Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Онлайн-інтенсив для вчительок і вчителів образотворчого мистецтва початкової та базової школи

Представлення та популяризація інноваційних методик викладання візуального мистецтва, які дозволять отримати теоретичні та практичні навички для урізноманітнення процесу викладання.

Онлайн-інтенсив для вчительок і вчителів образотворчого мистецтва початкової та базової школи

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Громадська організація «ЕдКемп Україна»

Розробники / розробниці програми:

PinchukArtCentre (БО Благодійний Фонд Віктора Пінчука «Сучасне мистецтво в Україні»), Фонд розвитку та підтримки молодого мистецтва України Слави Фролової, ГО «ЕдКемп Україна»

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • онлайн-навчання

Види підвищення кваліфікації:

  • практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Інше: Вчителі і вчительки образотворчого мистецтва початкової та середньої школи

Перелік загальних компетентностей:

  • Емоційно-етична компетентність
  • Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • Здоров’язбережувальна компетентність
  • Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
  • Культурна компетентність
  • Навчання впродовж життя
  • Професійні компетентності галузевого спрямування

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Мистецтво (образотворче)

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
  • Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
  • В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
  • В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу

Понеділок, 10 лютого 2025

Лекція Алевтини Кахідзе «Зошит свободи: як мистецтво допомагає осмислювати досвід війни»

Під час лекції Алевтина Кахідзе поділиться своїм досвідом роботи з дітьми, а також розповість про власні мистецькі проєкти. На прикладі спеціально розробленої розмальовки «Зошит свободи» лекторка розкаже, як спонукати дітей до роздумів про власний досвід війни та допомогти їм дослідити зв’язок між безпекою та свободою. 

Про лекторку:

Алевтина Кахідзе — художниця, перформерка, кураторка, освітянка, дослідниця.

 

Лекція Слави Фролової «Навіщо викладати дітям мистецтво?»

Під час лекції учасниці та учасники дізнаються, в чому полягає цінність культурної і художньої освіти, чому педагогу важливо про це пам'ятати та яким чином можна компенсувати дефіцит цієї освіти в на рівні спілкування вчитель-дитина-батьки.

Про лекторку: 

Слава Фролова – засновниця Фонду розвитку та підтримки молодого мистецтва України, авторка культурно-соціального проєкту “Арт-Пікнік”, культурної програми “WallFall”. 

 

Вівторок 11 лютого 2025

Відео-лекція Олени Загребіної «Мистецтво бути самим собою» 

Під час лекції Олена Загребіна розповість про приклади партисипативних проєктів та важливість практик, націлених на взаємодію та співтворення. 

Лекторка поділиться своїм досвідом викладання та практичними ідеями. 

Про лекторку: 

Олена Загребіна – художниця, викладачка, сценографка, кураторка, дослідниця, засновниця спільноти Chernihiv Monumentalism та ЖИВА ШАФА, учасниця ініціативи "ДЕ НЕ ДЕ".  

 

Воркшоп Наталії Даценко «Крафт-театр: Інтерактивна фантазія-казка» 

Під час зустрічі Наталія Даценко запропонує учасникам та учасницям переміститись усередину театрального процесу – отримати власний артистичний, режисерський, художній досвід. Педагоги дізнаються, як створити героїв та декорації із простих матеріалів, як потім оживити такий театр та що необхідно, щоб зробити свій спектакль інтерактивним. 

Про лекторку: 

Наталія Даценко – режисерка, акторка крафт-театру "АртБагаж", арт-педагогиня.

 

Середа, 12 лютого 2025

Відео-лекція Олени Загребіної «Мистецтво бути самим собою» 

Під час лекції Олена Загребіна розповість про приклади партисипативних проєктів та важливість практик, націлених на взаємодію та співтворення. 

Лекторка поділиться своїм досвідом викладання та практичними ідеями. 

Про лекторку: 

Олена Загребіна – художниця, викладачка, сценографка, кураторка, дослідниця, засновниця спільноти Chernihiv Monumentalism та ЖИВА ШАФА, учасниця ініціативи "ДЕ НЕ ДЕ". 

 

Лекція Маріанни Актаєвої «Вчитель і тривога? Вихід знайдено!» 

Учасниці та учасники дізнаються про техніки самозарадності, лекторка поділиться практиками, що допоможуть справлятися із тривогою, а також поговорить про те, як допомогти дітям не втрачати мотивацію.  

Про лекторку: 

Маріанна Актаєва – кандидатка психологічних наук, викладачка на кафедрі психології в КУБГ, шкільна психологиня КМДШ.

 

Четвер, 13 лютого 2025

Лекція Наталії Лісової «Лендарт – мистецтво творчої взаємодії з довкіллям» 

Під час лекції учасники та учасниці дізнаються про відомі приклади лендарту в Україні та світі, про різні способи творчого діалогу з ландшафтом через спостереження, виявлення та підкреслення особливих рис органічних структур. Лекторка поділиться досвідом використання лендарту в освітніх програмах та проєктах, та тим, як унікальні властивості природних структур навколишнього середовища можуть стати дослідницьким інструментом пізнання світу і культури. 

Про лекторку: 

Наталія Лісова — художниця, мистецтвознавиця, дослідниця українського лендарту, аспірантка Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури. 


Лекція Катерини Єгорушкіної «Розвиток уяви та емоційного інтелекту засобами художньої літератури. Терапевтичний потенціал письма»

Під час лекції вчителі дізнаються про особливості розвитку уяви та емоційного інтелекту дітей через читання художніх книг. На прикладах з власної багаторічної практики лекторка покаже терапевтичний потенціал вигадування та ілюстрування історій.

Про лекторку: 

Катерина Єгорушкіна — українська письменниця, членкиня PEN Ukraine та Всеукраїнської арт-терапевтичної асоціації. Спікерка TEDх. Авторка понад двадцяти книжок, права на які продано в десять країн (США, Велика Британія, Швеція, Данія, Польща та інші). Книжки Катерини двічі відзначені рейтингом «Книга року ВВС» (2022, 2023).

 

П’ятниця, 14 лютого 2025

Лекція Олени Карась «Безпечний простір: як музика допомагає долати страхи та бар’єри»

Лекція розкриватиме важливість не тільки технічної сторони викладача музики, а й психоемоційної. Лекторка поділиться думками стосовно того, як бути емпатичним, як допомогти долати страхи та барʼєри через музику, як мотивувати учнів та себе, яке ставлення може стати рушійною силою для творчого зростання. І надасть практичні поради та інструменти у викладанні музики.

Про лекторку: 

Олена Карась – засновниця та фронтвумен гурту «Тонка», акторка дубляжу, чвертьфіналістка Голосу країни 8, менторка з вокалу з власною методикою викладання і засновниця жіночого хору.

 

Лекція  Аманди Саттон та Сарм Боултер «Venture Arts: співпраця, обмін та міждисциплінарність»

Під час зустрічі лекторки поділяться досвідом роботи з нейровідмінними художни_цями у  студії Venture Arts. Лекторки представлять роботи художників та художниць, які працюють у Venture Arts, а також поговорять про те, як можна підтримувати художників та художниць з порушеннями розумового розвитку, акцентуючи увагу на співпраці, обміні та міждисциплінарності.

Про лекторок:

Аманда Саттон — директорка Venture Arts – студії в Манчестері, яка працює з художни_цями з порушеннями розумового розвитку та/або нейровідмінними митцями та мисткинями з 2007 року. 

Сара Боултер — кураторка та креативна продюсерка, очолює міжнародні та партнерські програми Venture Arts, реалізуючи масштабні проєкти сучасного мистецтва.

 

Субота, 15 лютого 2025

Лекція Ольги Шишлової «Інструментарій роботи з дітьми з ментальною інвалідністю» 

Під час лекції учасники ознайомляться із методиками роботи з дітьми з інвалідністю в рамках курсу образотворчого мистецтва з врахуванням умов війни, дізнаються, як краще взаємодіяти з батьками, однокласниками та з самою дитиною з інвалідністю.

Про лекторку: 

Ольга Шишлова — психологиня, арттерапевтка, членкиня правління БФ “Асоціація батьків дітей з аутизмом”, авторка та ведуча освітніх програм для дітей та підлітків з інвалідністю в PinchukArtCentre.  

 

Фінальна зустріч-рефлексія з Ольгою Шишловою та Славою Фроловою  

Обмін досвідом, співставлення очікувань, цілей та результатів.

Учасники й учасниці програми опанують теоретичні та практичні навички для урізноманітнення процесу викладання образотворчого мистецтва, познайомляться з авторами новітніх освітніх методик, прослухають лекції провідних арттерапевтів та викладачів мистецтва, отримають підтримку психологів, а також матимуть можливість долучитись до онлайн-обговорень з лекторами інтенсиву.

 

Дата, часТема і змістФорма роботиКількість годин

Понеділок, 

10 лютого 

11:00

Лекція Алевтини Кахідзе «Зошит свободи: як мистецтво допомагає осмислювати досвід війни»

Під час лекції Алевтина Кахідзе поділиться своїм досвідом роботи з дітьми, а також розповість про власні мистецькі проєкти. На прикладі спеціально розробленої розмальовки «Зошит свободи» лекторка розкаже, як спонукати дітей до роздумів про власний досвід війни та допомогти їм дослідити зв’язок між безпекою та свободою. 

 

Про лекторку:

Алевтина Кахідзе — художниця, перформерка, кураторка, освітянка, дослідниця.

Відео-лекція1 година

Понеділок,

10 лютого 

17:00

Лекція Слави Фролової «Навіщо викладати дітям мистецтво?»

Під час лекції учасниці та учасники дізнаються, в чому полягає цінність культурної і художньої освіти, чому педагогу важливо про це пам'ятати та яким чином можна компенсувати дефіцит цієї освіти в на рівні спілкування вчитель-дитина-батьки.

 

Про лекторку: 

Слава Фролова – засновниця Фонду розвитку та підтримки молодого мистецтва України, авторка культурно-соціального проєкту “Арт-Пікнік”, культурної програми “WallFall”. 

Вебінар та сесія запитань-відповідей 

(Zoom)

1,5 год

Вівторок,

11 лютого 

11:00

Лекція Відео-лекція Олени Загребіної «Мистецтво бути самим собою» 

Під час лекції Олена Загребіна розповість про приклади партисипативних проєктів та важливість практик, націлених на взаємодію та співтворення. 

Лекторка поділиться своїм досвідом викладання та практичними ідеями. 

  

Про лекторку: 

Олена Загребіна – художниця, викладачка, сценографка, кураторка, дослідниця, засновниця спільноти Chernihiv Monumentalism та ЖИВА ШАФА, учасниця ініціативи "ДЕ НЕ ДЕ".  

Відео-лекція1 година

Вівторок,

11 лютого 

17:00

Воркшоп Наталії Даценко «Крафт-театр: Інтерактивна фантазія-казка» 

Під час зустрічі Наталія Даценко запропонує учасникам та учасницям переміститись усередину театрального процесу – отримати власний артистичний, режисерський, художній досвід. Педагоги дізнаються, як створити героїв та декорації із простих матеріалів, як потім оживити такий театр та що необхідно, щоб зробити свій спектакль інтерактивним. 

 

Про лекторку: 

Наталія Даценко – режисерка, акторка крафт-театру "АртБагаж", арт-педагогиня.

Вебінар та сесія запитань-відповідей

(Zoom)

1,5 год

Середа,

12 лютого 

11:00

Лекція Відео-лекція Олени Загребіної «Мистецтво бути самим собою» 

Під час лекції Олена Загребіна розповість про приклади партисипативних проєктів та важливість практик, націлених на взаємодію та співтворення. 

Лекторка поділиться своїм досвідом викладання та практичними ідеями. 

  

Про лекторку: 

Олена Загребіна – художниця, викладачка, сценографка, кураторка, дослідниця, засновниця спільноти Chernihiv Monumentalism та ЖИВА ШАФА, учасниця ініціативи "ДЕ НЕ ДЕ".  

Відео-лекція1 год  

Середа,

12 лютого 

17:00

Лекція Маріанни Актаєвої «Вчитель і тривога? Вихід знайдено!» 

Учасниці та учасники дізнаються про техніки самозарадності, лекторка поділиться практиками, що допоможуть справлятися із тривогою, а також поговорить про те, як допомогти дітям не втрачати мотивацію.  

 

Про лекторку: 

Маріанна Актаєва – кандидатка психологічних наук, викладачка на кафедрі психології в КУБГ, шкільна психологиня КМДШ.

Вебінар та сесія запитань-відповідей 

(Zoom)

1,5 год

Четвер,

13 лютого 

11:00

Лекція Наталії Лісової «Лендарт – мистецтво творчої взаємодії з довкіллям» 

Під час лекції учасники та учасниці дізнаються про відомі приклади лендарту в Україні та світі, про різні способи творчого діалогу з ландшафтом через спостереження, виявлення та підкреслення особливих рис органічних структур. Лекторка поділиться досвідом використання лендарту в освітніх програмах та проєктах, та тим, як унікальні властивості природних структур навколишнього середовища можуть стати дослідницьким інструментом пізнання світу і культури. 

 

Про лекторку: 

Наталія Лісова — художниця, мистецтвознавиця, дослідниця українського лендарту, аспірантка Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури. 

Відео-лекція1 год  

Четвер,

13 лютого

17:00

Лекція Катерини Єгорушкіної «Розвиток уяви та емоційного інтелекту засобами художньої літератури. Терапевтичний потенціал письма»

Під час лекції вчителі дізнаються про особливості розвитку уяви та емоційного інтелекту дітей через читання художніх книг. На прикладах з власної багаторічної практики лекторка покаже терапевтичний потенціал вигадування та ілюстрування історій.

 

Про лекторку: 

Катерина Єгорушкіна — українська письменниця, членкиня PEN Ukraine та Всеукраїнської арт-терапевтичної асоціації. Спікерка TEDх. Авторка понад двадцяти книжок, права на які продано в десять країн (США, Велика Британія, Швеція, Данія, Польща та інші). Книжки Катерини двічі відзначені рейтингом «Книга року ВВС» (2022, 2023).

Вебінар та сесія запитань-відповідей  

(Zoom)

2 год

П’ятниця,

14 лютого 

11:00

Лекція Олени Карась «Безпечний простір: як музика допомагає долати страхи та бар’єри»

Лекція розкриватиме важливість не тільки технічної сторони викладача музики, а й психоемоційної. Лекторка поділиться думками стосовно того, як бути емпатичним, як допомогти долати страхи та барʼєри через музику, як мотивувати учнів та себе, яке ставлення може стати рушійною силою для творчого зростання. І надасть практичні поради та інструменти у викладанні музики.

 

Про лекторку: 

Олена Карась – засновниця та фронтвумен гурту «Тонка», акторка дубляжу, чвертьфіналістка Голосу країни 8, менторка з вокалу з власною методикою викладання і засновниця жіночого хору.

Відео-лекція1 год.  

П’ятниця,

14 лютого 

17:00

Лекція  Аманди Саттон та Сарм Боултер «Venture Arts: співпраця, обмін та міждисциплінарність»

Під час зустрічі лекторки поділяться досвідом роботи з нейровідмінними художни_цями у  студії Venture Arts. Лекторки представлять роботи художників та художниць, які працюють у Venture Arts, а також поговорять про те, як можна підтримувати художників та художниць з порушеннями розумового розвитку, акцентуючи увагу на співпраці, обміні та міждисциплінарності.

 

Про лекторок:

Аманда Саттон — директорка Venture Arts – студії в Манчестері, яка працює з художни_цями з порушеннями розумового розвитку та/або нейровідмінними митцями та мисткинями з 2007 року. 

 

Сара Боултер — кураторка та креативна продюсерка, очолює міжнародні та партнерські програми Venture Arts, реалізуючи масштабні проєкти сучасного мистецтва.

Вебінар та сесія запитань-відповідей  

(Zoom)

2 год

Субота, 

15 лютого 

11:00

Лекція Ольги Шишлової «Інструментарій роботи з дітьми з ментальною інвалідністю» 

Під час лекції учасники ознайомляться із методиками роботи з дітьми з інвалідністю в рамках курсу образотворчого мистецтва з врахуванням умов війни, дізнаються, як краще взаємодіяти з батьками, однокласниками та з самою дитиною з інвалідністю.

 

Про лекторку: 

Ольга Шишлова — психологиня, арттерапевтка, членкиня правління БФ “Асоціація батьків дітей з аутизмом”, авторка та ведуча освітніх програм для дітей та підлітків з інвалідністю в PinchukArtCentre.  

Вебінар та сесія запитань-відповідей  

(Zoom)

2 год

Субота, 

 

15 лютого

13:00

Фінальна зустріч-рефлексія з Ольгою Шишловою та Славою Фроловою  

 

Обмін досвідом, співставлення очікувань, цілей та результатів.

Вебінар (Zoom)1,5 год