метафоричних асоціативних карт (МАК) в психолого-педагогічній діяльності

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Connect: psychology and speech therapy

Розробники / розробниці програми:

Наталія Дюба Юлія Буток

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • онлайн-навчання

Види підвищення кваліфікації:

  • практико-орієнтований мультимедійний курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Практичний психолог
  • Психолог

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями добробуту та здорового способу життя
  • Емоційно-етична компетентність
  • Лідерська компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Позашкільна освіта

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • Б1. Психологічна компетентність
  • Д2. Здатність до навчання впродовж життя

1. Особливості роботи з МАК та можливості застосування у практичній діяльності.

Що таке метафоричні карти? Наукові дослідження на тему метафоричних асоціативних карт. Метафоричні карти в психології. Мета роботи з метафоричними картами. Проекція, як один з основних механізмів карток

2. Знайомство з колодами МАК та метою їх застосування.

Види та значення кожної колоди МАК. Як вибрати для себе метафоричні асоціативні карти. Суть і механізми роботи метафоричних карт. Основні техніки

використання МАК

3. Структура та техніки застосування МАК в батьківсько-дитячих стосунках. Робота з Я образами та образами Іншого, з різними емоційними

станами

  1. Структура та техніки застосування МАК в роботі з дітьми, що постраждали в результаті бойових дій, терористичних актів, природних катастроф, дітьми, що переживають втрату близьких та ін.; робота з негативними неусвідомлюваними станами, страхами й снами..
  2. Робота з ресурсними станами та розвиток креативного мислення.

По завершенню сертифікатної програми слухачі мають: характеризувати та підбирати, відповідно до мети застосування, метафоричні карти; визначати оптимальну колоду МАК в залежності від особливостей та змісту запиту; обгрунтовувати засоби візуалізації та форми подання практичного матеріалу; моделювати реальність у ігровій формі; розробляти вправи для роботи

емоційними станами, мотиваційною сферою та формування креативності в учнів; робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, груп, організацій; розробляти програми психологічних інтервенцій (тренінг, психотерапія, консультування тощо), провадити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість; здійснювати адаптацію та модифікацію існуючих наукових підходів і методів до конкретних ситуацій професійної діяльності