НАШІ РЕСУРСИ ТА ЇХ ЗБЕРЕЖЕННЯ В УМОВАХ СТРЕСУ
підвищити рівень усвідомлення вчителями власних ресурсів (фізичних, емоційних, інтелектуальних) та їхнього значення для ефективної роботи в умовах стресу; ознайомити учасників з практичними методами та техніками збереження та відновлення ресурсів, зокрема, техніками саморегуляції, управління емоціями та розвитку стресостійкості; сформувати навички застосування отриманих знань та технік у повсякденній роботі та особистому житті з метою запобігання професійному вигоранню та підвищення якості життя.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Центр розвитку дитини Гран-ПріРозробники / розробниці програми:
Оксана ДЕРКАЧ - практичний психолог, арттерапевт, кандидат педагогічних наук, доцент, керівник Вінницького осередку ВГО "Арттерапевтична асоціація"Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- очна
Види підвищення кваліфікації:
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями добробуту та здорового способу життя
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Професійна (професійно-технічна) освіта
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- Б1. Психологічна компетентність
Зміст програми:
- Модуль 1. "Розуміння стресу та його вплив":
- теоретичні основи стресу: види, стадії, наслідки;
- визначення особистих стресових факторів;
- аналіз впливу стресу на фізичне та психологічне здоров'я.
- Модуль 2. "Виявлення та мобілізація ресурсів":
- визначення особистих ресурсів: фізичних, емоційних, інтелектуальних;
- техніки самоаналізу та самоусвідомлення;
- практичні вправи для мобілізації ресурсів.
- Модуль 3. "Техніки саморегуляції та управління стресом":
- дихальні техніки та медитація;
- методи релаксації та зняття напруги;
- техніки позитивного мислення та емоційної регуляції.
- Модуль 4. "Стратегії стресостійкості та профілактика вигорання":
- розвиток навичок ефективного планування та організації часу;
- техніки вирішення проблем та прийняття рішень;
- розробка індивідуального плану збереження ресурсів.
- Практичні відпрацювання навичок.
- Групові обговорення та обмін досвідом.
Очікувані результати:
- Підвищення рівня усвідомлення педагогами власних ресурсів та стресових факторів.
- Оволодіння практичними техніками саморегуляції та управління стресом.
- Розвиток навичок стресостійкості та профілактики професійного вигорання.
- Формування індивідуального плану збереження ресурсів.
- Покращення психологічного стану та підвищення якості життя педагогів.
- Підвищення ефективності роботи в умовах стресу.
- Зменшення рівня тривожності та емоційного напруження.
- Покращення міжособистісних відносин у колективі.