Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«STEM-освіта як інноваційна технологія навчання»

Мета програми полягає у розвитку професійних компетентностей педагогічних працівників ЗЗСО відповідно до державної політики в галузі освіти, удосконаленні раніше набутих та/або набуття нових компетентностей з урахуванням потреб споживачів освітніх послуг.

«STEM-освіта як інноваційна технологія навчання»

Розробники / розробниці програми:

Юзбашева Г.С., к. пед. н., доцентка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін, методистка нав-чально-методичної лабораторії біології та хімії

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Інше: Педагогічні працівники ЗЗСО

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Педагогічні працівники ЗЗСО

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
  • А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
  • А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
  • В2. Здоров’язбережувальна компетентність
  • В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
  • Д1. Інноваційна компетентність
  • Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН  

(очна / дистанційна форма навчання) 

 № З м і с т В Л С П 
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний    
1.1  Науково-методичні засади розвитку STEMосвіти в Україні: стан впровадження, перспективи розвитку  
1.2.  

Діти     з     особливими    освітніми    потребами:

специфіка навчання та виховання 

     
 Усього    6  
Модуль 2. Професійно-діяльнісний    
2.1.  Розвиток інформаційно-цифрової компетентності сучасного вчителя базових дисциплін  
2.2.  Цифрові технології для STEM-навчання  
2.3.  Теорія і практика проєктної діяльності з використанням цифрових технологій   
2.4.  Планування та організація тематичного навчання як елемент інтегрованого підходу   
2.5.  

WEB-інструменти      для      навчання     базових

дисциплін 

    4  
2.6.  Організація сучасного STEM-уроку  з використанням цифрових технологій   
 Усього 22  14 
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний    
3.1.  Зворотній зв’язок. Підсумкове тестування   
 Разом 30 12  18 

Програмні результати навчання: 

  • знати міжнародне і вітчизняне законодавство в галузі освіти, зокрема документи щодо подальшого розвитку шкільної освіти в Україні, та документи, що регламентують роботу педагогічного працівника; 
  • засвоїти ключові поняття в освітніх галузях шкільної освіти, її концепції та принципи; 
  • оволодіти науково обґрунтованими методами та сучасними інформаційними технологіями щодо STEM навчання; 
  • організовувати        освітній      процес,       спираючись         на      використання теоретичних знань і практичних умінь, набутих в процесі навчання; 

демонструвати розуміння послідовності етапів організації педагогічної діяльності на компетентнісних засадах; інтеграції навчальних знань в зміст шкільної освіти