Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

НАШІ РЕСУРСИ ТА ЇХ ЗБЕРЕЖЕННЯ В УМОВАХ СТРЕСУ

підвищити рівень усвідомлення вчителями власних ресурсів (фізичних, емоційних, інтелектуальних) та їхнього значення для ефективної роботи в умовах стресу; ознайомити учасників з практичними методами та техніками збереження та відновлення ресурсів, зокрема, техніками саморегуляції, управління емоціями та розвитку стресостійкості; сформувати навички застосування отриманих знань та технік у повсякденній роботі та особистому житті з метою запобігання професійному вигоранню та підвищення якості життя.

НАШІ РЕСУРСИ ТА ЇХ ЗБЕРЕЖЕННЯ В УМОВАХ СТРЕСУ

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Центр розвитку дитини Гран-Прі

Розробники / розробниці програми:

Оксана ДЕРКАЧ - практичний психолог, арттерапевт, кандидат педагогічних наук, доцент, керівник Вінницького осередку ВГО "Арттерапевтична асоціація"

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна

Види підвищення кваліфікації:

  • тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Усі

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями добробуту та здорового способу життя

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Професійна (професійно-технічна) освіта

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • Б1. Психологічна компетентність

Зміст програми:

  • Модуль 1. "Розуміння стресу та його вплив":
    • теоретичні основи стресу: види, стадії, наслідки;
    • визначення особистих стресових факторів;
    • аналіз впливу стресу на фізичне та психологічне здоров'я.
  • Модуль 2. "Виявлення та мобілізація ресурсів":
    • визначення особистих ресурсів: фізичних, емоційних, інтелектуальних;
    • техніки самоаналізу та самоусвідомлення;
    • практичні вправи для мобілізації ресурсів.
  • Модуль 3. "Техніки саморегуляції та управління стресом":
    • дихальні техніки та медитація;
    • методи релаксації та зняття напруги;
    • техніки позитивного мислення та емоційної регуляції.
  • Модуль 4. "Стратегії стресостійкості та профілактика вигорання":
    • розвиток навичок ефективного планування та організації часу;
    • техніки вирішення проблем та прийняття рішень;
    • розробка індивідуального плану збереження ресурсів.
    • Практичні відпрацювання навичок.
    • Групові обговорення та обмін досвідом.

Очікувані результати:

  • Підвищення рівня усвідомлення педагогами власних ресурсів та стресових факторів.
  • Оволодіння практичними техніками саморегуляції та управління стресом.
  • Розвиток навичок стресостійкості та профілактики професійного вигорання.
  • Формування індивідуального плану збереження ресурсів.
  • Покращення психологічного стану та підвищення якості життя педагогів.
  • Підвищення ефективності роботи в умовах стресу.
  • Зменшення рівня тривожності та емоційного напруження.
  • Покращення міжособистісних відносин у колективі.