«STEM-освіта як інноваційна технологія навчання»
Мета програми полягає у розвитку професійних компетентностей педагогічних працівників ЗЗСО відповідно до державної політики в галузі освіти, удосконаленні раніше набутих та/або набуття нових компетентностей з урахуванням потреб споживачів освітніх послуг.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Юзбашева Г.С., к. пед. н., доцентка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін, методистка нав-чально-методичної лабораторії біології та хіміїОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Інше: Педагогічні працівники ЗЗСО
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Педагогічні працівники ЗЗСО
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна / дистанційна форма навчання)
№ | З м і с т | В | Л | С | П |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | |||||
1.1 | Науково-методичні засади розвитку STEMосвіти в Україні: стан впровадження, перспективи розвитку | 4 | 2 | 2 | |
1.2. | Діти з особливими освітніми потребами: специфіка навчання та виховання | 2 | 2 | 2 | |
Усього | 6 | 4 | 2 | ||
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | |||||
2.1. | Розвиток інформаційно-цифрової компетентності сучасного вчителя базових дисциплін | 4 | 2 | 2 | |
2.2. | Цифрові технології для STEM-навчання | 4 | 2 | 2 | |
2.3. | Теорія і практика проєктної діяльності з використанням цифрових технологій | 4 | 4 | ||
2.4. | Планування та організація тематичного навчання як елемент інтегрованого підходу | 2 | 2 | ||
2.5. | WEB-інструменти для навчання базових дисциплін | 4 | 2 | 2 | |
2.6. | Організація сучасного STEM-уроку з використанням цифрових технологій | 4 | 4 | ||
Усього | 22 | 8 | 14 | ||
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | |||||
3.1. | Зворотній зв’язок. Підсумкове тестування | 2 | 2 | ||
Разом | 30 | 12 | 18 |
Програмні результати навчання:
- знати міжнародне і вітчизняне законодавство в галузі освіти, зокрема документи щодо подальшого розвитку шкільної освіти в Україні, та документи, що регламентують роботу педагогічного працівника;
- засвоїти ключові поняття в освітніх галузях шкільної освіти, її концепції та принципи;
- оволодіти науково обґрунтованими методами та сучасними інформаційними технологіями щодо STEM навчання;
- організовувати освітній процес, спираючись на використання теоретичних знань і практичних умінь, набутих в процесі навчання;
демонструвати розуміння послідовності етапів організації педагогічної діяльності на компетентнісних засадах; інтеграції навчальних знань в зміст шкільної освіти