Практична презентація посібника «Я можу». Освоєння тілесних технік для рівноваги та відновлення.
ознайомити учасників з основами понять стресу та психотравми, та з тілесно-орієнтованим підходом для відновлення та саморегуляції.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
ФОП Сорока Маргарита АнатоліївнаРозробники / розробниці програми:
Захід реалізується в межах проєкту «Розширення можливостей громадянського суспільства для ненасильницької трансформації конфліктів за участю державних суб’єктів» що реалізується в рамках Угоди про партнерство між БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЄЮ «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «СХІД-СОС» та KURVE WustrowОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- очна/денна
Види підвищення кваліфікації:
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Практичний психолог
- Психолог
- Соціальний педагог
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
- Емоційно-етична компетентність
- Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Психологія, соціологія, травмотерапія SEP
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- Б1. Психологічна компетентність
23.02.2025 (День перший)
09:45 – 10:00 | Збір учасників. |
10:00 – 10:45 | Вітання. Знайомство з тренером, проектом та програмою. Знайомство з учасницями – вправа. Очікування від тренінгу. Правила групи. |
10:45 – 11:15 | Вступ «Я = моє тіло» |
11:15 – 11:30 | Вправа на проявлення стосунків з тілом. |
11:30 – 11:45 | Кава-пауза |
11:45 – 12:00 | Вправа |
12:00 – 13:00 | Мова тіла – відчуття. |
13:00 – 14:00 | Обід |
14:00 – 14:15 | Енерджайзер |
14:15 – 15:00 | Як людина долає стреси. |
15:00 – 15:30 | Вправа 2 груп –вплив стресу на тіло |
15:30 – 16:00 | Саморегуляція – ключ. |
16:00 – 16:15 | Кава-пауза |
16:15 – 17:00 | Саморегуляція – взаємо регуляція. |
17:00 – 17:30 | Вправа |
17:30 – 18:00 | Рефлексія першого дня. Домашнє завдання (лист догляду за собою). |
24.02.2025 (День другий)
09:45 – 10:00 | Збір учасників |
10:00 – 10:30 | Вітання. Вправа. Відповіді на питання. |
10:30 – 11:15 | Джерела ресурсів |
11:15 – 11:30 | Вправа на саморегуляцію |
11:30 – 11:45 | Кава-пауза |
11:45 – 12:00 | Вправа на внутрішню рівновагу |
12:00 – 13:00 | Презентація посібника |
13:00 – 14:00 | Обід |
14:00 – 14:20 | Енерджайзер. |
14:20 – 15:30 | Тема – як обирати свою реакцію. |
15:30 – 16:00 | Вправа |
16:00 – 16:15 | Кава-пауза |
16:15 – 17:00 | Вправа |
17:00 – 18:00 | Рефлексія тренінгу. Завершення. |
Ознайомити учасників з основами понять стресу та психотравми, та з тілесно-орієнтованим підходом для відновлення та саморегуляції.
Після проходження тренінгу учасники зможуть:
1. Теоретичні знання:
- Розуміти:
- Визначення та відмінності понять "стрес" та "психотравма".
- Фізіологічні та психологічні механізми розвитку стресу та психотравми.
- Види та класифікацію стресових та психотравматичних подій.
- Наслідки пережитого стресу та психотравми для фізичного та психічного здоров'я.
- Знати:
- Основні принципи тілесно-орієнтованого підходу.
- Методи та техніки тілесно-орієнтованої терапії для відновлення та саморегуляції.
- Як інтегрувати тілесно-орієнтований підхід у свою роботу з різними категоріями населення.
2. Практичні навички:
- Застосовувати:
- Практичні методи саморегуляції для зниження рівня стресу та емоційного напруження.
- Техніки тілесно-орієнтованої терапії для відновлення після пережитого стресу або психотравми.
- Вправи для розвитку усвідомлення тілесних відчуттів та емоцій.
- Вміти:
- Виявляти ознаки стресу та психотравми у себе та інших.
- Надавати першу психологічну допомогу при стресових та психотравматичних ситуаціях.
- Створювати безпечний та підтримуючий простір для роботи з людьми, які пережили стрес або психотравму.
3. Професійні якості:
- Розвинути:
- Емоційну стійкість та стресостійкість.
- Навички емпатії та активного слухання.
- Толерантність та повагу до індивідуальних особливостей кожної людини.
- Усвідомити:
- Важливість турботи про власне психологічне здоров'я та профілактику професійного вигорання.
- Етичні принципи роботи з людьми, які пережили стрес або психотравму.
4. Додаткові результати:
- Отримати:
- Інформаційні матеріали та ресурси для подальшого самоосвіти.
- Контакти з колегами та експертами у сфері психологічної допомоги.
- Можливість:
- Обмінюватися досвідом та отримувати підтримку від колег.
- Брати участь у подальших навчальних програмах та тренінгах з тілесно-орієнтованої терапії.
Тренер: психолог, травматерапевт SEP - Мартиненко Анастасія.
Лютий-березень