Основи використання метафоричних асоціативних карт (МАК) в психолого-педагогічній діяльності
Удосконалення практичних умінь та навичок у використанні метафоричних карток в у процесі підгрупової, індивідуальної роботи з та розроблення діагностичного інструментарію для визначення різноманітних емоційних станів, схильностей, здатностей.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Connect: psychology and speech therapyРозробники / розробниці програми:
Наталія Дюба Юлія БутокОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- практико-орієнтований мультимедійний курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Практичний психолог
- Психолог
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями добробуту та здорового способу життя
- Емоційно-етична компетентність
- Лідерська компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Позашкільна освіта
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- Б1. Психологічна компетентність
- Д2. Здатність до навчання впродовж життя
1. Особливості роботи з МАК та можливості застосування у практичній діяльності.
Що таке метафоричні карти? Наукові дослідження на тему метафоричних асоціативних карт. Метафоричні карти в психології. Мета роботи з метафоричними картами. Проекція, як один з основних механізмів карток
2. Знайомство з колодами МАК та метою їх застосування.
Види та значення кожної колоди МАК. Як вибрати для себе метафоричні асоціативні карти. Суть і механізми роботи метафоричних карт. Основні техніки
використання МАК
3. Структура та техніки застосування МАК в батьківсько-дитячих стосунках. Робота з Я образами та образами Іншого, з різними емоційними
станами
- Структура та техніки застосування МАК в роботі з дітьми, що постраждали в результаті бойових дій, терористичних актів, природних катастроф, дітьми, що переживають втрату близьких та ін.; робота з негативними неусвідомлюваними станами, страхами й снами..
- Робота з ресурсними станами та розвиток креативного мислення.
По завершенню сертифікатної програми слухачі мають: характеризувати та підбирати, відповідно до мети застосування, метафоричні карти; визначати оптимальну колоду МАК в залежності від особливостей та змісту запиту; обгрунтовувати засоби візуалізації та форми подання практичного матеріалу; моделювати реальність у ігровій формі; розробляти вправи для роботи
емоційними станами, мотиваційною сферою та формування креативності в учнів; робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, груп, організацій; розробляти програми психологічних інтервенцій (тренінг, психотерапія, консультування тощо), провадити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість; здійснювати адаптацію та модифікацію існуючих наукових підходів і методів до конкретних ситуацій професійної діяльності