Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

4К навички: від теорії до практики на кожному уроці

Мета програми сформувати в педагогів розуміння концепції 4К (критичне мислення, комунікація, креативність, кооперація) та навчити їх інтегрувати ці навички в освітній процес. Програма спрямована на розвиток методичних підходів, що сприяють формуванню компетентностей 21-го століття, та надання дієвих інструментів для їх застосування на кожному уроці, незалежно від предметної галузі.

4К навички: від теорії до практики на кожному уроці

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Благодійна організація «Благодійний фонд «Схід-СОС»

Розробники / розробниці програми:

Олена Бельман

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • цифрова компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна

Види підвищення кваліфікації:

  • тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Асистент вчителя
  • Вчитель
  • Директор
  • Заступник директора
  • Педагог-організатор

Перелік загальних компетентностей:

  • Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Цифрова

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність

Програма розпочинається з ознайомлення учасників із концепцією 4К, що включає критичне мислення, комунікацію, креативність і кооперацію, та їхньою роллю в сучасній освіті. Далі розглядаються методи розвитку критичного мислення, зокрема аналізу інформації, аргументації та прийняття рішень. Учасники опановують ефективні комунікативні навички, такі як активне слухання, командна робота та конструктивний зворотний зв’язок. Програма також охоплює техніки розвитку креативності, генерації ідей та нестандартних підходів до розв’язання завдань, а також стратегії організації кооперативної роботи учнів через інтерактивні методи навчання. Значна увага приділяється практичному впровадженню 4К у різні предмети, використанню сучасних цифрових інструментів та освітніх технологій. Окремий модуль присвячений оцінюванню та розвитку цих навичок у школярів, включаючи рефлексію та зворотний зв’язок. Завершується програма практичним завданням, під час якого учасники створюють власні уроки з інтеграцією 4К та презентують розроблені матеріали.

Після завершення програми учасники розумітимуть концепцію 4К (критичне мислення, комунікація, креативність, кооперація) та її значення для розвитку компетентностей 21-го століття. Вони оволодіють ефективними методиками розвитку критичного мислення, зможуть формувати навички аналізу, аргументації та оцінки інформації у школярів. Учасники навчаться використовувати стратегії розвитку комунікаційних навичок, впроваджувати інтерактивні методи для покращення командної роботи та конструктивного зворотного зв’язку. Вони зможуть інтегрувати творчі методики у навчальний процес, розвивати креативне мислення та нестандартні підходи до розв’язання завдань. Освоять способи ефективної організації співпраці між учнями, а також методи оцінювання розвитку 4К навичок. У підсумку кожен учасник програми буде здатний розробляти власні навчальні заняття, що сприятимуть активному розвитку 4К навичок у дітей, та впроваджувати інноваційні підходи в освітній процес.